Turning Point: Fall of Liberty

Discussie in 'Algemeen' gestart door Wolfje, 28 feb 2008.

1. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Turning Point: Fall of Liberty

Informatie:

(al deze info is te vinden op de XBW gamepage van het spel, of in nieuwsposts op XBW over het spel)

Uitgever: Codemasters
    Ontwikkelaar: Spark Unlimited
    Genre: 1e persoons shooter
    Release: 2e kwartaal 2008

Informatie:

In Turning Point: Fall of Liberty zul je de Tweede Wereldoorlog op onconventionele wijze nog eens dunnetjes over moeten doen. Maar nee, dit maal ben je geen soldaat die probeert Europa te verdedigen, maar ben je een Amerikaan die in zijn eigen land een guerrillaoorlog voert tegen de Duitse invasiemacht die zijn land heeft overgenomen. Dat is de alternatieve geschiedenis die zich in Fall of Liberty afspeelt en waarbij er een wereld geschetst wordt die goed mogelijk de grootste nachtmerrie van de wereld had kunnen zijn. Deze subtiele verandering in de machtsverhoudingen tussen Nazi Duitsland en de rest van de wereld en de daaropvolgende invasie van Amerika moeten een vers, maar herkenbaar gevoel geven aan de actie uit de Tweede Wereldoorlog.

Het ging zo; in 1931 werd Winston Churchill overreden door een Taxi op 5th Avenue in New York, in het echt overleefde hij dit ongeval en liep met een loopstok de rest van zijn leven, maar in Fall of Liberty is de President van Groot-Brittannië na de klap overleden. Wat zou er gebeurd zijn als zijn stem de Britten niet naar de overwinning sprak over de radio? De invasie op Normandië heeft nooit plaatsgevonden en Nazi Duitsland heeft Europa in 1945 al snel onder de duim. Met superieure wapens vallen ze, compleet onverwachts, op 7 december 1951 Amerika binnen, met succes. Amerika is onder controle van de Nazi’s maar jij hebt een plan om je land terug te nemen.

XBW Gamepage:

http://archief.xboxworld.nl/game/1444/turning-point-fall-of-liberty/

Screens:

Filmpje:

http://nl.youtube.com/watch?v=MA_apH53qoA

Ik heb sinds net de demo gespeeld en ik heb een dubbel gevoel over de game.

van de ene POSITIEVE kant vind ik:
    - de setting erg leuk en origineel
    - grafisch goed te behappen (niet een hoogstandje)
    - animaties ERG goed!

Negatieve kant:
    - grafisch dus niet top :p
    - heel erg liniear
    - perfomance niet top (dit kan nog veranderen)

Wat vinden jullie nou? Aangezien er geen centraal topic over deze game is, en het in mijn ogen wel verdiend...

Wie de demo vond tegenvallen is er een bericht geplaatst door de developer:

Our Response to Player Feedback on the Turning Point Xbox 360 Demo

We just wanted to take a moment to personally thank everyone who took the time to download the Turning Point: Fall of Liberty demo and to comment on our work in progress. All of your feedback is very valuable to us and we are working hard to meet your expectations with the final version of the game.

Since the demo was finalized, the team has put several months of work into the code and we thought you might like to know that a number of questions raised by those trying the demo will be positively addressed in the final game.

For example:

Optimized targeting and movement: Optional control settings have been refined to alleviate sluggishness in the slowest setting and the 'on ice' feeling at the faster settings. Also, a user-defined soft lock has been added which means that controls can be set so once an enemy is hit with a bullet the crosshair will ‘stick’ to the target.

Refined AI behavior: The dynamic intelligence and pathfinding for enemies has also been enhanced. The 'hot point' based system should add to Turning Point’s replay experience.

Ammo levels and grappling optimized: Up until final submissions, the team has been listening to playtest feedback and doing everything possible to create a ‘civilian at war’ feeling. The end result is an experience more visceral than the demo, relying less on repeated ammo refills, and more on the grappling and the hand-to-hand combat.

Final Mip-mapping and texture levels: The art team has also been able to further optimize lighting, textures, and effects throughout the title.

Again, thank you for all your feedback and support as we finalize Turning Point: Fall of Liberty and continue to do everything possible to deliver on our goal of creating a fantastic and entertaining experience for you.

Sincerely,

The Team at Spark Unlimited

Laatst bewerkt: 29 feb 2008
  2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Haal je grafische argumenten er dan uit, die heffen elkaar op als ze aan de sterkte en de zwakte kant staan.

Ik ga de demo binnenkort spelen maar het wordt voor mij OF deze OF Frontlines: Fuel of War. Ik denk dat het voor mij de laatste wordt omdat die game meer op BF2 lijkt (pc) en ik heb daar meer dan 400 uur online mee gespeeld :D

3. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daarom ook het dubbele gevoel ;)

Ik vind het grafisch niet super maar ook niet slecht dus vandaar bij allebei de kanten :)

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Mijn mening: Wat een ballenspel!
    Call of Duty 2 vond ik 1000000000000000000 beter, en die is 2 jaar oud.|:-

5. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Dat is wiskunde:) je kan hetzelfde aan beide kanten wegstrepen;)
    dus is het tog geen positief en geen negatief punt:cool:

6. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Das waar :) Maar wel een om te vertellen ^^

Njaja terug naar het spel :p

7. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon slecht

8. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp niet wat er zo slecht aan is :) Het is geen topspel, maar zeker wel vermakelijk toch?

Ik heb de demo nu 3x uitgespeeld, en ik vind het eigenlijk wel leuk die setting. Ik ben benieuwd naar de eerste reviews.

9. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Doe mij maar lekker Frontlines: FoW in ieder geval, beetje matige poging hoor, deze game. Ik denk dat ik hem niet ga spelen iig.

Hij lag denk ik al 3 jaar klaar, maar ze waren vergeten om hem uit te brengen, zo voelt het wel iig.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het aan het begin ook een leuk spel en was het ook van plan om te kopen. De filmpjes zagen er goed uit net zo als bij hour of victory en die was ook niet al te best. Maarja ook de gameplayfilmpjes zagen er netjes uit van turning point en dan speel je de demo die grafisch erg achter loopt. Het schieten vindt ik ook matig en de duitsers verdwijnen dan gewoon als je ze neergeschoten hebt. Ook kon ik ze een paar keer niet neerknallen achter een kist terwijl hun hoofd erboven uit stak.

12. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Jep die kleine foutjes heb ik ook gezien, maar zie start post dat ze naar de community geluisterd hebben en dingen aangepast.. Maar ik wacht geduldig af.

Bedankt voor je reactie.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    toen ik voor het eerste van dit spel hoorde dacht ik: vet!
    met het verhaal kan het ook een top spel worden. alleen toen ik die demo speelde ging dat gevoel compleet weg!
    Heb gewoon een leeg gevoel bij.. besturing is redelijk ruk. het speelt niet soepel en de wapens lijken geen impact te hebben...

helaas, had zo mooi kunnen worden dit.

14. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond de verhaallijn goed bedacht.
    Alleen jammer dat je de duitser niet speelt.

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Even een paar cijfers voor de game:

Verhaal: 9
    Besturing: 5
    Gameplay: 4
    Graphics: 6
    Sound: 8
    Replay: 7

Verwacht eindcijfer: 6.5

Dit is zo ongeveer hoe ik over de game denk na het spelen van de demo. Jullie mogen er uiteraard anders over denken, maar ik heb er qua cijfers niet gek veel goeds voor over. ;):emo:

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Schijnt dat de gameplay/graphics behoorlijk beter zijn in het uiteindelijke spel.. We zullen het snel genoeg zien.

17. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het opzich grotendeels wel met je eens. Het verhaal vindt ik ook wel een 9 waard. De besturing ook wel rond de 5. Graphics vindt ik zelf een 4 of 5 waard. Eindcijfer is bij mij denk rond de 5.5

18. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    replay 7, als de gameplay 4 is:+

dat snap ik niet:) als het een kut spel is, ga je het toch niet nog een keer spelen:+

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    ign:

5.0 Presentation
    Good ideas not withstanding, Turning Point falls flat in its look, feel and storytelling.

5.5 Graphics
    Slowdown, framerate problems and other tech issues abound. Oh, and it just doesn't look very good.

7.0 Sound
    They shelled out the big bucks for an orchestral score, and it shows. The music is solid, and the sound effects are appropriate. Voice acting is hit-or-miss.

5.0 Gameplay
    Aiming is spotty, AI is useless and levels are usually dull and repetitive. Behind the grand concepts, this game is mostly a bore.

4.0 Lasting Appeal
    Once you're done, you're done (and you'll be done quickly). There are no items to collect or secrets to discover, so there's no reason to go back for more. Multiplayer is very limited.

5.0
    Meh OVERALL
    (out of 10 / not an average)

SP schijnt uit te spelen zijn in 4uur...

Laatst bewerkt: 1 mrt 2008
  20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dan gaat het nog altijd om het verhaal vriend, dat telt ook wel een beetje mee. En het zijn ook de kleine dingen die niet een apart cijfer verdienen omdat ze te klein zijn. Duitsers doodknallen blijft leuk, maar moslims in COD 4 is de nieuwe bomb. ;):9

Deel Deze Pagina