thuisnetwerk met windows 2000

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door sleepydodo, 6 sep 2003.

1. sleepydodo

sleepydodo dark angel

Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer tussen 2 pc's een netwerk te maken. Ze hebben allebei een netwerkkaart en er zit een cross-link kabel tussen. Alleen het software gedeelte lukt niet. Wanneer ik bij "mijn netwerklocaties" op volledig netwerk druk verschijnt de andere pc niet. De ene heeft windows 2000 erop staan, de andere windows ME. Wat moet ik precies doen zodat ik bestanden van de ene pc naar de andere kan overzetten?

:confused:

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Heb je bestanden/mappen/drives/printers e.d. gedeeld staan? Je moet op elke pc minstens één map gedeeld hebben. Ga in verkenner met rechtermuisknop naar delen... en selecteer daar aan: van deze map een gedeelde map maken (of zoiets, weet niet precies hoe het zit met ME). Geef de map een naam, en de map moet beschikbaar zijn in het netwerk.

Waar het ook aan kan liggen, is de naam van de pc in het netwerk. Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar ik geloof dat bij een netwerk tussen ME pc's de computernamen hetzelfde moeten zijn.... of dat zo is weet ik niet helemaal zeker, maar je moet sowieso ff kijken of elke pc een computernaam heeft, en of beide pc's in dezelfde werkgroep zitten.

Succes!

3. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    nee.. het ligt iets anders. Tussen XP en Me gaat het het makkelijkst met de volgende ip's (en aangezien xp op 2000 gebaseerd is denk ik dat het voor win 2000 zo ook wel moet lukken:
    pc1: 192.168.0.1
    255.255.255.0
    pc2: 192.168.0.2
    255.255.255.0
    deze ip's invoeren bij de ips :eek: en dus niet de ip's automatisch toe laten wijzen. Ook moeten de netwerk namen gelijk zijn idd. Dus verstandig is om eerst een netwerk diskette aan te maken op 1 van de 2 pc's. deze op de andere pc te 'runnen' en dan deze ip's invoeren. Het werkt.. geloof me maar :p

Deel Deze Pagina