1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Is nu een interessante docu bezig op ned2 over de campagneleider van de republikeinen die oa Bush sr & jr aan de macht heeft geholpen. Een man die over lijken gaat en super smerige spelletjes speelt om zn doel te bereiken
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Was er geen Human Planet deze week?
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Eh nee?
    Besides, het creditcard systeem in US is in geen velden of wegen te vergelijken met het Nederlandse systeem, dus waarom jij er Nederlanders bijhaalt is mij een grote vraag.
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dan hebben we echt totaal andere vrienden. Maar wat zijn de verschillen tussen Nederlandse creditcards en Amerikaanse? Wij hebben toch ook gewoon Visa en Mastercard? Zijn de EU regels strenger misschien?
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Zeker nooit in Amerika op vakantie geweest? :+
    Daar heb je echt een creditcard nodig omdat je anders vrij weinig kan kopen.
    Dat is hier totaal anders.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Sjahwel! Maar toen was ik 10 en stonden de torens er nog. :+

    Maar dit bevestigd toch de Amerikaanse pro-creditcard cultuur? Een stereotype van de Amerikaan is dat ze met behulp van een creditcard altijd alles op krediet betalen. In Nederland is het percentage creditcard bezitters veel lager en wordt het niet zo gewaardeerd wanneer een creditcard verplicht is bij internationale betalingen.

    Maar ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt. In de US is het bijna een verplichting waarbij het in Nederland als overbodig wordt gezien.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja dat is dus mijn punt :+
    In US ben je niks zonder CC. En als je op 1tje rood staat vraag je er nog 1tje aan, zo makkelijk gaat dat. Hier wordt je getest op je krediet en heb je bestedingslimieten. Vandaar dat ik verbaasd was dat je NL erbij nam. Hier pin je gewoon. Daar hebben ze in de US weer een hekel aan.
     
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Paviljoen 7

    Documentaire over de FOBA ( Forensische Observatie & Begeleidingsafdeling ). Als je wat 'bizarre' psychiatrie wil zien moet je deze docu echt zien. Met 1 gebeurtenis had ik best wel moeite (rond 1 uur en 16 min @ docu).. soort tegenstrijdigheid met mijn visie.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  9. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Kennen jullie 'goede' documentaires over seksualiteit en dergelijke?
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maandag 23.00 NCRV Dokument 'zwarte soldaten'.
    Interviews met opa's die fout zaten in de oorlog, best bizarre uitspraken al in het voorstukje! 8)
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Documentaire van Tegenlicht over The Carlyle Group

    [yt]d3Is92sSZXM[/yt]

    The Bush family, the Saudi Royal family, Osama Bin Laden's family and Donald Rumsfeld's inner circle -- these are just some of the high profile figures who have played a direct role in the rise of one of the most powerful and influential and secretive firms in Washington.

    The company is called The Carlyle Group. And in the wake of the events of September 11th and the invasion of Iraq, its power and influence have become significantly stronger.

    The company operates within the so-called iron-triangle of industry, government and the military. Its list of former and current advisers and associates includes a vast array of some of the most powerful men in America and indeed around the world.

    This program exposes the history of the Carlyle Group, from it's inception as a private equity firm to it's precent status as one of the largest defence contractors in the world.


    De docu zelf vond ik een beetje saai, sorry. :+
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    'Ontluisterende' docu zo werd mij aangekondigd, en nadat er in de introductie een paar rake uitspraken worden gedaan, valt mijn onderkaak ongeveer 2 centimeter naar beneden en blijft een uur hangen in die positie. Seelen interviewt 6 verschillende Nederlandse mannen die op jonge leeftijd besloten de SS in te gaan. Gelukkig vind hij 6 verschillende mannen met hun eigen beweegredenen en motivaties, alsmede een eigen persoonlijke zelfreflectie over hun keuze in die tijd.
    De aanpak van Seelen is op zich sterk gedaan, met dramatische muziek, wat zwart-wit beelden van toen en dan daarachteraan de heren zelf. Maar volgens mij stelt Seelen in de gehele docu ongeveer 2 vragen waar hij doorgaat op een antwoord, en rest blijft eigenlijk onbeantwoord. Dat vele antwoorden voor zichzelf spreken blijkt wel uit het feit dat ik een droge bek heb overgehouden, maar vaak had ik wel het gevoel dat het 'warum' gevoel niet beantwoord werd. En zoals al werd gezegd, dat is toch wel wat jammer. Ik vrees dat Seelen zijn eigen gasten niet te hard durfde aan te pakken, aangezien de basis voor zo'n documentaire waarschijnlijk compleet vrijwillig is. Alhoewel het toch een zeer interessante docu is, gaat het jammer genoeg niet echt de diepte in die ik als kijker wel had willen zien.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Gisteren even 'The Auschwitz Albums' meegepikt...
    Docu over een album dat ontdekt is in 2007, gemaakt door een SS-officier uit Auschwitz...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Höcker_Album

