[XOne] Thuisnetwerk probleem

Discussie in 'Games' gestart door [JeLL!e] HALO, 6 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een probleem. Ik heb een thuisnetwerk aangelegd met daarin: een pc met windows xp (en internetverbinding), een pc met win98 en mijn xbox. Dit heb ik zo gedaan zodat ik op alle 3 internet heb. Het werkte allemaal perfect, ook het bestanden delen tussen de pc's. Nu heb ik echter een probleem. Als ik nu op de oude pc (met win98 ) kijk, kan ik bij 'netwerkomgeving' de andere pc niet meer zien. Hij is dus 'weg'. :confused: Als ik op de pc met windows xp kijk, kan ik de oude pc wel zien. Mijn internet op de oude pc doet het nog wel, maar ik kan dus niet meer bestanden delen etc. Hoe is dit op te lossen?

2. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

heb je wel op beide pcs het netwerk geinstaleerd? (je kan gewoon je win xp cd in die pc van 98 douwuh en dan kun je ergens op "thuisnetwerk instaleren" klikken)

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Je hebt neem ik aan niets zitten veranderen aan werkgroep waar netwerk in staat op win98. Je kan naar zoeken gaan en dan personen/internet en dan computers in netwerk zoeken. Naam van andere pc zoeken wil ook nog eens helpen.

4. [JeLL!e] HALO

Leuk Bevonden:
    3
    Jah op beide pc's is het netwerk geïnstalleerd. Het heeft wel gewerkt, maar nu opeens niet meer :confused:. Ik zal het proberen met de XP cd, maar ik weet niet of dat uitmaakt.

edit: windows xp cd maakt niet uit, na de wizard netwerk instellen staat hij er nog steeds niet tussen

edit 2: zoeken heeft niets uitgemaakt, omdat hij gaat zoeken in netwerkomgevingen (waar die computer dus niet meer in staat)

Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  5. [JeLL!e] HALO

Leuk Bevonden:
    3
    Niemand?

6. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Zorg dat alle systemen in dezelfde [werkgroep] staan en dat file/print-sharing aanstaat.

7. [JeLL!e] HALO

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb alles gecontroleerd, en alles zou moeten kloppen. Alle systemen staan in dezelfde werkgroep, want op de pc met windows xp kan ik alle systemen zien in netwerklocaties. File/print-sharing staat ook aan. Op de pc met win98 is geen van de systemen te zien bij netwerkomgevingen.

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Svp verder gaan in een non-Xbox hok, want dit heeft natuurlijk helemala niets met Xbox Live te maken.

Dicht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina