1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat vind ik die Joffrey een pestjong zeg, niet normaal. (al vanaf de eerste keer dat ie in beeld was)

    En idd wat een aflevering weer 7:eek:
    Weet iemand of er dit weekend weer 2 zijn?
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Mensen, overdrijven is ook een kunst. Dat bepaalde karakters ontwikkeling meemaken (dat was mijn letterlijke uitspraak) zegt totaal niets. De boeken van George R. R. Martin staan bekend om het aantal karakters dat sterft en de ontwikkelingen die bijna alle karakters meemaken. Dit zijn dus totaal geen spoilers, je had deze algemene opmerkingen in bijna elke review van de boeken of televisie serie kunnen lezen. Dit is common knowledge als je voor de GoT interesseert. Er is dus NIETS verklapt en jullie zijn NIETS wijzer geworden van mijn uitspraken. Wat mij betreft is dit onderwerp hiermee verder gesloten.

    Is aflevering 7 trouwens de laatst? Zo ja, vet einde he. Hoop dat de serie in deze vorm ook de toon zo goed zet als de boeken.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2011
  3. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoals je had kunnen opmerken is captainvimes de enige die iets van de boeken wist. Dus voor het overgrote deel van de mensen hier zijn die 'kenmerken' en 'common knowledge' die jij noemt weldegelijk spoilend, voornamelijk het eerste gedeelte van de aangeduide zin hierboven.
     
  4. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Omg aflevering 7 was er gewoon al?!?:+ meteen even downloaden, wel raar trouwens want bij de Air dates staat aflevering 7 gewoon op 29 mei? dan komt er vanavond dus geen nieuwe wss?
     
  5. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan episode zeven nog niet downloaden met newsgroups (nzbindex.nl) hoor... Elke episode wordt pas maandagnacht beschikbaar gesteld met newsgroups.

    Jullie kijken het zeker via internet?
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.781
    Spotnet. Maar wacht gewoon op de HD versie :)
     
  7. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    meeste downloaden het gewoon via torrents lijkt me
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Jammer dat er toch weer op gereageerd moet worden. Helaas lokt dat ook weer een reactie van mijn kant uit.

    Dit is niet het correcte gebruik van een spoiler tag. Het is pas een spoiler als ik concreet word en bijvoorbeeld de karakters, tijd en plaats en scenario's verklap. Bovenstaande is een erg vage uitspraak die je nog niets wijzer maakt. Het is dus ook geen spoiler. Zoals iemand al eerder opmerkte kun je dit wel opvatten als insinueringen, spoiler gevoelig materiaal op z'n hoogst. Niemand is verplicht daar een tag voor te gebruiken, maar uit respect voor anderen doen we dat vaak wel. Daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik vind de reacties op dit moment wel een beetje ver gaan.

    Sowieso vind ik de moralistische houding van sommigen hier erg fake. De serie draait nog niet eens op de Nederlands zenders, laat staan dat er al een DVD release is geweest. Het gros van de posters hier download GoT dus gewoon illegaal. Als Xboxworld echt kritisch de regels zou hanteren, was deze thread al lang en breed gesloten. Uit respect voor Vimes e.a. die de boeken serie wel lezen, zal ik in het vervolg mijn posts dubbel checken op spoiler gevoelig materiaal. Ik begrijp heus wel dat het niet leuk is als iemand allerlei verrassingen voor je verklapt, daar moet je lekker zelf achter komen. And I wouldn't dream spoiling the fun for you guys!

    Maar voor de rest van de moraal ridders hier: jullie kunnen mij gestolen worden. Heeft de TV serie er echt voor gezorgd dat je interesse is gewerkt, ga dan ook de boeken serie lezen. G.R.R. Martin verdient dat respect; hij heeft wat mij betreft één van de beste fantasy reeksen uitgebracht die ik ooit heb gelezen.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
  9. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Kan je niet gewoon begrijpen dat het irritant is voor mensen dat je dingen verklapt, leuk dat je die boeken hebt gelezen maar ga het niet voor mensen verpesten die dat niet gedaan hebben. Gebruik gewoon die spoiler tags ze zijn er niet voor niks.

