Game of Thrones
[gb]Wat is Game of Thrones?[/gb]
Game of Thrones is een middeleeuwse fantasy serie gecreëerd voor de Amerikaanse zender HBO door David Benioff en D.B. Weiss. De serie is gebaseerd op de enorm succesvolle boekenreeks A Song of Ice and Fire geschreven door George R. R. Martin. Het eerste seizoen, dat op 17 april in de USA van start ging, is gebaseerd op de eerste van 7 boeken uit de reeks en inmiddels staat vast dat het tweede seizoen begint op 1 april 2012.
De serie volgt meerdere verhaallijnen uit de A Song of Ice en Fire boekenreeks, waarbij auteur Martin aangaf dat de pilot trouw blijft aan de boeken. De serie speelt zich af in de Seven Kindoms of Westeros, waar "summers span decades and winters can last a lifetime". Game of Thrones verteld ons het verhaal over de zeven adellijke families die in de clinch liggen om de controle over de Iron Throne. De hoofdrol in Game of Thrones is voor Sean Bean, ook wel bekend als Boromir in de Lord of the rings films.
[gb]Filmpjes[/gb]
Het prachtige introfilmpje:
[yt]s7L2PVdrb_8[/yt]
Preview:
[yt]BpJYNVhGf1s[/yt]
Making of The Game of Thrones:
[yt]OofPjpBVvEA[/yt]
Muziek:
[yt]zothEkJnhUI[/yt]
[yt]xSm5aZNDYq4[/yt]
Prelude voor Season 2:
Art Direction:
In Production: Croatia
Teasertje:
En tot slot een van de mooiste momenten uit Season 1
[gb]Pics[/gb]
Character shots Season 2:
Mellisandre and Stannis Baratheon
Brienne Gwendoline
Jon Snow
Robb Stark
Bran Stark
Theon Greyjoy
Renly Baratheon
Balon Greyjoy
Cersei Lannister
Tyrion Lannister
Sansa Stark
Joffrey Baratheon
Danereys Targaryen
Davos Seaworth
Arya Stark
Catelyn Stark
Boxart:
[gb]Links[/gb]
Imdb
HBO
Winter-is-Coming.net; news and rumors about Game of Thrones
The official production diary
George R.R. Martin Book website
IGN Wiki
[gb]Mijn mening[/gb]
Ik heb zelf de boeken nooit gelezen en kan dus als onbeschreven blad de serie volgen wat ook wel een keer fijn is. Van de allereerste scene in de pilot was ik verkocht door het enorm sterke acteerwerk (Sean Bean is een held), de enorm hoge productiewaarde en het tot nu toe enorm interessante en spannende verhaal. Helaas is de serie nog niet op de Nederlandse televisie te zien maar natuurlijk is de serie via internet iedere week te volgen. Tot nu toe zijn er twee episodes ge-aired en ik kan niet wachten om verder te gaan met deze fantastische serie. Omdat er geen topic was heb ik er een (mijn eerste dus opmerkingen zijn welkom
) gemaakt waarin men lekker kan discussiëren over deze enorm veelbelovende serie van, alweer, HBO.
Pas op met spoilers ten opzichte van het boek en de afleveringen, zodat mensen niet voor vervelende verassingen komen te staan.
Spoilertags schijnen niet te werken met Board Express voor de smartphone. Praat dus slechts over de serie en niet de boeken, daar ik per abuis een deel verklapt heb. Mocht je wel over de boeken willen praten doe dat dan via andere kanalen, of maak een Game of Thrones boeken thread aan!