1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tijd Voor Ander Beleid: Objectiever En Gericht op de discussie

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheWalrus, 1 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik open deze thread naar aanleiding van een modficatie van Kameo in de Saddam thread, maar de oorzaak ligt dieper in algemeen beleid.

    Het gevoel bekruipt mij dat het er bij sommige moderators niet om gaat een forum met boeiende discussies te behouden maar dat ze liever een forum zien waar alleen hun eigen mening verkondigd wordt.

    Ik weet dat er meerdere mensen zijn, waaronder ik zelf, die er een andere mening op na houden dan een aantal crewleden, maar dat maakt het in mijn optiek juist leuk op een forum; zonder meningsverschillen is er geen forum.

    Wat ik wil zeggen is. Ondanks meningsverschillen en verschillende vormen van humor, moeten je met veel mensen op een forum kunnen zitten. Als mensen op persoonlijke gronden op een banmogelijkheid van bepaalde leden zitten te wachten maak je een forum alleen maar saai. Ik zie liever een goede reactie op een post door een mod, dan dit tot uitdrukking brengen in beleidsuitvoering.

    Ik heb goede vrienden met een totaal andere mening dan ik, we hebben vaak felle discussies, maar desondanks kunnen we het goed met elkaar vinden. misschien is het een deel van het volwassen worden, om mensen met een andere mening, of een andere vorm van humor dan jijzelf te accepteren en te waarderen voor wie ze zijn.

    Ik hoop zelf dat we lekker kunnen blijven discussiëren en dat het gezellig blijft op het forum. Een fijn 2007 ;)
     
  2. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie ook dat er te snel topics worden gesloten.
    Vaak is de reden gebrekkig en soms geheel afwezig.
    Dit gaat niet alleen om mijn topics, want ik open er haast geen, maar ook die van anderen.
    Ook als het niet mijn topic is en ik er iemand over pm om te vragen om de reden krijg ik een wazig antwoord terug.
    Een forum moet juist open zijn en geen dictatuur worden.
    Hopelijk is dat dan ook het goede voornemen van de crew; meer open staan en minder star en beperkt zijn. Sluit met mate mensen.
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Doe eens concrete voorbeelden waar het misgaat?
     
  4. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er totaal geen last van. :x
     
  5. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik helaas niet meer; heb de berichten verwijderd en ben geen abbonee meer van de topics.
    Een voorbeeldje weet ik nog wel; waarom dvd's wel verkocht mogen worden en Xbox magazines niet (iemand had daar ooit een topic voor geopend in de Xbazar). Xbox magazines lijken me meer XBox gerelateerd dan DVDs. Heb dit ooit aangekaart en kreeg als reden dat dan alles aangeboden zou worden geloof ik. Vrij onduidelijk argument.
    Nog een voorbeeldje was een verloting van een spelcomputer, dit topic werd gesloten om dit zogenaamd een piramidespel was. Heb toen een link geplaatst met complete uitleg over wat een piramidespel was (leek er totaal niet op) en kreeg hierop geen reactie.
    Wat ik bedoel is dan ook dat er te snel gesloten wordt en als blijkt dat dat ten onrechte gebeurd is hoor je niets meer (geen enkel excuses).
    Mod zijn is niet alleen sluiten, dan moet je ook reageren als je ten onrechte iets gesloten hebt of als er om uitleg wordt gevraagd.
    Noem geen namen, heb ook geen hekel aan de crew of wat dan ook.
    Ik vraag alleen om goed na te denken alvorens dingen te sluiten of te reageren en dingen te onderbouwen, geld overigens voor iedereen. ;)
    Lees wel eens reacties die onleesbaar zijn en/of nergens over gaan.