    En over dat Illegaal downloaden, zelf heb je dat toch ook gedaan aangezien je deze serie uberhaubt niet legaal kan kijken in nederland dus beetje raar dat je dat gaat zeggen...
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.781
    Ok, we zijn er uit :thumbs: Nu weer vrolijk verder lullen over deze mooie serie guys!

    Was niet bekend met de boeken en ben nu zeker van plan om ze ook te gaan lezen. Ga ook absoluut de dvd box kopen als ie uit is. Doe ik sowieso met series die ik top vind, maar ga er niet anderhalf jaar op wachten. Sowieso is NL altijd erg laat met het uitzenden van Amerikaanse series :mad:
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Niet te geloven, je praat hier gewoon openlijk over torrents en nieuwsgroepen en gaat met mij de discussie aan over het plaatsen van spoiler gevoelig materiaal. Heb je uberhaupt mijn post wel gelezen? Syzigy, jij bent degene die het niet begrijpt.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wat heeft het 1 met het ander te maken? Ga nou maar gewoon weer ontopic in plaats van het plaatsen van spoilers goed te praten door illegaal downloaden erbij te halen en daarbij dan ook nog anderen uit te maken voor moraalridder :|

    Ik ben zelf nu wat afleveringen aan het opsparen , vind het steeds een week op een nieuwe moten wachten erg irritant dus kijk nu even een maandje niks.
     
  13. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    lol ik begrijp idd niet waarom je jezelf zo zou fucken in die vorige post van je:+

    Maar weer OT: Vanavond wordt dus gewoon episode 7 ge aired in Amerika, hij was alleen eerder uit op het internet. dus ben blij dat ik 7 nog niet gezien heb anders had ik 2 weken moeten w8en op nieuwe episode!
     
  14. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Edit: nm, wil de discussie niet opnieuw oplaaien... Ga morgenvroeg lekker afl 7 kijken :)
    En in de tussentijd lekker doorlezen! Boek 2 is net uit, 3 ligt al klaar voor vanavond!
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Prima Vimes. :thumbs:

    Probleem is ook dat serie 1 maar een topje van de ijsberg is. Het wachten op de verschillende Bluray's of DVD boxen kan nog wel eens lang duren, zeker als het steeds "maar" zeven of acht afleveringen per seizoen gaat. En dan is er ook nog de lengte van de hele saga. Martin is nog steeds bezig met het schrijven van deze serie, dus verwacht nog geen closure op korte termijn.

    EDIT:

    @Vimes: ik had je eerste reactie wel nog gelezen voordat je hem verwijderde. Stond verder niks schokkends in. Duidelijk en eerlijk uitgelegd. Thumbs up was ook daarop gericht.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
  16. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ok, fijn :)

    Btw, volgens mij zijn het 10 afleveringen..? Toch weer twee weken meer plezier!
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.781
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Maar toch niet verkeerd, als het steeds om één boek per serie gaat. Ik vind het goed dat ze zoveel afleveringen nemen voor elk boek. Zelfs nu nog worden er details weggelaten, maar je hebt tegelijk niet het gevoel de gist van het geheel te missen als je de serie via TV volgt. Dat is juist een probleem bij veel boek naar televisie verfilmingen.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Einde van 7. Wtf..
     
  20. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    niet lezen als je boek twee niet gelezen hebt:
    Ja, dat zal bij seizoen 2 nog moeilijker worden, denk je niet? Boek 1 kon je heel mooi in stukken/afleveringen indelen maar in het 2e boek zijn de hoogtepunten wat breder verspreid en 'kabbelt' het verhaal iets meer... Veel heftige dingen worden 'verteld' door personages in de vorm van een verslag. Ik denk dat ze iets vrijer met het materiaal omgaan om zo meer actie in de serie te kunnen proppen...
    Maar ik kan nu al niet wachten op de veldslag bij King's Landing, wildfire en schepen!!!
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina