tv-aansluiting??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kepler, 23 mei 2002.

1. Kepler

Kepler Waiting for a Xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen

Ik ben van plan om binnenkort waarschijnlijk een xbox aan te schaffen. Maar ik heb nog een aantal vraagjes over de tv-aansluiting: ik heb nog een oude tv zonder scart-aansluiting, maar mijn videorecorder met scart kan er wel op (scart op video en met van die plug dingen op de TV, is eigen-gemaakt zo te zien). Kan ik dan mijn xbox makkelijk op mijn tv aansluiten of heb je een scart echt nodig? Of kan je er verloopkabels voor kopen en zo ja hoe duur zijn die dan?
    En is het ook mogelijk om je xbox op je computerscherm aan te sluiten? Ik heb een tv-in op mijn compu. De reden hiervoor is dat je dan ook de maximale resolutie van de Xbox kan gebruiken, iets wat mijn tv'tje niet aankan namelijk. Of zeg ik nu iets heel raars?

MVG
    Maarten

2. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    goeie move, xbox roeleert

ff verder zoeken met de
    Code:
    zoeken
    functie

maar je kan wel games spelen door je video en dvd kijken lukt den ik ook wel (macrovision) maar opnemen lukt niet

ja je kan hem op een monitor aansluiten maar die apparaatjes zijn moeilijk te krijgen

greetz TheOne2000

3. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Door de tv-in van je PC te geburuiken kun je niet een beter beeld krijgen door de resolutie te verhogen op je monitor. Het signaal op je TV-in is immers niets meer dan een gewoon tv signaal. Een hogere resolutie maakt het beeld dan niet scherper.

De scart van je video heeft dus een verloopkabel welke op je tv is aangesloten? Je tv heeft dus wel AV ingangen, alleen is het geen scart. De standaard AV kabel bij de Xbox heeft 3 tulpstekkertjes, een gele, rode en witte. De gele is voor video en de andere twee voor audio. Er zit ook een scartstekker bij waar je deze drie tulpstekkertjes op aansluit, zo gebruik je dan scart als je TV dat heeft, maar dat hoeft dus niet, en in jouw geval kan dat niet eens.
    Kijk even op je TV wat voor aansluitingen daar precies zitten, dan weet je of je met de standaard meegeleverde kabel goed zit, of dat je er iets bij moet kopen. In het ergste geval moet je een RF adapter kopen om de Xbox gewoon via de antennekabel te kijken.

Dat je van plan bent een Xbox aan te schaffen is een goed plan. Je hebt dan echt de beste console in huis. Met een dolby digital 5.1 audiosetje erbij is het helemaal perfect!
    Aangezien je een complete Xbox set kunt kopen voor minder dan de prijs van een Geforce4 kaart (voor je PC), lijkt me de keuze snel gemaakt.

(edit)

Als je je Xbox via de Videorecorder aansluit kun je idd geen films kijken. Veel DVD's zijn beveiligd tegen kopieren en daardoor kan je videorecorder het beeld niet doorgeven. Met games heb je hier geen last van.

Laatst bewerkt: 23 mei 2002
  4. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook een kabeltje van MS kopen. Dan hoef je niet zo'n handgemaakt-verloopstekkertje te gebruiken. Je kan de XBox dan aansluiten op je antenne-aansluiting op je TV, geloof ik.

Kijk hier maar ff-tjes voor de verschillende soorten kabeltjes:
    http://www.xbox.com/nl/hardware/hardware.htm

Ik dacht dat jij dan de onderste kabel (RF-adapter) zou moeten hebben.

En om je (toekomstige) Xbox aan te sluiten op een monitor heb je een zgn. VGA-adapter nodig. Gebruik inderdaad maar even de zoek-functie voor meer informatie hierover, of kijk op google.com.

5. Kepler

Kepler Waiting for a Xbox

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de reacties. Als ik het goed begrijp kan ik hem gewoon op mijn tv aansluiten zonder extra kosten. Nu nog wachten tot ik een goede 2e handsaanbieding vind of een beter betaald baantje :cool:
    Student zijn is ook niet alles

MVG
    Maarten

6. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    heb een 79cd tv voor 175 gulden gekocht, is toch nie duur met scart telextext en afstand bediening :D

Deel Deze Pagina