    Best bizar, laat allemaal SS officieren zien naast hun gruwelijke baan. De maker, Höcker, heeft altijd beweerd nooit daadwerkelijk in het strafkamp Auschwitz te zijn geweest, en bij gebrek aan bewijs kreeg hij maar 7 jaar cel. Na zijn gevangenisstraf is hij nog een succesvolle Duitse bankier geworden en overleden aan een natuurlijke dood in 2000.
    In de docu blijkt dus echt, na diverse onderzoeken, dat Höcker ook op 1 foto staat uit het bekende Lily Jacobsen album... En dus wordt bewezen dat Höcker wel degelijk van de executies afwist, omdat hij op de foto de joden persoonlijk naar de gaskamers stuurt.
    Ongelofelijk altijd weer hoe zulke beesten gewoon nog in de maatschappij hebben mogen deelnemen...
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    [QUO TE=Tyrant;4235093]
    Ongelofelijk altijd weer hoe zulke beesten gewoon nog in de maatschappij hebben mogen deelnemen...[/QUOTE]
    Tja. Gebeurt nu ook nog steeds. Als je bv kijkt dat ze kinderverkrachters gewoon weer terug in de zelfde wijk kunnen gaan wonen. Soms lijkt het alsof ze echt denken dat ze iets geleerd hebben terwijl aan de slachtoffers nooit meer gedacht wordt...

    Gister nacht nog een docu gezien over de zwarte wapenmarkt in Odessa. Blijkbaar is er voor 24 Miljard aan wapens achter gebleven toen de Russen uit Oekraïne vertrokken. Deze werken slecht bewaakt, gestolen en kwamen op de zwarte markt. Later verdwenen deze naar Afrika en het midden-oosten waar er meer dan miljoenen doden mee zijn gemaakt.

    Journalisten die hierover in de kranten schreven werden vermoord...
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Weer es even wat nieuwe documentaires bekeken.


    [​IMG]


    Bomb Harvest
    Documentaire over het land wat het meeste is gebombardeerd in de hele wereld, Laos. Tijdens de Vietnam oorlog, dropte Amerika niet alleen bommen op Vietnam, maar juist Laos werd helemaal plat gebombardeerd. Destijds zijn in Laos meer bommen gedropt dan tijdens de hele Tweede Oorlog zijn gebruikt 8) Echt insane. Zo uit mn hoofd 580.000 bomvluchten met B52 bommenwerpers met gemiddeld 100 bommen aan boord. 580.000x100 bommen, daarvan is 30% nooit afgegaan en ligt nu in Laos te roesten en maken elke dag nog slachtoffers. En ook alle cluster munitie die er nog ligt, soms 400 kleine cluster bommen uit 1 grote bom. Overal kom je bommen en bomresten tegen.

    [​IMG]
    Vast wel bekend, niet huizen op palen, maar om bomomhulzingen gemaakt.

    Idioot om te zien dat er zoveel bommen liggen en dat Amerika er geen vinger naar uitsteekt. Zeker eens zien.
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    :D Die gast :+ Iedereen kent hem wel, als je die stem hoort weet je meteen wie het is. o.a. de drill instructor uit Full Metal Jacket etc. "docu" of serie met elke aflevering de geschiedenis van bepaalde wapens, met the gunny die elk wapen zelf ff leegschiet :cool:
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Beetje Leatherhead opvoeden , pff.
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Haha yeah en The chainsaw Massacre :cool:
     
  19. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Vanavond op BBC2: Miami's Mega jails, een nieuwe docu waar Louis Theroux bij een gevangenis gaat kijken.
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Gister deze docu gekocht:

    [​IMG]

    Veel dingen zijn natuurlijk al bekend, maar blijft wel leuk om te kijken en om erachter te komen waar bepaalde mythes vandaan komen. De blu ray box bevast de volgende chapters:

    - Zeus
    - Hercules
    - Hades
    - Minotaur
    - Medusa
    - Odysseus (curse of the sea)
    - Odysseus (Warrior's revenge)
    - Beowulf
    - Tolkien's monsters
    - Thor

    Totale speelduur is 740 min. Dus voor iemand die geïnteresseerd is in dit soort dingen is het zeker een aanrader! :)
     

Deel Deze Pagina