Bedankt Ivox, hoef ik verder geen energie te verspelen aan randdebielen.
Maar goed laten we het nu maar over Tiger Woods hebben, heb het spel nu een weekje gespeeld en ben best wel tevreden tot nu toe.
Mag je eigenlijk wel een vergelijking maken met Links, zelf denk ik van niet, omdat Links daarvoor teveel boven de rest uitsteekt.
Dit wetende, en de voorgaande edities van T.W kennende kan ik beter het spel vergelijken met zijn voorgangers.
De laatste editie die ik had was T.W 05, en die vond ik zwaar tegenvallen.
Graphisch zeer matig vergeleken met de 04 editie en echt veel te makkelijk.
Dat hebben ze met de 360 uitvoering zeer sterk verbeterd, je kan nu je bal van de tee zomaar in de rough slaan omdat je afslag echt goed recht moet zijn (advanced Links), dat gaat uiteraard ook op voor je ijzers waardoor je een bal veel moeilijker op de green legt als met andere T.W spellen.
Putten is ook geheel vernieuwd, je heb nu de keus uit een put van 1,3,6,9,12,... meter.
Als je dus een put van 4 meter wilt maken moet je met je '6' net niet voluit slaan, wat een prima verbetering is, want blind putten is er met deze T.W dus niet meer bij.
Dit is dus de meest 'lastige' T.W tot nu toe, en dat is goed nieuws.
Grapisch is dit echt een pareltje, de playermodels zien er prachtig uit, vooral Tiger en Retief Goosen zien er zeer goed uit.
Zelfs de spieren in de armen zijn goed zichtbaar, prachtig.
De banen zijn ook zeer fraai gemaakt, alleen al hole 17 Sawgrass, dat is een par 3 omringd door water is al een reden om dit spel aan te schaffen.
De bewegende schaduw van de bomen op de baan is ook erg goed gedaan, en het hoge gras waar je uit moet zien te komen is helemaal likkebaarden.
Vreemd genoeg heb je na een afslag wel een soort 'bomenschaduw pop-up', niet echt storend, maar ook weer niet super.
Sommige bomen aan de zijkant van de baan hadden ook wel wat beter gekund, maar dat is meer mierenneuken.
Na twee jaar op advanced gespeeld te hebben met Links, ga ik mij met deze titel echt wel prima vermaken totdat Links '06 er is.
Je kan aan dagelijkse tournooien meedoen op LIVE (100 pogingen per dag), ik zag in de T.W lobby dat er aparte rooms voor ervaren en beginnende spelers zijn, en er is ook een minigame die ik nog niet heb unlockt.
Kortom, toch aardig golfspelletje voor de komende maanden.
Nog een klein minpuntje tot slot, hoewel ik zeer goede ogen heb, hebben ze de info die je op je beeld krijgt wel in een erg klein lettertype neer weten te zetten.
Maar dit kan er ook mee te maken hebben dat ik nog geen HDTV heb.
Laatst bewerkt: 12 dec 2005