    Maar goed, als het me hier niet zou bevallen, zou ik hier niet al jaren rondzwerven (weliswaar met hele lange tussenpauze ;)), maar er is altijd ruimte voor verbetering toch? :thumbs:
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    haha, je hebt dan ook 1017 posts, en ik heb gene idee wie je bent ;)
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Goed puntje in die laatste zin Chaos. ik vidn het forum juist een leuk forum, mede doordat je verschillende mensen hebt (omdat het geen politiek gëörienteerd forum is maar in basis om games gaat).

    Wat jij zegt met sluiten vind ik wel correct. Het ligt er wel aan wie een topic opent en wat een mod er van vind (niet zo zeer van de nuttigheid ervan maar de mening over de inhoud).
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Verdomme Walrus, let in godsnaam eens op je dubbelposts.
    Het is je de laatste week zeker 3 keer gezegd, en lijkt er totaal schijt aan te hebben.

    Gezien je 'geschiedenis' hier, zou ik toch op gaan letten.
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik reageerde eerst op zijn eerste post, toen las ik zijn tweede en reageerde daarop. Leuk dat je met jouw uitspraak over mijn verleden mijn punt in deze thread erg duidelijk maakt.

    Dus doubleposts zijn de aanleiding? Mijn twee dubbelpost waren beide reacties op verschillende posts. Ik post toch twee keer iets anders? Sorry hoor, maar terwijl ik die eerste postte, postte hij die andere reactie. Daar reageerde ik weer op.

    Je doet net of ik een kleuter ben die expres doubleposts plaatst. Ik ga dan liever in de zandbak spelen. ;) (Overigens, als ik iets wil toevoegen aan ene post gebruik ik altijd de edit knop, check dat maar eens). Wees asjeblieft reëel. Wees met een excuus zoeken niet zo doorzichtig svp. Ik wete dta jij creatiever bent :)

    Ik doe hier jusit een poging om een open dicussie te voeren en ik krijg muggenzifterij naar mijn hoofd.

    Wat je wil zeggen snap ik. maar dta kan ook niet dreigend. Ik zou zeggen: Walrus, (zonder gevloek) kun je jouw post editen in plaats van opnieuw posten. Dan heb je inderdaad een punt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2007
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook wel typisch dat je nu alleen reageert op die dubbelpost Graveheart, maar niet op de inhoud van het topic. Ik mis de mening van de machthebbenden de laatste tijd vrijwel vaak of altijd in dit soort topics waar het het XBW beleid wordt aangesneden. Ze houden ze zich altijd afzijdig, reageren in een heel laat stadia van het onderwerp. En ik geloof echt niet dat men het "niet eerder" heeft gelezen.
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik zal best creatief zijn, maar ik zoek absoluut geen excuus.
    To the point ; Editten is net zo makkelijk, en staat veel netter.

    Voor de rest, zie je PM.

    Waarom zou ik inhoudelijk verder reageren op het topic, als ik er bijzonder weinig mee te maken heb?
    Ik meng mij zo min mogelijk in de desbetreffende Saddam discussie, omdat ik daar absoluut geen kaas van gegeten heb.
    Ik verdiep me niet in politiek, niet in politieke invloeden.
    Ik heb mijn menig gegeven in dat topic, vragen gesteld. Meer niet, en daar blijft het voor mij ook bij.

    Om maar even tot het totaal punt te komen ; Ik voel me niet persoonlijk aangesproken door het punt dat TheWalrus geeft.
    Ik uit mijn persoonlijke en 'moderator' mening waar ik me geroepen voel.

    Edit numero zoveel ; Het Xbox magazines puntje ;

    Ik vind, persoonlijk, dat ze wel op X-Bazar kunnen. Het komt niet veel voor, neem ik aan, dus dat kunnen we wel toestaan.
    Maar, we moeten ergens de grens trekken.
    Anders kunnen we ook Nintendo en Sony mags toestaan. Vervolgens ook de PU, want die gaat over games.
    MAXIM, FHM en zelfs de Playboy, want ook daar staan stukjes in over games.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    We moeten er wel rekening mee houden dat er naast "oudere" leden, hier ook jongeren leden komen. Wat sommige dan Humor vindt, kan niet getoond worden aan de jongeren. Als dit een besloten forum was geweest, waar dus geen jongeren mogen komen. Dan hadden de regels wat soepeler kunnen zijn, maar de Xbox (360) is er voor iedereen.

