1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    4e episode was weer erg tof, alleen ken ik lang niet alle mensen... Ik vond BOB ook veel beter toen ik het de tweede keer keek. Puur omdat je meer mensen qua naam herkent.

    [SPOILER1]En ik heb moeite met die hele geschiedenis te volgen. The mad king enzo, en van wie was die bastaard bij die ijzerhandelaar?[/SPOILER1]
     
  2. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Over de mad king hoef je niet zoveel te weten, behalve dat hij gedood is door Jaime Lannister en dat zijn laatste twee familieleden gevlucht zijn (Daenerys en Viserys, die twee blonde lui bij het nomadenvolk). Die bastaard bij de smid was een zoon van de huidige koning. Je zag in dezelfde aflevering dat hij het niet zo nauw neemt met zijn huwelijk met Cersei. Maw, hij neukt er vrolijk op los!!
     
  3. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Nieuwe episode was weer gruwelijk!!! (en bloederig)
    Af en toe zie ik dingen die net even anders zijn dan het boek maar verdomde goed werken. Ook zijn sommige scenes toegevoegd die niet in het origineel voorkomen maar wel veel toevoegen. Echt meesterlijk gedaan, respect en petje af! Ze weten karakters met subtiele gebaren, blikken of lichaamstaal heel wat extra lading te geven.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Net de eerste aflevering gekeken. Zit potentie in.
    En je ziet ook dat het met een goed budget is gemaakt. Wist eigenlijk niet dat het ook Fantasy was dus was een beetje verrast in het begin. En ik had een beetje moeite het te volgen ten opzichte van wie wie is en waar ze vandaan komen etc. Hopelijk wordt het iets meer duidelijk in de andere episodes.
     
  5. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    deze 5e episode was de beste tot nu toe_O__O_
    Perfect gewoon, alleen wat een clifhanger zeg...
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Ik kan captain vimes slechts gelijk geven op de vlakken van "gruwelijk" en "bloederig", aangezien ik de boeken nooit gelezen heb :p Niettemin een ijzersterke episode, en ik kan niet wachten tot de volgende episode. Godallemachtig wat een geniale serie is Game of Thrones _O_
     
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Deze week begonnen, en heb alle 5 afleveringen al bekeken. Echt goede serie totnogtoe. Jammer dat het een 12 episode serie is, en geen 24, maja, kan niet alles hebben.
     
  8. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Make that 10:'-(
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Aflevering 6 was geweldig, "a crown for a king" haha :D
     
  10. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    thx voor de spoiler.. ga niet zinnen uit de serie zonder spoiler balk hier neerzetten niet echt handig.
     
  11. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ja, nu wordt het echt heftig allemaal!!!
    Deze aflevering bevatte 1 van de dingen waar ik ontzettend benieuwd naar was nav het boek.

    En dan bedoel ik natuurlijk de kroon voor Viserys, gesmolten goud: pijnlijk!!

    Verdere hoogtepunten: de trial by combat en de aanklacht tegen Tywin Lannister. Shit just hit the fan!
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wow, op welke NL zender draait deze serie dan? Ik ben namelijk een groot fan van de boekenserie, ook al blijft ie maar lopen en lopen... komt er ooit een einde aan? Goed om te horen dat jullie zo positief zijn!
     
  13. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Nog niet op de Nederlandse tv. Ik denk dat iedereen hier de afleveringen via downloaden bekijkt...

    (overigens, voorlopig schijnen het 7 boeken te worden, en de 5e zou deze zomer moeten verschijnen...)
     
  14. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn
    Die kroning was echt sick 8)
    Echt super vette aflevering, alweer. Deze serie is echt kwaliteit!
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Jongens, jongens, jongens. Wat een briljante serie _O_ Elke episode wordt gewoon freaking beter en beter. Zal na dit seizoen ook zeker het eerste boek lezen. Weet iemand toevallig (mostly @ captain vimes :p ) of je na dit seizoen "veilig" het eerste deel van de boekenreeks kunt lezen? Verder natuurlijk 100 % eens met wat captain vimes en Duke Jay al in hun spoilers al gezegd hebben ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2011
  16. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Laatste zin van de aflevering:

    Dany zei over haar broer: hij was geen echte "Dragon". Terwijl hij daar wel de hele tijd mee te koop liep. Mooi dus dat je haar halverwege de aflevering zo'n drakenei ziet oppakken en ongebrand blijven. Zij is dus wel een echte "Dragon". Dat i.c.m. die 3 drakeneieren die zij heeft beloofd veel goeds :D
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik snap niet wat jullie zo geweldig vinden aan de serie. Hij is wel aardig maar imo ook niet meer dan dat. De setting is wel echt super, maar verder is het wel verhaal redelijk standaard en is het gewoon tenenkrommend hoe in elke serie er heel geforceerd een sexscene in wordt gepropt. Ik kijk hem met plezier af maar geef de serie tot nu toe niet meer dan een 7-7,5
     
  18. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ja, juist! Het eerste seizoen van de serie = het eerste boek.
    Het zal mij benieuwen of je na het eerste deel kan wachten op het tweede seizoen van de serie als je ook het volgende boek zou kunnen lezen ;)
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind ik ook. Ben het ook aan het kijken en zit nu bij aflevering 5.
    Vind het prima maar niet meer dan dat eigenlijk. Zeker niet een van de beste series van HBO. Vind die dwerg nog het beste spelen eigenlijk. :)
     
  20. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is gewoon de titel van de aflevering hoor8)

    Naast de setting vind ik het vooral goed hoeveel verschillende verhaallijnen van gelijk belang spelen allemaal, dat heb ik toch niet vaak zo gezien in een serie.
    6 was echt de beste aflevering tot nu toe:D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina