1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Fringe

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Pascal, 25 feb 2012.

  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57


    [​IMG]

    [gb]Info[/gb]

    Fringe is een Amerikaanse televisieserie van FOX die sinds 9 september 2008 wordt uitgezonden. De reeks is bedacht door J.J. Abrams, Roberto Orci en Alex Kurtzman, die eerder al samenwerkten voor Alias, Mission: Impossible III en de nieuwe Star Trek film.

    FOX geloofde alvast in de kansen van het programma en investeerde zwaar in de pilotaflevering: een budget van tien miljoen dollar werd uitgetrokken voor de anderhalf uur durende aflevering.

    In Nederland zendt NET5 de serie uit vanaf 6 september 2009. In Vlaanderen zal VT4 de reeks uitzenden.

    De reeks draait rond FBI agente Olivia Dunham, de verwarde maar geniale professor Dr. Walter Bishop en zijn zoon Peter, die worden belast met een aantal vreemde zaken die over de hele wereld gebeuren. Al die vreemde gebeurtenissen zijn blijkbaar op de een of andere manier aan elkaar gelinkt: er is duidelijk 'een patroon' te herkennen dat over alle zaken heen loopt. Het patroon kan tevens gelinkt worden aan Massive Dynamic, een firma die een aantal patenten houdt op een aantal nieuwe technologieën en enkele mysterieuze onderzoeken doet. Alle zaken draaien rond Fringe science, een tak van de wetenschap die zeer speculatief en omstreden is. Voorbeelden van deze tak van de wetenschap zijn levitatie, telepathie en onzichtbaarheid.

    *Alles geleend van Wikipedia.

    [gb]Cast[/gb]

    • Anna Torv als Olivia Dunham
    • Joshua Jackson als Peter Bishop
    • John Noble als Dr. Walter Bishop
    • Lance Reddick als Phillip Broyles
    • Kirk Acevedo als Charlie Francis
    • Mark Valley als John Scott
    • Blair Brown als Nina Sharp
    • Jasika Nicole als Astrid Farnsworth
    • Jared Harris als David Robert Jones
    • Chance Kelly als Mitchell Loeb
    • Michael Cerveris als The Observer

    [gb]Preview seizoen 1[/gb]


    Intro:

    [yt]c4Vvs_JAh04[/yt]

    Preview seizoen 1:

    [yt]29bSzbqZ3xE[/yt]​

    [gb]Mijn mening[/gb]

    Geweldige serie voor sci-fi fanaten. Maar ook voor mensen die houden van mysteries en voor mensen die complexe liefdes en vader-zoon relaties kunnen waarderen. Dit is namelijk Fringe, een achtbaanrit aan emoties en verrassingen. We zijn nu aardig ver in seizoen 4 en het verhaal blijft je verbazen. Gaat het kijken als je dat onverhoopt nog niet doet.

     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik ben ook fan van de serie, maar vind het laatste seizoen iets minder. Ik vind het wel jammer dat dit waarschijnlijk het laatste seizoen is.
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik vind het laatste seizoen juist sterk, minder fillers dan voorheen heb ik het idee. Ik vond de nieuwe episode weer erg sterk. Zet je weer aan het denken. Dat is één van de sterke punten bij deze serie. Lost blijft in mijn ogen de beste serie die ik gezien heb, maar dat mysterieuze aspect heeft J.J. Abrams toch weer sterk in deze serie verweven. Compleet andere setting natuurlijk, maar het werkt gewoon.
     
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ja deze laatste aflevering was weer sterk ja, maar het begin van het seizoen met dat hele andere tijdlijn gebeuren vond ik een beetje vergezocht om het verhaal gaande te houden. Laatste paar afleveringen gaan weer ouderwets lekker inderdaad.
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik zit zelf in seizoen 3 en vind het echt geweldig :9 eerste seizoen is vergeleken met de rest wel wat minder, maar dat kwam vooral ook omdat elke zaak zoals bij CSI gelijk werd afgesloten in dezelfde aflevering :p
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zo _O_ seizoen 3 is echt geweldig!
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ook seizoen 4 is erg goed.

    Laatste episodes waren ook erg sterk en ik ben blij dat mijn theorie omtrent de universa klopte (zie einde laatste episode). Zo te zien zijn er nog 2 afleveringen over dit seizoen. :)
     
  8. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Seizoen 4 is super!! Ga nu S04E15 kijken, schijnt erg toffe aflevering te zijn en ben benieuwd naar het einde dan ;)! En idd nog maar twee afleveringen...mogelijk de laatste twee :mad:! Fringe is namelijk op dit moment een toss up tussen vernieuwen en cancellen...
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja echt waanzin. Snap niet waarom de kijkcijfers kennelijk zo matig zijn.
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Is de nieuwe aflevering al uit?

    Wist trouwens niet dat het maar tot ep 17 gaat :mad:
    Zou doodzonde zijn als een serie als dit niet doorgaat.
     
  11. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Fuck Yeah, Ik vind dit soort afleveringen helemaal top.
    Die vooruit in de tijd spring oh shit dystopian toekomst afleveringen.
    Die van seizoen 3 was vet, die van Doll house was vet en nu deze.

    Dit gaat mooi worden.
     
  12. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Zo idd hey! E19 gekeken en ik heb weer zin in een volgend seizoen. Het gaat in elk geval niet eindeloos door op het zelfde houtje.
     
  13. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Yesss!!! Fringe wordt toch verlengd! Komt nog een laatste seizoen van 13 afleveringen! Echt super goed nieuws, kan er tenminste een goed einde aan gemaakt worden!

    Bron
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Mooie laatste aflevering zeg.

    They are coming!
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Net de finale gezien _O_ Epic hoor.

    Het was dus al die tijd Bell die achter de aanslagen en rare dingen zat. Ik had die twist niet aan zien komen eigenlijk. Heb nu wel heel veel zin in seizoen 5 zeg. Dat zal dus wss als die aflevering in de toekomst waar alle observers de wereld over hebben genomen. Walter kreeg op het laatst namelijk die message waar hij het in die aflevering over had. Geweldig dus en ze kunnen daar nog genoeg over vertellen.
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hele toffe eerste aflevering van het seizoen. _O_ Dit seizoen gaat zo baas worden. _O_
     
  17. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Aaargh ik wil m ook kijken!! Alleen wil ik nog net iets liever nog even op de WEB-DL wachten ;)!
     
  18. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ik ga ook aan seizoen 1 beginnen binnekort.
    Iemand zei dat dit een beetje een x files vibe heeft ofzo klopt dat een beetje?
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    jawel, seizoen 1 lijkt nogal losstaand though. Vanaf seizoen 2 komt er een echt duidelijke rode draad in en is het ook veel spannender. zeker het kijken waard
     
  20. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Pff, net de eerste 5 min gekeken, maar ik ben het echt ff helemaal kwijt...Ga zo maar ff door de laatste aflevering van S04 heen skippen, maar ik wil ook nog ff die ene aflevering zien:

    Pas lezen als je S04 helemaal gezien hebt:
    Als het goed is, is er in S04 een aflevering die helemaal in de toekomst speelt, in 2036 wanneer Peter en iig Walter uit het Amber gehaald worden. Peter ontmoet dan ook z'n dochter (die bij de Fringe Section ofzo zit kan ik me herinneren), in de metro dacht ik.
    Weet iemand welke aflevering dat was?? Dan kan ik die ook nog ff snel opnieuw kijken.

    EDIT: Al gevonden, zou volgende beschrijving S04E19 moeten zijn!
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2012

Deel Deze Pagina