1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Nee, het gaat te snel voor mij. Het wordt afgeraffeld. Neem de hereniging van Bran en Sansa. Dat voelde niet goed man. Te gehaast. Ik ben een sucker voor dat soort momenten, maar hier voelde ik niets bij. Het ene moment komt Bran aan bij de Nightswatch, het andere moment is hij alweer terug in Winterfell. Kan bij lange na niet tippen aan de hereniging vorig seizoen tussen Jon en Sansa. Veel meer emotie. En WTF is Bran voor halve autist geworden? (Niks tegen autisten)
     
    RaouLioo en L.A. vinden dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dude:
    Vorig seizoen wel gezien? Bran is door een hel gegaan en werd ook nog eens de 3 eyed raven, dan raak je wel van het padje. En dan is er nog het feit dat hij de verkrachting van zijn zus heeft gezien, wat hij ook aan Sansa vertelt. Wat betreft die hereniging tussen die twee: Vond dat wel meevallen. Qua content moeten ze nu wel dingen afmaken, want GRR Martin schiet maar niet op met het volgende, en volgens mij laatste, boek. Bovendien zijn ze met de serie al een paar seizoenen niet meer te volgen als het op de boeken aankomt heb ik begrepen. Maar goed, nog één seizoen hierna en dan is het klaar. Ik hoop alleen dat de strijd tegen de Walkers top word, zo goed als de strijd om dat Wildling dorpje één of twee seizoenen terug.
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ze moeten dit seizoen snel dingen afhandelen. Er moet veel verteld worden binnen die 7 afleveringen (vergeet niet dat er volgende week al over de helft zijn).

    Ik had ook graag urenlang aan character bouw en opbouw van plotlijnen extra gehad, maar dat zit er eenmaal niet in. Gaat binnen nog geen 8 uur aan serie dit seizoen niet echt.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik ben het wel met Santino eens hoor.
    Vorige seizoen was je soms 4 afleveringen aan het opbouwen naar 'iets spannends', nu heb ik t gevoel dat ik 7 seasonfinales in 3 afleveringen aan t kijken ben.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Dit was allemaal al te verwachten toch? Nog 10 afleveringen en t is klaar.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Mn belastingaangifte is ook te verwachten maar dat betekent nog niet dat ik er blij mee ben.
     
    Kevf, Rienbu en Jorrie vinden dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    [​IMG]
     
    Rienbu en Yerewn vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ter afwisseling van het verkrachte 7e seizoen van The Walking Dead en het 4e van Vikings vind ik dat helemaal niet erg.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Is er een reden gegeven waarom ze dit seizoen maar 7 episodes hebben en last season maar 6? Ik weet dat dit voornamelijk nu zelf geschreven is gezien de boeken er niet zijn en alles. Maar ook ik voel dat er wel echt snel vaart in zit en dat komt dialoog en acteer prestaties niet echt ten goede ofzo.
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zoals alles in het leven. Budget ofwel geld.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  11. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Lijkt me vreemd dat ze de meest populaire serie van het moment inkorten vanwege budget redenen. Quote van Maisie hierover:
    Het is dus eerder een keuze van de makers omdat ze denken dat het beter is voor het verhaal..
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Mwa.

    Boek 7 is nog niet uit? Toch? Komt op mij meer over dat de makers het liever kort houden omdat ze simpelweg geen materiaal hebben om mee te werken?
     
  13. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ja dat lees ik er ook in, maar dat kunnen ze natuurlijk niet zeggen zo.
     
  14. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Het verschil is inderdaad wel bizar groot hoor... Vroeger duurde een tocht van plek A naar plek B twee seizoenen, nu komt iedereen de episode erop al gelijk aan met een bootje, halloooo. 3 veldslagen in een half uur, kan allemaal.

    Vind het eigenlijk toch wel jammer (riep ook altijd om meer tempo), maar ik kan achteraf het langzame 'politieke' spelletje wel waarderen. Maar alles nog beter dan series die te lang duren.
    Verder heb ik een hekel aan die blonde en kan ik niet wachten tot Petyr 'creep' 'ik vond je moeder lekker en nu je zusje' Baelish rulet over de 7 kingdoms.

    #teamlittlefinger
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
     
    Yellow 13 en Garrett vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ergens hoop ik gewoon dat Littlefinger heel snel dood gaat. De serie zelf gaat inderdaad razendsnel, maar als je na 7 seizoenen nog hetzelfde recept zou doen als bij seizoen 1, dan krijg je dezelfde kritiek als TWD fans nu hebben op hun serie. Er moet gewoon veel gebeuren als je alles goed wil laten samenkomen in seizoen 8 volgend jaar.

    Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee, maar het lijkt me ook wel dat je nog best wel 10 afleveringen van dit seizoen had kunnen maken, in plaats van 7 dit seizoen en 6? volgend seizoen.

    Bereid je er dan maar op voor dat het in seizoen 8 helemaal snel gaat, maar die episodes zullen dan ook wel weer een stukje langer zijn dan dit seizoen of de vorige. We zien het wel, wil zelf zo langzamerhand wel dat de NK een keer zijn move maakt ten zuiden van de muur.
     
  17. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Misschien domme/flauw vraag, maar hoe kan het dat die whitewalkers nog steeds niet bij de Wall zijn? Zijn ze niet al super veel afleveringen richting de wall aan het bewegen?
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hun leger is immens, zo'n 1 miljoen heb ik ergens een keer gelezen. Dat krijg je nooit zo snel richting de muur. Pak de map van Westeros er maar eens bij en kijk of je ten noorden van de muur een paleis kunt vinden. Daar komen de WW vandaan, onderweg het nodige aan doden oppikkend. Hun leger groeit ook nog steeds, waardoor het steeds een stukje trager loopt richting de muur. Volgend seizoen word het flink knokken. ;)
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nouja er zit wel iets geks in. John heeft al een paar white walkers gezien. Ik weet niet of ze nog aan het zwemmen zijn over het water..maar john is intussen al het hele land over gereisd en ze zijn nog onderweg.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hier heb je een goed punt, maar persoonlijk maakt het mij niet zoveel meer uit, als ze aan het einde van dit seizoen maar met de strijd beginnen. Na volgend seizoen ben ik er vermoedelijk ook wel klaar mee. Het grootste gevaar wat series hebben is dat ze te lang doorgaan, The Walking Dead en Vikings als voorbeeld nemend. Pak die quote die @Nukem 007 postte er maar bij. Ben blij dat de makers standhouden en er nu gewoon een eind aan willen maken in plaats van meer geld willen verdienen met een oud recept.

    Op langere termijn krijg je dan precies hetzelfde effect als bij die talloze remake films. 90% is niet of nauwelijks het aankijken waard. En kijk naar de discussie rond Marvel en DC films hierop XBW, dan weet je ook dat men na ongeveer 10 jaar nu wel eens een mooie finale willen zien. Probleem bij de Marvel en DC films is dat daar nog wel voldoende content is om te vertellen. Game of Thrones zit al vanaf seizoen 1 een eind aan te komen als je Ned Stark mag geloven.

    Laat het maar eindigen met een mooie finale, veel personages die verdwijnen en liefst Dany niet op de ijzeren troon, dan ben ik tevreden. Op een gegeven moment moet je gewoon ophouden, anders word het slaapverwekkend om naar te kijken.
     

Deel Deze Pagina