1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Top Spin 4

Discussie in 'Games' gestart door iMark 007, 8 feb 2011.

  1. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Over een maandje koop ik deze denk ik. Op de release dus. Aantal vragen:
    - is het moeilijk
    - hoe en wat is de besturing?
    - zijn de bewegingen wel echt realistisch
    - is dit online leuk, 1 vs 1 of 2 vs 2?
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    In het begin is het geen pick up and play, maar na een beetje oefening moet het toch geen probleem meer zijn. Virtua Tennis is meer casual, de gameplay van Top Spin heeft wat meer diepte. Ik heb Top Spin 3 niet meer gespeeld sinds eind 2008, dus ik weet het fijne niet meer van de controls. Timing was heel belangrijk. Hoe langer je de knop indrukt, hoe meer kracht je geeft aan een slag. En dan moest je op het juiste moment de knop loslaten anders sla je in het net of ver uit. En wat ook heel belangrijk is op de baan, de goede positie innemen. Voordat je drukt om te slaan moet je kijken of je de juiste positie hebt ingenomen op de baan. Sta je te ver van de bal af en je drukt op slaan. Dan mis je de bal of geeft een slechte bal terug waardoor je de tegenstander de tijd geeft om flink uit te halen.

    Maar goed, ik heb een interview gezien met de ontwikkelaar en die gaf aan dat sommige mensen het moeilijk vonden om de controls goed onder de knie te krijgen. Daarom zitten er veel tutorials in het spel die je stapje voor stapje de gameplay uitlegt.

    Het is een realistische tennisgame. Je zal geen dingen tegenkomen die in het echt niet kunnen. Federer zal geen hamer uit zijn broekzak halen en daarmee een niet te retourneren bal slaan. Het is geen Mario Tennis. Alle bewegingen, slagen etc. zijn een realistische weergave van de sport. Sta je heel erg onder druk in een rally, dan kan je nooit een keiharde winner slaan. Dan moet je je terugknokken in een rally en weer de bovenhand krijgen. Of hopen op een foutje van de tegenstander.

    En het is een sportgame, die leeft van de online multiplayer. De singleplayer vind ik ook altijd leuk in Top Spin, leuker dan die van Virtua Tennis. Maar de multiplayer is het belangrijkste vind ik. Je kan dan player matches spelen waar je bijvoorbeeld Agassi kiest, maar het draait voornamelijk om de ranked matches waar je tennist met je eigen gecreëerde personage. Met Top Spin 3 had je onder andere online toernooien. Hoe het nu zit met Top Spin 4 weet ik nog niet, maar ik verwacht iets vergelijkbaars.

    Online is het leuker omdat je dan tegenstanders krijgt die niet volgens een bepaald patroon spelen. In de singleplayer ontdek ik toch altijd snel trucjes waarmee ik snel aan de punten kom. En de AI van de computer zal niet zo gauw van dat patroon afstappen. De singleplayer is gewoon leuk om het spel te leren kennen, maar de echt leuke spannende potjes speel ik online. Ik weet eigenlijk niet eens of je kan dubbelen. Dat kon altijd wel met Virtua Tennis, maar ik heb geen idee of het ook kan met Top Spin. Ik heb daar nooit zo´n interesse in, speel altijd 1 vs 1.
     
  3. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt :D.

    Ja online vind ik ook altijd erg belangrijk. Ik vind dat erg leuk en onvoorspelbaar. Deze game ga ik sowiso halen. Kan er eigenlijk niet op wachten :D
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb er ook wel erg zin in. Alle grote blockbusters zoals Halo, Call of Duty, Killzone, Assassins Creed etc. laat ik altijd links liggen. Soms koop ik ze nog vanwege de hype, maar daar krijg ik altijd snel spijt van. Maar een nieuwe Top Spin, daar tel ik de dagen voor af. En die blijft dan ook maanden in mijn 360 zitten.

    Ik heb ook nog een preview gezien van de concurrent, Virtua Tennis 4. Maar dat spel is me echt te arcade. Ziet er qua gameplay nog hetzelfde uit als VT 2009. Met VT 2009 was het zo'n beetje onmogelijk om in het net te slaan of uit te slaan. Ik had zelfs moeite om de hoeken te vinden. Dat leverde online van die eindeloze rally's op. Niet omdat het spannend was, maar vanwege de beperkingen van het spel. Top Spin 4 is veel meer zoals echt tennis. Je kan risico in je slagen leggen wat de kans vergroot op een punt, maar ook de kans vergroot dat je in het net of uit slaat.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2011
  5. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Leuk stukje om te lezen iMark, je enthousiasme werkt aanstekelijk ;)
    Ben het zeker met je eens dat blockbusters vaak toch tegenvallen. Beetje diepgang is steeds verder te zoeken, kennelijk om zoveel mogelijk casual gamers te trekken.

    Hoop dat we dit in top spin 4 wel terug gaan zien, een echte sportgame " easy to play, hard to master " daar hoop ik eigenlijk op.
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Er staat een preview op insidegamer voor de geïnteresseerden.

