June 3rd, 2004. A date which will live in infamy. Vandaag heeft Microsoft Japan namelijk gemeld dat al het werk aan hun ambitieze MMORPG project voor de Xbox is stopgezet. Directe reden voor dit stopzetten is de vooruitgang die developer Level 5 had gemaakt tot nu toe. Voor Microsoft was deze vooruitgang niet goed genoeg en men heeft toen besloten om deze game stop te zetten. De game was volgens Microsoft niet in staat om de kwaliteit af te leveren die gamers van tegenwoordig eisen van het MMORPG genre. Ook de tijd die Level 5 nog nodig zou hebben om de game te voltooien was volgens Microsoft teveel. Volgens Microsoft was het overigens geen gemakkelijke keuze om deze game te cancellen maar had men simpelweg geen andere keuze. Nou, dat is het dan. Het einde van een game die er in vroege stadia al erg goed en veelbelovend uitzag. Het blijft erg jammer vooral gezien het feit dat volgens de planning de Japanse betatesters in Juni al zouden beginnen met testen. Het had er dus alle schijn van dat de game ook echt daadwerkelijk tijdens de feestdagen in de Japanse winkels zou liggen. Maar zoals altijd kan schijn ook weleens bedriegen en is niets zoals het lijkt.... Wij bij DGS betreuren deze beslissing enorm maar als bij de ontwikkeling van een game al blijkt dat het niet kan opboksen tegen de huidige en aankomende concurrentie is het misschien maar beter dat deze game het daglicht nooit zal zien. Desalniettemin vinden wij het erg jammer om deze game vaarwel te moeten zeggen. Rust zacht, True Fantasy. In ons hart zul je altijd blijven bestaan..... bron: dgs-online.nl --- Dit vind ik echt jammer! Dit spel zag er ZO vet uit! Wat vinden jullie van dit bericht?
Dit is en zal het einde niet zijn van True Fantasy live, er wordt al 2jaar aan gewerkt, wordt overal de hemel ingeprezen, ziet er prachtig uit en bied heel veel, onder andere een mogelijke slag in de japanse markt..
Dit vind ik een zeer teleurstellende beslissing van microsoft, want ik zat er echt naar uit te kijken.. Maar aangezien microsoft niet dom is, hoop ik (en verwacht ik) dat ze iets verassends gaan doen. Misschien ligt de ''gecancelde'' true fantasy live wel onverwacht in de winkels? ik hoop in ieder geval dat microsoft het project niet definitief stopt
Ik vind dit echt zo jammer gewoon. Ik had me helemaal verheugd om dit te gaan spelen. Wat voor de meeste Halo 2 is, was voor mij True Fantasy Live Online. Ik hoop echt dat Microsoft al die negatieve reacties ziet en er wat mee doet.
TFLO zag er veelbelovend uit, en het was voor mij dus ook, wat voor de meeste Halo 2 is.. Maar als het concept niet goed kan worden uitgewerkt, en de game na 2 jaar eigenlijk behoorlijk meer van hetzelfde blijkt te zijn, dan vind ik het goed van MS dat ze hem toch niet meer uitbrengen.. Steek dan de energie en het geld maar in de ontwikkeling van een andere MMORPG die wel goed uitgewerkt wordt.
Meer van hetzelfde is niet altijd slecht. Helemaal omdat de Xbox nog geen enkele MMORPG heeft, op dat ene gamepje van 2 jaar terug na dan, zouden ze deze mix van Zelda en FF11 goed kunnen gebruiken. Nu moeten we het doen met.... niks.
MS weet vast wel waar het mee bezig is....waarschijnlijk voldeed TFLO inderdaad niet aan de kwaliteitseisen van MS. Maar, wie weet wordt er een nieuwe uitgever gevonden.
Dat kan, maar als je Xbox nieuws interessant vind, dan kan je beter hier op XBW mainpage kijken dan ergens anders.
Ik vind het echt kut dat ze het gecanceld hebben d8 ik eindelijk een mmporg op de box cancellen hem ( die spelen zijn echt vet (probeer maar is www.runescape.com) echt heel jammer
ja, maar als je hier dan toch bent voor het forum kun je toch net zo goed even naar het nieuws kijken?