Ik heb zo'n 5.1 set gekocht. Nu vroeg ik mij af of je met tulpstekkertjes dolby surround op je Xbox kan krijgen. Ik heb in mijn subwoofer n.l. geen glasvezelingang.
Dus op je subwoofer zit je 5.1 ingang? (die versterkt dus alle signalen naar de centerspeaker enzo) Dan kun je net zoals mij heel goedkoop zelf een 5.1 aanluiting maken op je xbox (als je dat durft/kan ivm garantie enzo). Vraagje van mij: Komt het vaker voor dat de 5.1 ingang op de subwoofer zit? Zit er dan geen DTS receiver bij ofzo?
lol ja komt geregeld voor. alle electronica zit dan geintergreerd in de sub waaronder ook de versterking en de decodering.
ik vat het niet....zal vast aan mij liggen....maar ik heb me doosje gewoon aangesloten...niks geen rare poespas...strak geluidje hoor....volgens mij is dat dolby? heb een kenwood,in het boekje ervan stond beschreven hoe je de box/ps2 aan kon sluiten....dit heb ik dus gedaan en voilá....althans.... Nu ik telkens deze threads tegenkom ga ik twijfelen.....zal morgen eens goed luisteren en nakijken....maar meen toch echt dat het al werkt...anders zetten ze het toch ook niet in de gebruiksaanwijzing?
Ik heb dat scartblokje (van de Xbox) eraf gehaald en de gele achterin me TV en de overgebleven 2 (rode en witte) achterin me subwoofer. Ik weet niet of het DS is maar het is wel mooi geluid. Oja: Toen ik bij settings (in Xbox) sound wou instellen op DS, stond er al DS. Wat is het toch lastig om dit uit te leggen.
blokje van de xbox stekker afhalen...en op de aangegeven plek insteken...mijn box zit dus op mijn speler ipv van op de tv aangesloten.....heb het gedaan volgens het boekje...klinkt perfect!!! zal kijken of ik het in kan scannen...kan ik het posten hier...
Ik heb ook helemaal geen extra kabeltjes gekregen. Er staat wel dat je hem op een gameconsole kan aansluiten, op TV, DVD en MPRspeler. Mijn vraag: Wat voor een snoeren moet ik hebben om DS op mijn Xbox te krijgen? Ik heb zo'n subwoofer waar je geen versterker bij hoeft te hebben.
Dolby Surround kan met tulpstekkertjes. Dolby Digital moet met een optische of coaxiale kabel. Voor Digital heb je de Advanced SCART Cable nodig.
Wat jullie hiervoor allemaal beschreven (met tulp stekkertjes) is gewoon stereo geluid. Dat kan best mooi klinken, maar daarmee is het nog geen dolby! Je kan ook Digital krijgen met een (coaxiale) kabel met een tulpstekkertje (om maar even op de threadstarter terug te komen). Daarvoor moet je wel een beetje kloten maar daar weet Atmoz alles van. Er zijn ook al verschillende threads over.
Het kan zijn dat je het mooi vind klinken en dat er uit alle speakers geluid komt maar dat is niet digitaal maar analoog en je versterker die zet het geluid om naar Dolby Prologic zodat het geluid wel uit alle speakers komt maar niet geregeld is.
kheb thuis (nouja, me vader dan) een dolby digital 5.1 set. kheb regelmatig gespeeld met gewoon tulpstekkertjes in de set, en dan heb leuk geluid. maar kheb sindskort een advanced scart kabel met een optische kabel gekregen , en dus in die set gedouwd en dan merk wel enorm verschil in geluid met die tulpstekkertjes!!!!! moto gp: je hoort motoren echt naast je rijden!!! halo: overal komen knallen en stemmen vandaan!!! dus je haalt pas alles, qua geluid, uit je xbox met een advanced scart kabel en een 5.1 Dolby Digital set met optische ingang!!
Maar wat voor snoeren heb je nodig om dolby digital te krijgen op me xbox? Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat je een glasvezelkabel nodig hebt, maar ik heb geen versterker maar zo'n subwoofer (en daar zitten maar 3 gaten in om bijv. op je PC aan te sluiten, rode en witte ingang en nog een klein geel gaatje maar ik weet niet waar dat voor is.
Of met 1 tulpstekker (digitaal coaxiaal). Het geluid kan ook met 1 tulpstekker aan een coaxkabel. Dat is heel wat anders dan die 2 tulpstekkers (rood en wit). Voor mensen die dus een DTS receiver hebben, maar geen optische ingang OF deze ingang al bezet kan ook Dolby Surround 5.1 DTS of hoe je het ook wilt noemen krijgen!!!! het hoeft dus NIET persee een optische kabel te zijn.