1. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    Hej allen,

In deze thread is het de bedoeling je ervaringen met TNT te delen. Aangezien Xbazar (kopen ,verkopen,ruilen) veel te maken heeft met TNT lijkt het me een goed idee hier een thread over te starten.

Allereerst mijn vraag

wanneer je zaterdags voor 17.00 uur iets op de post gooit , dan is het de bedoeling dat je dit de volgende werkdag voor 17.00 uur binnen krijgt.(volgens de TNT-site) Maar is het niet zo dat TNT de post die zaterdag wordt gepost pas maandag behandeld. En dat de regel ''de volgende werkdag bezorgt'' vanaf die maandag pas geldt? Waardoor die post van zaterdag pas dinsdag aankomt??
    Als ik er volkomen naast zit dan hoor ik dat graag.

Gr *)

Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Sowieso komt er op maandag haast nooit post, meestal alleen belangrijke rekeningen en rouwbrieven.

Maar een gewone brief wordt inderdaad maandag pas behandeled waardoor hij dinsdag pas bezorgd wordt.

Nu er toch een topic over de TNT open is.
    Hebben jullie ook veel last van foute bezorgingen? Vorige week hebben we 4 keer post van buren, en zelfs van iemand uit een andere straat gehad.|:-

3. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat de buuren niet open deden en dat ze het aan jullie gaven zodat jij het aan de buuren kon geven .
    En dat met die straat tja lijkt me gewoon een fout indeed.

4. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt voor je reactie! Ik zal mn beginpost even aanpassen, dan maken we er een TNT thread van!

ik heb nog nooit een foute bezorging gehad, wel verlate bezorgingen doordat mijn adres verkeerd was vermeld.

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Waar ik steeds van baal is dat geen 1 bezorger hier een briefje achterlaat als ik niet thuis was. Dan komen opeens de buren ermee aan zonder dat ik het weet, hoeveel moeite is het om een briefje achter te laten zodat ik zelf ff langs de buren kan gaan... Wij krijgen ook vaak verkeerde bezorgingen maar dat is gewoon omdat het sorteercentrum het verkeerd heeft ingedeeld denk ik. Soms is het een postcode van tig straten verder...

6. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    wees maar blij met zulke eerlijke buren!:eek:

7. sneaky snake eye

sneaky snake eye SneakySnake Eye

Leuk Bevonden:
    0
    meestal doen ze post gewoon in de brievenbus of het moetten pakketjes zijn ofzo, maar bij ons is het igg ook al een paar keer gebeurt dat we post hebben gekregen wat voor onze buren bestemt was. En dat lag ook gewoon in de brievenbus dus het lijkt me sterk dat ze het dan bij ons in de brievenbus stoppen als er bij de buren niemand thuis is, want voor hetzelfde geld was er bij ons ook niemand thuis..

Ja maar voor het zelfde geld heb je geen eerlijke buren dus dan kan een briefje wel eens handig zijn, moet je dalijk extra gaan betalen ofzo omdat je buren je post nie ehbben gegeven

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Het is gewone brievenbuspost, dus geen pakketpost. Gewoon een fout van de bezorger dus.

Ik weet niet wat voor bezorgers ze bij jullie hebben, maar bij ons zijn het vooral huisvrouwen die een dag of 2 werken.

9. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    hehe dat zit wel goed met onze buren :). Ik had wel 1 keer dat ik al een week op een pakje zat te wachten. Ik ging toen maar even langs de buren en toen bleek dat de buren, 2 huizen verder, het begin van de week hadden gekregen maar die dachtten dat we op vakantie waren >_> Dus daarom zou het wel fijn zijn als ze gewoon een briefje achterlieten.

10. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Ach tegenwoordig met de enorme tijdsdruk bij de TNT is het haast niet meer mogelijk om "even" een briefje te schrijven. De postbodes hebben daar gewoon geen tijd meer voor. Dit komt allemaal door de achtelijke liberalisering van de postmarkt waardoor er steeds meer concurrentie komt en dus steeds meer postbodes op straat worden gezet.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo druk hebben we het nu niet hoor. In de vakantie tijd is het heerlijk rustig en heb ik tijd genoeg om m'n wijk te bezorgen. Alleen is het dan niet zo fijn voor m'n portemonee, want hoe sneller ik er over doe, hoe minder ik verdien.

Aangaande de foute bezorging, doordat de vaste krachten (lees: oudere) op straat worden gezet, worden de wijken verdeeld over de jongere krachten (zoals ik). Hierdoor krijg je ook te maken met wijken die je normaal nooit hebt. Dit kan nadelig zijn omdat je dan niet precies weet hoe die wijk loopt en waar alles zit. Hierdoor is het dus mogelijk dat er verkeerd bezorgd wordt.

Ik hoop dat jullie "onze" fouten respecteren! :+

En om even terug te komen op de tijdsdruk, je krijgt voor elke wijk ruim voldoende de tijd. Je moet écht alles tegen hebben (wind, regen, kapotte band) om buiten die tijd te komen. En dan nog, als je er buiten komt is het ook absoluut geen ramp.

12. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    komt veelal door de machines die sorteren, nieuwe "vakantie" medewerkers, nieuwe indeling van wijken.

Ik werk nu tijdelijk een maandje bij de post, waar ik 2 jaar geleden 4 jaar lang een fijne bijbaan had. Het is nu echt een bende geworden daar, voornamelijk door de leiding en de grote veranderingen die ondergaan zijn. Hebben andere postbodes hier ook last van, want volgens mij zitter er hier genoeg mensen die dat als bijbaan hebben.

13. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad, wij hebben het nu aardig rustig. Dit komt ook voornamelijk doordat het zomer is, ik heb bijvoorbeeld bijna twee keer zo weinig post vergeleken met 2 maanden geleden.

Wat betreft de fouten.. het maakt eigenlijk niet uit of je een wijk wel of niet kent. Dat je een wijk niet kent belemmert je niet om de huisnummers goed te lezen en ik neem aan dat je ook je eigen wijk voorbereidt, dus dan heb je als het goed is zelf alles goed gezet (en de fouten herstelt van die ***-sorteermachine*)).

Ja, ik ben al bijna een jaar lang zaterdagwerker bij TNT Post, mijn zus daarentegen doet al bijna drie jaar lang. Toen kon zij nog heel makkelijk vrij krijgen en was het veel gezelliger (muziek aan en met z'n allen meezingen en 's avonds naar 't café). Nu is het een dode bende bij 't zetten en wordt je bijna gelynched wanneer je om een dag vrij vraagt.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Vraagje aan de TNT arbeiders hier, doen ze nog steeds aan inverdienen?

15. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    bij ons staan die wijken dus aardig krap, je moet echt gassen wil je het halen. Gelukkig is het nu tegenwoordig zo dat je je overtijd gewoon uitbetaald krijgt, was bij mij enkele jaren terug niet zo.
    Ik had toen weliswaar de grootste wijk die een totaaltijd had van 7uur, was 1 wijk, waar ik 2 jaar lang elke keer 1u winst op maakte door eerder klaar te zijn.

Btw je verdient niets meer bij de post nu (als bezorger althans), ik werk daar echt voor een hongersloontje. Ik loop dus ook alles op mijn gemakje om wat xtra uren te krijgen, gelukkig doen ze er niet moeilijk over aangezien ik last van mijn rug heb.

Rivanov hebben jullie op dinsdag ook altijd standaard 3 huis-aan-huis? Ik haat die dag!

wat?

Idd vrij krijgen, dat is echt lastig...niet normaal meer. Ik zei laasts dat ik over 2 weken op een dinsdag niet kon ivm fysio, zegt hij van owwwwww dat is nog zover dat komt wel goed maar zeg het maandag nog een keer. Ik die maandag dus gezegd morgen kan ik niet, nou je had hem eens moeten horen (ik ben niet gaan werken voor de duidelijkheid).

Bij ons bellen ze ook een dag van te voren op van hoelaat je moet beginnen etc, als ze niet bellen ga ik er van uit dat ik vrij heb. Belde ze mij die dag op om 12.00, waarvan ik dacht dat ik vrij had, dat ik om 0800 moest komen werken. Lekker optijd, maar ik ben mooi niet gegaan.

Nog iets, zijn die wijken bij jullie ook zo groot geworden ineens? Ik heb nu wijken gelopen die minimaal 3,5 uur duren.

16. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Dit verschilt wel per vestiging he!
    Op sommige vestigingen lopen er nog maar een paar mensen rond en moet je dus 4 wijken voorbereiden en er daarna nog 2 weg lopen. Dat is echt geen pretje. Maar verder heb je wel gelijk.. rond deze tijd zou het eigenlijk niet meer mogen want er is nu weinig post door de vakantie periode.

Ik vraag me ook af of jullie dan wel doordeweeks lopen of alleen zaterdags?

17. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    sommige mensen hebben op hun deur zelfs staan:

NIET bij de buren bezorgen!

Mijn buurman is zelf postbode, die neemt alles wel aan en brengt het meteen naar mij zodra ik thuis ben.

18. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    om dat dan als buurman te lezen....weet je ook gelijk hoe je buurtjes over je denken!:'-(

maar weten de TNT-medewerkers hier misschien of het klopt dat wanneer je zaterdag voor 1700 uur verstuurd, dat die post dan pas maandag wordt behandeld zodat het dinsdag pas wordt bezorgd??

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Eergisteren kwam m'n buurvrouw met een doos voor me. Waren m'n schoolboeken, ik wist van niks. Geen eens een brief in de bus helemaal niks, buurvrouw had het ook niet kunnen gefen dan wist ik er helemaal niks van.

20. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet zeker maar volgens mij word het gewoon op maandag bezorgd.

Deel Deze Pagina