1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV]Family Guy

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Biba, 9 jan 2007.

  1. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Info (wikipedia):

    Family Guy is een Amerikaanse animatieserie, de serie draait daar sinds 1999 op de televisie bij Fox. De serie werd in 2002 gestopt maar door positieve reacties op de DVD en op de herhalingen, worden er vanaf 2005 weer nieuwe afleveringen geproduceerd. Family Guy wordt gemaakt door Seth MacFarlane.

    De cast van family guy:
    [​IMG]

    Links:


    Officiele website
    Wikipedia Kort
    Wikipedia Uitgebreid maar Engels
    Family Guy op IMDb

    Op deze sites kun je afleveringen van Family guy (streams) bekijken:
    http://www.youtvpc.com/
    http://www.alluc.org/

    Je kunt natuurlijk ook met nieuwsgroepen/bittorrent zoeken naar seizoenen. Er zijn er in totaal 6, en er is ook een Family Guy the movie.

    Ik vind het echt een geniale serie, het ziet er misschien heel dom uit en het blijft natuurlijk een tekenfilm, maar als je eenmaal een aflevering gezien hebt, ben je meteen verkocht. Helaas wordt de serie niet in Nederland uitgezonden (waarschijnlijk over een paar jaar wel, aangezienhet in Amerika echt een succes is), maar er zijn genoeg manieren om de serie te downloaden/de DVD's te bestellen uit Amerika.
     
  2. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk, maar komt lang niet in de buurt van the simpson en al helemaal niet van Southpark (briljante diss aflevering van SP tgen FG). Er is ook een andere serie van dezelfde makers als Family Guy: American dad, die is ook wel grappig.
     
  3. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Family Guy is m'n favoriete 'tekenfilm'. South Park is bij mij hit and miss en de laatste x seizoenen van the Simpsons zijn te slecht voor woorden.
     
  4. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Family Guy is echt geweldig, het concept, met de geniale baby, de pratende hond, de puberende dochter, zooi buurmannen, het klopt gewoon, en het is ook nog ontzettend grappig :D
     
  5. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Van wat ik er tot nu toe van heb gezien, vind ik Family Guy een beetje saai. Vooral omdat je gewoon ziet dat de makers het proberen om grappig over te komen, waardoor het dat dan juist meestal niet is.
     
  6. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ja family guy is echt geweldig! :thumbs: family guy is gewoon droog en slaat gewoon nergens op maar je weet wel zeker dat je elke aflevering dubbel ligt. south park heeft meestal een diepere betekenis maar soms zijn daar de afleveringen een stuk minder.
     
  7. Thunderscream

    Thunderscream Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben zelf een groot liefhebber van Family Guy. Een aantal jaar geleden werd de serie bij ons op Net 5 uitgezonden (ergens in de zomer meen ik, rond een uur of 16:30) en bij toeval ontdekte ik het. Beetje doelloos zappen in je zomervakantie, je kent het wel... Een tijdje daarna seizoen 1 & 2 op dvd gekocht (UK import) en daar geen seconde spijt van gehad. De serie aan een vriend van mij laten zien (zelf een groot Simpsons liefhebber, net als ik) en hij vond FG stukken beter dan The Simpsons. De grappen zijn soms geniaal!

    Inmiddels bezit ik seizoen 1 t/m 5 (in Amerika uitgebracht als "volume 1 t/m 4", waarbij seizoen 1 en 2 als één boxset zijn uitgebracht), de film (Stewie: The Untold Story), Freakin' Sweet Collection ('best of') en 'Happy Freakin' Christmas' op dvd en ik kijk nog regelmatig een aflevering. De serie is alleen in de UK op dvd uitgebracht, dus je hebt geen NL ondertiteling. Op zich geen probleem, want het is goed te volgen.

    Op imdb.com zag ik dat men in de USA op dit moment seizoen 5 uitzendt, die uiteindelijk wel als seizoen 6 op dvd zal worden uitgebracht in de PAL-regio. beetje verwarrend. Check: http://www.imdb.com/title/tt0182576/episodes

    Persoonlijk vind ik seizoen 4 de minste, maar dat hebben ze met seizoen 5 weer helemaal goedgemaakt! Daar vond ik de grappen weer van 'ouderwets' hoog niveau. Eén van de hoogtepunten van seizoen 4 vond ik de 'firetruck' grap in de aflevering 'Petarded', waarin op een soort van Discovery Channel een documentaire over een brandweerauto wordt vertoond. De kenners weten vast wel welke grap ik bedoel...

    Wat is jullie favoriete FG aflevering, of wat vinden jullie de meest geniale grap(pen)?
     