    Had voor een prikkie Virtua Tennis 3 opgepikt, dat blijft ook een heerlijk spel hoor. Tijd geleden dat ik die gedaan heb. Speelt heel anders dan Top Spin, maar zeker een aanrader als je die nog nooit hebt gespeeld. Niet Virtua Tennis 2009, die is echt een stuk minder.
     
  7. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is Virtua tennis 2009 minder?
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Om het even globaal te schetsen de World Tour en de gameplay. De World Tour is de belangrijkste singleplayer modus. Je maakt je eigen character en probeert daarmee de beste speler van de wereld te worden. Door minigames te spelen kan je je attributen verbeteren, dus forehand, backhand etc. Zo werkt het in VT 3 en in VT 2009. Als je toernooien wint stijg je op de rankings. Met VT 3 werkt het heel logisch. Win je, dan stijg je. Verlies je, dan zak je. Aan het begin stijg je wat sneller. Win je een toernooi, dan stijg je bijvoorbeeld van 100 naar 90. Verlies je, dan ga je bijvoorbeeld van 90 naar 92. Als je met VT 2009 een toernooi wint dan stijg je maar 1 plek, van 100 naar 99. Soms win je een toernooi, dan stijg je helemaal niet. Heb je dus 5 toernooien gewonnen, sta je nog op plek 97. Neem je 2 weken rust, dan kan je zomaar weer 2 plekken zakken. En rust moet je nemen, anders raak je geblesseerd en zak je nog meer. Met andere woorden, de World Tour van VT 2009 is een eindeloos verhaal. Tegenstand krijg je vele uren niet, en dat is te saai voor woorden. Terwijl ik met VT 3 de World Tour met plezier heb doorspeelt en was ook nummer 1 van de wereld.

    Een ander punt is de gameplay. Nog afgezien van de graphics die ik bij VT 3 mooier vind dan VT 2009. En dat zou toch niet mogen aangezien 2009 twee jaar nieuwer is. Virtua Tennis 2009 vind ik qua gameplay te veel lijken op Sega Superstars Tennis, van dezelfde ontwikkelaar. Als je een beetje aan elkaar gewaagd bent dan is het zo verdomd moeilijk om het verschil te maken. Alle ballen blijven teveel op het midden van de baan hangen, het is haast onmogelijk om de lijnen op te zoeken. Heb je iemand onder druk in een rally, dan is het moeilijk om de trekker over te halen. In Virtua Tennis 3 had je dan een sterk wapen in huis, de dropshot. Als je iemand onder druk hebt, dan staat die persoon een stuk achter de baseline. Dan krijg je een slappe bal terug. En hoe meer tijd je hebt in VT 3, hoe korter de bal achter het net valt. De dropshot kan dan een dodelijk wapen zijn. In een gewone rally kan dat nooit een winnend punt opleveren, alleen als je iemand onder druk hebt. Met VT 2009 is het een waardeloos wapen. Dan zet je iemand met de rug tegen de muur, doe je een dropshot, dan laat je die persoon weer helemaal terug in de rally. Het is eigenlijk nog erger. Doe je een dropshot, dan ben je opeens zelf degene die zwaar onder druk staat in een rally. Ook al heb je tijd zat, de dropshot is langzaam en komt hoog over het net. Je hebt er niks aan.

    Voor de rest als je iemand onder druk hebt in een rally in Virtua Tennis 3, dan is de kans zeer reëel dat de tegenstander de bal uitslaat. Ga je naar het net met een slechte aanvalsbal, dan ben je kansloos. Als de ander de trekker overhaalt, dan ben je het punt zo goed als kwijt. Of je krijgt een passing om je oren. Of mocht je de bal op je racket krijgen, dan vliegt die uit. Met Virtua Tennis 2009 is het onmogelijk om uit te slaan, in welke situatie dan ook. Je kan met een slechte aanvalsbal naar het net, want je volley´s gaan toch niet uit. Smashed iemand op je voeten, vliegt de bal gewoon in.

    Virtua Tennis 2009 was gewoon een wanproduct en daardoor laat ik Virtua Tennis 4 in de winkels liggen. Misschien dat ik hem volgend jaar voor een tientje oppik. VT 4 brengt namelijk ook niks nieuws, afgezien van het feit dat het spel de Wii, Move en Kinect ondersteund. Heb daar al wat gameplay van gezien. Als je zegt dat het VT 2009 is dan geloof ik het ook. Er is haast niks veranderd. Top Spin 4 richt zich niet op de hype van het bewegen, dus geen ondersteuning van Move en Kinect. Ze hebben zich helemaal gericht op het spelen met de controller. Dat komt de gameplay ten goede om een realistische simulatie van de tennissport neer te zetten.
     
  9. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt. Ga vandaag vt3 halen. Heb de demo gespeeld en die is aardig verslavend. Over een tijdje komt dus top spin uit, en ook die ga ik halen. Daar is het vooral oefenen en dat lijkt me ook leuk. Ook meer realisme. Heel erg bedankt, toppie!
     
  10. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Weet iemand of er een demo komt?
     
