Tv input

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JvdM, 12 sep 2001.

1. JvdM

JvdM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zeker de XBox kopen wanneer hij uit is in amerika. Maar ik had wel een aantal vragen, of iemand die kan beantwoorden:
    1. Kun je de amerikaanse versie aansluiten aan je europese TV, aangezien ze in amerika geen Scart hebben? (Waar slaan die adapters eigenlijk op die op xbox.com staan vermeld)
    2. Wat krijg je als de XBox koopt? (wat zit er allemaal in de doos)
    3. Welke twee spellen zouden jullie meteen kopen bij de launch? (oddworld en gotham)

Graag snel replyen,
    JvdM

PS. Klote wat er in Amerika is gebeurd :mad:

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    jah zeker klote..
    25.000 vermisten

en daar halen ze er misschien 50 van onder het pijn levend
    en 100 waren er in de stad misschien...

dat is een heleboel doden jongens...

ik heb nog nooit een console gehad, en geen video recorde ook nog eens dus ik weet wel wat scart is maar verder zegt het me niks 8)

ik zou DOA3 en Halo kopen zonder twijfel.

in de doos zit een xbox met kabels voor tv aansluiting en een controller handleiding....demo diskette(niet zeker)

de kabels op xbox dot com zijn voor geavanceerde TV en Geluids apperatuur (hdtv, dolby pro logic etc)

3. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Bij ps2 heb je een rgb kabel nodig om de 60hz naar 50 hz om te zetten ofzo, anders kan je ze wel spelen maar dan is alles zwart wit, en heb je soms vage strepen.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ja je hebt iig een rgb kabel nodig

5. JvdM

JvdM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen jullie misschien een aantal sites geven die daar meer info over hebben. En wat voor kabel is dat eigenlijk? Ik snap er eigenlijk niet echt veel van. Ik heb alleen een rgb-scart en een coax ingang!
    Bedankt alvast voor snelle antwoorden,

JvdM

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    met een rgb kabel moet je hem gewoon aansluiten op de poort die je ook gebruikt voor je video (k)anaal

dan ff een vragie over iets anders :

Hoe kan je het beste de games afspelen op je PC-Monitor?

7. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Met zo'n kastje dat je ook voor de dreamcast had?
    Voor het omzetten naar pc beeld.

En Rgb kabel gebruikt gewoon de zelfde aansluitingen als originele kabel en kost haast niks.
    Mijne koste 12,50 ofzo.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ja zo'n VGA Box.. ik zal ff kijke

9. JvdM

JvdM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb jullie de uitgang van Xbox gezien, het is een rechthoekig ding. Weten jullie misschien de naam voor het? (zie foto)

Dus als ik het goed begrijp moet de xbox, een extra controller en een rgb-kabel(?) en twee spellen (oddworld en gotham racing) kopen.

Dat RGB-kabel kun je dat aansluiten aan je Xbox en dan aan je TV met Scart? of is die ene rf-kabel al goed?

JvdM

10. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt wel op die speciale rgb kabel voor ps2, die heeft ook aparte aansluitingen (1 tje voor gamen, 1tje voor dvd's)
    want als je met rgb dvd gaat kijken word het beeld blauw, heb eerst nog 5 minuten gedacht dat het bij de film hoorde :)

Maar ziet er wel vaag uit dit ding.

11. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zou nog even wachten met een US xbox kopen. Je hebt trouwens ook nog een 110-220v converter nodig (best duur), en dan is nog de vraag of het aantal Hz vd voltage wel werkt (de spanning hier heeft een andere sterkte, niet volts maar Hz ook nog meen ik. en die wordt niet door zo'n converter aangepast).

Ook is het nog niet helemaal duidelijk of je met een US xbox gewoon hier PAL games kan gebruiken (waarschijnlijk niet, maar wellicht bij een paar games).. als je alles import moet gaan bestellen wordt het een duur grapje.

Ik zelf wacht een weekje ofzo na de x-launch dan zal het importeren ed wel duidelijk zijn.

12. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je bij de verkeerde converters hebt gekeken want wij hebben 220 en in Amerika hebben ze 110.

De converter voor de dreamcast was 30 guldens, neem aan dat het verschil niet groot kan wezen.

13. JvdM

JvdM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat importeren is geen probleem, omdat ik het altijd kan aankomen in Nederland. Zoals regio 1 dvd's, dat hertz-verhaal klopt denk ik niet. Voltage maakt niet veel uit, omdat amerikaanse dvd-spelers hier gewoon spelen. Alleen dat uitput naar de tv snap ik niet echt. Weet iemand misschien de naam van Xbox en PS2 output?

Bedankt voor het replyen,

JvdM

14. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    ??
    Als je bij een pc de schakelaar van 220 naar 110 omzet krijg je toch wel rare symptonen he, ik zou gewoon zo'n stroomconverter halen voor 3 tientjes.

En in het menu bij ps2 kan je kiezen uit rgb en yl/gr/bl ofzo staat in ieder geval voor de kleuren.
    Ze noemen het gewoon een scart kabel.
    Het schijnt dat je met rgb kabel ook nog eens beter beeld krijgt.

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ja dat is zo, ik heb het getest bij mijn DC en rgb kabel geeft veeel moooier beeld :)

16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    je had em tog verkocht?
    hoe mooier? wat heb je dan orgineel voor kabel?

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb rgb kabel gekocht bij mijn DC.. en die is dus ook weer verkocht :)

18. Bill Gates

Bill Gates Now known as Vegeta

Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad je aan om de console niet via een ander land te kopen, gezien de kosten. Je kan beter wachten totdat ie in Europa uit is. De Xbox is $299, en dat is niets vergeleken bij de kosten van het verzenden. Dit gaat per kg's en grammen, en de Xbox is vrij zwaar, dus vrij kostig, reken maar op zo'n $750 in totaal (zonder games)!! Hierna zul je problemen kunnen krijgen als de console niet universeel is. Je hebt dan een mod-chip nodig, maaar die zijn er dan nog niet.
    Wacht dus maar geduldig, zodra ie uit is in Europa, waneer dat dan ook zal zijn, ben je echt voordelig uit. Het duurt vaak een maand of 3 hoogtens. Spaar dat geld dus op en koop er dan maar wat meer games voor.

19. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    importeren kost op zijn hoogst 100 dollar als je het laat doen door een vriend of kennis. pleur er spelletjes bij en je bent goedkoper uit dan waneer hij in nederland uitkomt.
    alleen als je spelletjes koopt moet je ze met een paar tegelijk halen ander worden ze ietsje duurder.

een vriend van mij heeft gechecked in het post kantoor en een verschipping voor een xbox gewicht doos kost ongeveer 50-80 dollar

20. Bill Gates

Bill Gates Now known as Vegeta

Leuk Bevonden:
    0
    Da's niet waar, het gaat per vliegtuig ('k durf het haast niet uit te spreken zonder me te verspreken). Dit loopt echt gigantisch op! Ach, hij merkt het zelf wel.

Deel Deze Pagina