1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat was 1 van de ziekste afleveringen...hoe dit kinderen gehersenspoeld werden :mad:

    Zielig menneke gooiden ze gewoon een fles tegen zijn bakkus.

    What is gay: "Swedish people"...
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond het ook bizar dat ze liedjes verzinnen maar op de melodie van Lady Gaga.
    Je zal toch denken dat ze Lady Gaga ook niet echt super vinden.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Hij is echt geniaal. Je voelt echt mee met die gasten. :)
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Die shirts die hun kinderen naar school aan moesten :emo:
     
  5. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Vond hem ook erg cool. Hele sfeertje was ook erg goed gedaan, qua muziek en beelden etc :thumbs:
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Tijd lang geen docu gekeken maar deze moest ik natuurlijk wel ff checken:

    [​IMG]

    Was best verrast. Inhoudelijk veel informatie over Hacktivisme, Anonymous, hackers ethiek en zelfs een geniale hoofdstuk over 4chan en /b/ :lol:

    De documentaire probeert duidelijk te maken waarom hacktivisme nodig is, legaal zou moeten zijn, onderdeel is van onze vrijheid en dat het eigenlijk gewoon een digitale vorm is van demonstreren.
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    [​IMG]

    Documentaire gaat over street art, maar ondanks dat ik daar niet echt iets mee heb heb ik echt genoten van deze documentaire. Ik dacht eigenlijk dat de documentaire over Banksy ging, maar hij gaat eigenlijk meer over de documentaire maker Thierry. Wat een held is dat. Zeker een aanrader!
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    [yt]MZUsc1ewgUQ[/yt]

    Geweldige docu, wat een beelden en awesomeness. _O_
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Spirit Molecule weer eens gekeken. Blijft razendinteressant, hoewel ze richting einde nogal doorslaan in hun conclusies en interpretaties.

    Zeker een mooie docu, vooral door z'n boodschap.
     
  10. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
    Net op Ned 2 van vpro import een docu gezien 'Beroep: Uitvinder' over de Japanse dr. Nakamats van 80 die meer dan 3000 uitvindingen heeft gedaan. Vond het vooral leuk en interessant door die typische Japanse 'eigenaardigheden' die de makers laten zien.
     
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Weet iemand misschien nog een documentaire zoals Human Planet?
    En met 'zoals' bedoel ik dit:

    En hij moet te koop zijn. :9
     
  12. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik wil graag de docu startup kids zien. Wilde er zelfs voor betalen (speciaal Itunes gedownload), issie alleen beschikbaar voor bepaalde landen.... iemand een link? Op de site kan je dvd kopen maar dan kom je op meer dan 25 euro uit en dat vind ik wat veel.
     
  13. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [​IMG]

    How to Make Money Selling Drugs (2012)
    Flashy verpakte documentaire waarin aan de hand van een tien stappenplan wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan als drugsdealer, om uiteindelijk als drug lord te eindigen. Eigenlijke doel van deze docu is om aan te geven hoe zinloos 'The War on Drugs' eigenlijk is. Verschillende (oud) dealers zoals "Freeway" Rick Ross & Brian O'Dea worden geïnterviewd, geven hun mening en vertellen hun verhaal.

    Toffe docu en zeker een aanrader maar ik heb al her en der gelezen dat The House I Live In een 'betere' docu is op dit gebied. Van de week maar eens kijken :)

    [yt]AxRVhgbVN9o[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2013
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    DMT, altijd al nieuwsgierig naar geweest. Tnx voor de tip.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Zojuist gekeken in Uur van de Wolf, Searching for Sugar Man:

    [yt]tDw7OqVBT-w[/yt]

    Ongelofelijk verhaal van buitenlandse artiest die als arbeider naar Detroit verhuist en daar beetje gitaar begint te spelen. Hij maakt een geweldig goed album met alleen maar goede kritieken, maar is commercieel gezien een grote flop en breekt niet door.

    Ondertussen is hij in Zuid-Afrika echter ontdekt en is daar populairder dan The Beatles en Elvis, zonder dat hij het zelf weet. Amerika is hem al snel vergeten maar in Zuid-Afrika beginnen de vragen rond de mysterieuze Sixto Rodriguez steeds meer te roepen om antwoorden, dus gaat men zoeken.
    Echt een ongelofelijk verhaal dit, lekker feel good ook.
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Absoluut niet de beste docu maar wel vermakelijk (net gekeken op netflix)

    Reincarnated: Snoop Dogg gaat naar Jamaica om daar meer te leren of de rastafari

    [yt]MTqyV5Kw9Ss[/yt]
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Best vermakelijke docu's die ik onlangs heb (her)bekeken;

    Black Fish
    Over het houden van orcas in gevangenschap, meer bepaald verhaal van Tilikum die intussen verantwoordelijk is voor de dood van 3 trainers en hoe gevangenschap en sociale interactie onderling tussen die intelligente dieren daartoe kan bijdragen.

    [​IMG]



    Prof. Brian Cox's night with the stars
    Ik vind eigenlijk alle dingen die Brian Cox presenteerd goed gedaan, soms noemen ze hem zelfs de nieuwe David Attenborough maar feit is dat hij bijna alle wetenschap op een enorm geinspireerde manier kan brengen. Daarenboven vindt hij telkens een heel goed evenwicht tussen "popular science" maar toch niet afstompend eenvoudig of te basic en concepten die bekend zijn voor mensen met een meer professionele wetenschappelijke achtergrond.



    Ook de aflevering naar aanleiding van 50j Doctor Who was wel leuk gedaan.
     
  19. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Klopt! Erg leuke docu. Zeker voor de muziekliefhebber. Beetje Bob Dylan-achtig.

    Binnenkort ff die Brian Cox docu kijken.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Blackfish heb ik ook nog staan. Awesome beesten zijn dat.
     

Deel Deze Pagina