  8. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat juist niet; de serie is gewoon te droog voor woorden en dáarom is het grappig, niet omdat er telkens 'grappen' verteld worden.
    Stewie met z'n wereldoverheersingsdromen vind ik trouwens wel telkens een beetje hetzelfde verhaal...

    Southpark vind ik ook echt een geniale serie, maar de laatste paar afleveringen waren echt heel slecht, en er zijn elke keer onaangekondigd weer pauzes tussen de series; denk je dat er weer een nieuwe aflevering is; blijkt dat er weer een pauze is ingelast en moet je weer een maand wachten:'-(

    The Simpsons is ook leuk, maar ik wil graag series altijd van het begin af aan kijken, en ik heb even geen tijd om 17 seizoenen Simpsons in te halen8)
     
  9. Thunderscream

    Thunderscream Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    3
     
  10. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, die met Jerry Springer heb ik ook gezien, geniaal. Het is moeilijk om één geniale grap uit te kiezen, omdat het er zoveel snel achter elkaar zijn :)
    De aflevering waar in Peter naar zo'n cursus moet omdat hij te onbeschoft is tegenover vrouwen, is wel echt te geniaal, de héle tijd kijkt hij alleen maar naar tieten ipv te luisteren naar wat een vrouw zegt, echt te lomp ziet dat er uit :9

    Ben nu trouwens pas op de helft van Seizoen 2, nog heel wat afleveringen tegoed dus:)
     
  11. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    Ahh, Family Guy. Hier nog een fan, ik vond 'Petarded' bijvoorbeeld echt geweldig. Al was de film een beetje een tegenvaller; alhoewel die skit met Bono dan bijvoorbeeld wel weer geweldig was, of die scene met Bugs Bunny natuurlijk.
    In tegenstelling tot Southpark vind ik FG steeds beter worden, alhoewel ze weer een beetje in lijken te zakken.
     
  12. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig heb ik deze serie sinds kort ontdekt, ik ben nu bezig om wat episodes te volgen en aan te schaffen. Inderdaad een geweldige serie, heel anders dan bijv. southpark maar soms ook veel grappiger. Ik vind die baby tot nu het vetst altijd wil die iedereen vermoorden :D 'Good news, i've decided not to kill you.' en dan met die zware stem :)
     
  13. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    net weer een aflevering gekeken om te kijken of ik mischien net de verkeerde afleveringen had gezien, maar vond het eigenlijk nog steeds niet veel aan, het is allemaal te willekeurig en te simpel, erg slecht vind ik dat, dan is SP wel 100x beter
     
  14. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Southpark is inderdaad ook geweldig, maar de laatste paar afleveringen waren gewoon vreemd, er zat gewoon totaal geen humor in. Het leken zeg maar meer 'normale' tekenfilms voor kinderen ipv een echte southpark aflevering.
     
  15. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ahhahaha, srry hoor maar stanleys cup leek daar echt niet op! dat einde! en ja over dat cartman naar de toekomst gaat om de Wii te halen, tja die afleveringen vond ik ook niet zo goed idd, maar daarvoor met WoW was wel een van de vetste!
     
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    het stukje met de dokter vind ik altijd geweldig.
    Gaat Peter naar de dokter met zijn vrouw.'tell us docter, what is it?
    'omg it's much worse than i expected!'.. 'what what!?"
    'this drawing my son made..' 8)
    en dat gaat dan nog heeel lang door.. echt :lol:
     
  17. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja als iets heel serieus is hebben ze het er oppeens over dat het een tekening van de basisschool is ofzo :D

    Bij die aflevering dat Peter speelgoed moet maken waardoor kleine kinderen beginnen met roken (:D) kijkt hij naar zo'n stijgende grafiek van hoeveel kinderen er zijn gaan roken nadat dat speelgoed op de markt kwam; en heeft Peter zoiets van OMG!, dan zegt die baas die dat speelgoed verzonnen heeft meteen ook dat het een tekening is die zijn zoon gemaakt heeft; blijkt oppeens dat er zo'n bordje naast hangt waar op staat: 'This was not painted by my son at art class' :9

    echt te droog
     
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.602
    Leuk Bevonden:
    8.663
    echt een super serie, iedere maandag snort bij mij de azureus op volle toerenO-)
     
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    De willekeurigheid in Family Guy is juist de charme :D Je ziet vaak echt compleet verschillende dingen elkaar opvolgen, maar wel wat dan in het verhaal te passen is.. Dat, en het feit dat het gewoon echt grappiger is dan SP, maakt het zo'n geweldige serie.. Misschien snap je de grapjes nog niet zo goed.. is meer voor volwassenen denk ik :+ :):
     
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mwa, South Park is heel anders, maar ik kan persoonlijk heel goed lachen om allebei de series. Samen met The Simpsons dan, al vind ik die 2 eerder genoemde series iets beter.
     

Deel Deze Pagina