Het is me allemaal nog niet helemaal duidelijk... Ik heb een kabelmodem, welke met een netwerk==>USB converter aan mijn PC hangt. Nu kan ik de XBox op 2 manieren aan mijn PC hangen: 1- nog een netwerkkaartje in mijn PC (heb ik liggen)en de XBox direct daar op. 2- De Xbox aan een hub hangen en de kabelmodem ook aan deze hub, en de hub weer in de PC via netwerkkaart. Welke manier heeft de voorkeur? Zijn ze allebei op dezelfde manier (even eenvoudig?) te configureren?
Ik denk dat kabelmodem -> hub -> Xbox en pc niet gaat werken omdat je een gateway of iets nodig zult hebben. Je kunt hem idd het beste met een crosskabel aan je pc knopen. Ik heb het hier op deze manier gedaan: kablemodem -> wireless router -> hub -> 3 pc's + Xbox. Werkt perfect op die manier
ja maar als hij maar 1 pc heeft is het verstandiger om de xbox gewoon direct aan te sluiten op zijn pc.
Ja, dan wordt het gewoon de simpelste manier: NIC erin en XDoos eraan Heb ik alleen een kabeltje nodig.
Nog ff wat: hoe gaat het softwarematig in z'n werk?? Ik las bij xbconnector.com dat je WinRoute of ICS nodig had.... Wie weet het? (ik draai XP Pro)
Ik heb hier Xbconnect (nieuwe versie van Xbconnector) en die draai ik zonder extra software. Gewoon porten van me router open zetten, xbox in dezelfde hub als me pc en spelen maar.
Ja, maar ik wil het zonder hub doen. Dus met 2 NIC's in 1 PC (waarvan 1 USB). Ik neem aan dat ICS dat allemaal voor zijn/haar rekening neemt? Welke instellingen zijn daar nodig, of doet XP dat allemaal vanzelf?
maar jullie zeggen dus, dat als je 2netwerkkaarten in je pc hebt, 1 voor je kabelmodem op aan te sluiten, en 1 voor je xbox op aan te sluiten, dat je (met xboxconnect of gamespy) online kan spelen?
Ja , dat zou moeten kunnen. Moet je wel een cross-linked netwerkkabel tussen XBox en NIC plaatsen. Wat je daarna moet doen weet ik ook nog steeds niet...... Overal wordt gepraat over de hardware en de volgende stap is dan hoe je een game moet joinen. Maar zit daar niets tussenin? Of zorgt Xboxconnect voor alle software instellingen in bijv. XP?? Ik weet het nog steeds niet.......
Zover ik weet zorgt xbconnect/gamespy ervoor dat je xbox de pakketjes van je pc bij je xbox komen. Gewoon proberen dus...
one question , please help me , dat zoekgezeik op forum werkt niet bij mij man . dat sucked (mijn internet denk ik) . Als je Computer netwerkaart --> Xbox , heb je dan Crossover of normaal nodig ? (netwerkkabel) en als je PC --> Router/Hub --> Xbox heb je dan Croosover of normaal nodig .. ik heb net namelijk een Router gekocht (eigenlijk mijn vader ) en wil daarop bij mij Xbox aansluiten .. heb ik Crossover nodig .. of gewone netwerkkabel .
thnx , ik ga zo 15 meter normale kabel halen !! .. van de PC Router naar MIJN Xbox ! ik moet 15 - 20 meter hebben , ik hoop dat het niet te duur is .