  11. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ga deze wel halen. Heb wel weer zin in een leuke tennisgame en heb meer met Topspin dan Virtua Tennis. Vooral de eerste twee delen heb ik veel gespeeld. Had het wel leuk gevonden om een keer in Rotterdam te spelen (ABN AMRO WTT) maar dat zit er helaas niet in... Verder is het wel leuk zo'n trailer met de bekende spelers maar uiteindelijk is het toch leuker om zelf een mannetje te maken.
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ben gister met Top Spin 3 begonnen, maar de besturing is wel even wennen. Was gewend dat ik de knop om te slaan niet los hoefde te laten, wat kon bij deel 2, dus dit was even moeilijk in het begin.
     
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Voor Top Spin 2 en 3 kwam er ook een demo, dus waarschijnlijk zal dat nu ook wel zo zijn.

    Besturing is inderdaad even wennen in het begin, maar uiteindelijk vind ik dit systeem het beste, beter dan bij Top Spin 1 en 2.
     
  14. Leip0079

    Leip0079 Active Member

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zal wel lachen zijn als je ook hawkeye kan aanvragen :p
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat zal allemaal wel in beperkte mate zijn. Het zal allemaal wat vrijer zijn dan bij TS3, maar ik denk niet zoals jij het beschrijft. En een umpire fout denk helemaal niet, vind ik ook onzinnig. Het blijft een game weet je. Met Smash Court Tennis 3 had je dat wel, moest je inderdaad om hawkeye vragen. Maar na 3 keer heb je dat ook wel gezien hoor.
     
  16. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik weet niet hoeveel je al weet van de game, maar anders kan je even op gamekings de preview kijken. JJ legt wel goed uit hoe de game in elkaar steekt.
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    De releasedatum is me echt onduidelijk met dit spel.
    De ene helft van de sites zegt 18 maart.
    De andere helft zegt 30 maart.
    Ik hoop maar op het eerste.
     
  18. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Hier een walkthrough in 4 delen.
    Zeker de moeite waard om te bekijken, je ziet veel over de opties die in het spel zitten.

    [gt]710883[/gt]

    [gt]710881[/gt]

    [gt]710879[/gt]

    [gt]710873[/gt]
     
  19. SlicerITST

    SlicerITST Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    30 maart was een datum die werd gebruikt door bepaalde websites voordat er een datum gedropt was door 2K. Waarschijnlijk wisten ze alleen dat de game in maart zou uitkomen. Ik moet wel zeggen dat alleen de release datum voor Amerika op de top spin 4 website vermeld staat(15 maart). Dus wordt het toch nog even spannend. ;)

    Er vroeg ook nog iemand info over de demo. Iemand van 2K heeft gezegd dat er een demo komt. Hij komt "closer to the release time"(zijn bewoording). Er is nog geen specifieke datum bekend zover ik weet.
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ah vandaar. De meeste sites geven ook geen prioriteit aan Top Spin 4, want bij gametrailers werd die niet eens genoemd bij de opkomende releases van maart. Dan zal het best 18 maart zijn. In Amerika worden spellen op dinsdag uitgebracht en in Europa op vrijdag, soms donderdag.

    Als iemand die filmpjes bekeken heeft, (ik weet het, tennis spellen zijn over het algemeen helemaal niet populair op fora) dan waren er ook wat nieuwtjes. Ik vind het bijvoorbeeld erg cool dat er 2 aparte online modi zijn: 1 voor het spelen met je eigen gecreëerde character en 1 voor het spelen met de gelicenseerde pro's. Normaal gesproken speelde je toch altijd met je eigen character, maar vind het ook tof dat je ranked gewoon Agassi - Sampras kan spelen. Dan worden ook gewoon je statistieken bijgehouden.

    Nog iets, ik ben wel een echte tenniskenner. Kijk alles al sinds 1993, maar van Eugenie Bouchard had ik echt nog nooit van gehoord. Kon het niet laten om op de WTA Tour site haar even op te zoeken. De nummer 390 van de wereld van net 17 jaar. Ze heeft pas in januari haar eerste ITF toernooi gewonnen. Vast iemand van 2K Czech die fan is, want anders lijkt het me een vreemde keuze. Maar goed, aan de andere kant. Ik weet nog wel dat Top Spin 3 uitkwam en Caroline Wozniacki zat ik het spel. Toen zeiden er ook mensen "Wie de fok is dat?". Ik kon haar wel, maar vond het toen ook een rare keuze. En nu is ze nummer 1 van de wereld. Dus misschien heeft 2K wel een vooruitziende blik.

    Laatste ding, die character creation. Die is zo ongelooflijk uitgebreid. Ik wil haast zeggen TE uitgebreid. Je kan uren bezig zijn met het maken van een character zonder een bal te hebben geslagen. Bij Mass Effect is die al uitgebreid, maar dit is echt een stapje verder.

    Ik houd op, ik ben zo hyped over het spel dat het alleen nog maar kan tegenvallen. Maar dat verwacht ik niet. Kijk, er komt niet ieder jaar een nieuw deel uit. Het vorige deel is alweer bijna 3 jaar oud en het is altijd maar afwachten of ze verder gaan met de serie.
     

Deel Deze Pagina