    Wat betreft de Magazines... tja grijsgebied ... aan de ene kant hadden we dat misschien wel moeten toe staan, maar ik zag ook vaak threads als ... PC te koop, HiFI te koop, etc. Ergens moeten we een grens trekken. Aan de andere kant denk ik dat de Magazines nu idd verkocht mogen worden. De kick regel is trouwens ook versoepeld.
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat is waar Fardo. Ook cynisme, of wat pesterige humor wordt niet door iedereen begrepen (vooral jongeren snappen dat niet altijd, dus ik weet bij wie dat wle en niet kan). Achtien plus.... doel je nu op die halfnaakte miss piggy? ;)
     
  14. smokehaze

    smokehaze Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    goed topic leest lekker al die meningen
     
  15. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik meng me wel vaak in (politieke) discussies, maar zover ik bewust ben zijn mijn persoonlijke mening en de kleur van m'n ondertitel twee aparte dingen.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Ook een blote Miss Piggy kan schokkend zijn. Ook foto's van andere members modificeren kan kwetsend zijn (Ook al kon ik zelf ook wel lachen om de Verdonk/Fardo mutatie), maar als we het ene wel toe laten en het andere niet zijn wij ook niet geloofwaardig. Kortom dit is een openbaar forum voor iedereen met vele meningen. Wil je een ander beleid, dan kan je het beste naar een ander forum gaan waar ze het wel toestaan of je moet je zelf gaan aanpassen. Ik hoop het laatste, want hoe meer mensen hoe leuker de discussies zijn :D
     
  17. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Volgende keer dat je een topic als dit opent, link dan wat concrete voorbeelden. Wij passen het beleid toe geheel objectief, en voor iedere mod-actie hebben we een prima reden.
     
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij zou het beleid moeten uitvoeren, als er commentaar bestaat op het huidige beleid vind ik dat degene die dit uitvoert daar zijn mening over moet geven, en hoe hij daar tegen over staat. Want hoe zou een discussie dan anders nut kunnen hebben als de juiste mensen niet meeluisteren en over meedenken?

    Je maakt met jouw reactie precies TheWalrus zijn punt duidelijk:

    "Ik zie liever een goede reactie op een post door een mod, dan dit tot uitdrukking brengen in beleidsuitvoering."

    Zelf heb ik dat Saddam topic niet (helemaal) gelezen, ik heb er ook geen kaas van gegeten en ik vind het prima dat die man dood is. Maar mijn reactie in dit topic heeft geen enkele connectie met dat Saddam topic. En ik vind dat commentaar op het beleid wél in jouw straatje ligt.

    Over dat X-Bazar,

    Ik vind dat er gewoon is een complete herziening van dat beleid moet komen. Van mij mogen de nintendo gerelateerde dingen ook aangeboden worden, net zoals deze van de Playstation. Ik zie dit forum dan ook meer als een forum waarin veel Gamers actief zijn dan een Xbox Only forum. En ik zie de doelgroep van XBW dan ook meer als Gamers dan Xbox Gamers. Van mij mag het X-bazar beleid op het betreft van bepaalde spullen dan ook versoepeld worden. Zolang het écht Game gerelateerd is (Playboy met stukje over Playboy Mansion valt daar niet onder) mag het van mij worden aangeboden worden.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    @Danger was mijn reactie dan niet duidelijk genoeg?
    Playstation en Nintendo dingen mogen toch aangeboden worden :eek: of snap ik het niet :{

    We hebben laatst zelfs apparte forums geopent :eek:

    Wat bedoel je nu precies?
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Een quote uit de X-Bazar faq:

     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina