TM sunrise probleem met NAT

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Capt. Yokohama, 5 aug 2006.

1. Capt. Yokohama

Capt. Yokohama Jin the MC

Leuk Bevonden:
    0
    ik probeerde dit al in de TM thread, maar kreeg er geen antwoord.
    het probleem :
    ik kan op het spel Trackmania Sunrise geen servers maken, maar ik kan er wel joinen.
    hij zegt dan dat ik mijn NAT (network adress translation) moet instellen.
    waar kan ik dit ergens doen?
    ik heb btw een router.

kan iemand mij ff helpen?

alvast bedankt!

hier is ook een stuk v.d. online-helpdesk :

I can't create a server.
    You need to configure or deactivate your firewall if you have one (at least open the port 2350 in TCP and UDP).
    Sometimes, Windows XP users forget they activated their default firewall. It is configured in local network connexion properties -> TCP/IP properties -> advanced, then Options -> TCP/IP filtering -> Properties.
    Zone Alarm users must launch the game in windowed mode the first time they connect to Internet to allow TrackMania to use the connexion.
    The « BitDefender » software enters in conflict with the game. You can either uninstall it or upgrade it to version 7.1, or install the game in one of the following folders (in lower case): avx, mgui, rav7, ravwin8, sweep.

versta ik dus niet echt veel van..

Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  2. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien niet de oplossing, maar download anders TM Nations... Is gratis en speciaal gemaakt voor online competities!! Echt vette game

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je moet zoiezo je poorten openen.

Zonealarm en Bitdefender even uitschakelen en je default firewall, wanneer die aantstaat uit doen.

Poorten openen gaat bij elke router anders, verschillend merk of type nummer. Kijk even op http://www.portforward.com/routers.htm of jouw merk en type router erbij staat. Daar staat precies beschreven hoe jij je poorten kunt forwarden (engels).

Default firewall gaat uit door:

Deze Computer ---> Mijn netwerklocaties ---> Netwerk verbindingen weergeven (indien ze niet tegelijk te voorschijn komen) rechtermuisknop, eigenschappen op je verbinding --> geavanceerd ---> Onder het windows firewall kopje druk je instellingen ---> en dan Uitgeschakeld (niet aanbevolen) aanvinken ---> Ok ---> Ok.

Wanneer je geen server hebt, zonealarm, bitdefender en de standaard firewall weer aandoen. Poorten weer dichtdoen is niet noodzakelijk. Wat er precies met NAT aan de hand is weet ik ook niet, misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven?

4. Capt. Yokohama

Capt. Yokohama Jin the MC

Leuk Bevonden:
    0
    heb het net zo gedaan.
    toen ik een game wou createn zei hij weer hetzelfde, maar ik probeerde het erna nog 2x en toen zei hij niets meer!
    wilt dus zeggen dat het normaal moet werken. :)
    maar kan het nu nog niet zeker zeggen, het is 's morgens en er zit zo goed als niemand op. 8)

5. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kan ook zijn dat je de poort die TM gebruikt moet forwarden in je router en dan een statisch IP adres moet aanmaken. Moet je ff zoeken in google op portforwarding:)

Deel Deze Pagina