Ik heb nou ook xboxlive maar ik snap iets niet.Jullie zeggen toch dat xboxlive het eerste jaar gratis is?Dus ik kom bij de signup van xboxlive en dan vragen ze mijn billing adres creditcard number en al die dingen die je nodig hebt voor te betalen.ik dacht dat als je starterpakket kocht dat al voldoende was voor het eerste jaar heb ik het dan mis?
CC info hebben ze nodig om te kijken of je volwassen genoeg bent, er wordt verder niks in rekening gebracht. Mocht je content downloaden waarvoor je moet betalen dan wordt dat eerst duidelijk weergegeven voordat je gaat downloaden, zo kan je dus zelf bepalen of je voor de geleverde content wilt betalen.
Niemand zegt dat XBL gratis is. Xbox Live kost 60 euro waarbij je 2 uitgebreide demo's krijgt, een Xbox communicator (headset) en 1 jaar Xbox Live.
Maar om xboxlive te spelen hoef je maar 13 jaar en ouder te zijn en ik ga ervan uit dat heel veel mensen geen CC hebben in Europa.Hoe hebben ze dat dan geregeld in de UK en in Duitsland en in Frankrijk?
Volgens my whacked en moto GP, als je verder kijkt in deze thread zie je dat er online petities zijn om MS te overtuigen om in de EU een andere betalingsvorm te gaan gebruiken, bijv. pre-paid kaarten en machtigingen.
Dus als ik het nou goed begrijp heb je een CC nodig om te laten zien dat je 13 jaar en ouder bent?Want voor de betaling hoef je het toch niet te doen.Behalve dan voor mischien een paar contents
Als MS niet met een andere betalingsvorm komt, en jij wilt content binnenhalen waarvoor je moet betalen gaat het via de CC. MS wilt gewoon zeker zijn dat er voor de content ook betaalt wordt.
Maar iedereen kan toch gewoon op dit moment een CC aanvragen bij de bank zo moeilijk doe ik er niet over.Als Microsoft ook met zijn CC betaling hier komt dan betaling ik gewoon met mij CC hoor.Ik heb op dit moment ook alleen maar een bankpas.Ik ben zelfs in staat om alleen maar voor xboxlive een CC aan te schaffen.
Ben je dan al 18 en heb je een maandinkomen van minstens 600 euro? Hoop t voor je... Dat zijn iig de voorwaarden om bij de postbank aan een CC te komen.