tv kaart in me pc maar de zenders blijven blauw

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door jarnoisgek, 5 mrt 2005.

  1. jarnoisgek

    jarnoisgek Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey,

    Ik heb vandaag een tv kaart thuis gekregen. Toen heb ik dus alles geistaleerd alles werkt. Om tv te kunnen kijken moets ik de zenders laten zoeken dat heb ik gedaan en tijdens het zoeken zie ik die zenders ook. Als het zoeken gestopt is dat krijg ik bij elk kanaal waar hij een singaal gevonden heeft een vinkje te staan maar als ik dat dat kanaal wil gaan kijken blijft het beeld blauw.

    Kan iemand mij hier misschien mee helpen om toch beel dte krijgen.

    Groeten jarno
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ietsjes meer info zou handig zijn:

    -merk kaart
    -type kaart
    -Onboard hardware Mpeg2 enocder? (Ja/nee)
    -Type TV invoer (Analoge TV, digitale TV of sateliet TV)
    -software programma + versienummer
    -Type OS + specs PC

    Geef dat eerst maar dan zien wij wel verder :p
     
  3. jarnoisgek

    jarnoisgek Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze heb ik gister binnen gekregenKlikerdeklik

    ik heb er gewoon een coax kabel op aan gesloten
    de software die er bij zit is Inter Video Win DVR

    ik hoop dat je zo genoeg hebt
     
  4. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Merk en type software weet ik helaas weinig van, sorry.
     
  5. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf ook een tv kaart dus misschien dat ik je verder kan helpen:

    ten eerste ik heb gekeken op de site van intervideo ik kon niet meteen zien of er een softwarematige mpeg 2 decoder wordt meegeleverd (dit is namelijk niet altijd zo)

    je moet maar even deze site onthouden als niets anders werkt, dit is namelijk een mpeg 2 decoder die zeker werkt van nvdia enkel het is wel tegen betaling:

    http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder_1.00.58.html


    en verder kan ik tot nu toe niet veel meer met de info die je geeft kun je wat sreenshots maken van de problemen zodat ik me een beeld kan vormen?

    en tot slot nog 1 advies: ik heb windows xp professional Media Center Edition 2005 (hele mond vol ;)) ik ben er ontzettend tevreden mee en kan het dan ook iedereen aanraden om deze te kopen.

    puntje is dat er al standaard een tvkaart van hauppage (die het zeker doet) en een afstandsbediening worden meegeleverd (voor 205e het kost wat inderdaad maar dan heb je ook wat). Ik denk btw niet dat je je andere tvkaart dan weg hoeft te gooien, die kun je dan gewoon ook gebruiken waardoor je op de ene kaart kunt opnemen en op de andere kunt tv kijken (wat met 1 kaart niet kan).

    maar ook dit is alleen als je het graag wilt of wanneer je echt geen andere oplossing ziet...

    nog een paar sites die misschien van hulp kunnen zijn (zijn sites die mij hebben geholpen, maar kunnen ook veel info voor jou bevatten):

    www.xpmce.nl/cgi-bin/yabb/yabb.pl (officiele MCE forum met veel info over tvkaarten/software)
    www.hauppauge.tv/hcwforum (veel info over tvkaarten)

    en voor jouw tvkaart:
    http://forum.msi.com.tw/index.php?PHPSESSID=f33ec5831c99a1337c57b02c9f613189&board=34.0
     
  6. jarnoisgek

    jarnoisgek Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net een progje gedownload van microsoft.com die aangeeft of ik een mpeg 2 decoder heb of niet niet dus moet ik nu die van nividia doen?
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  7. jarnoisgek

    jarnoisgek Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu andere software en nu kan ik specifiek via mijn kaart zoeken die schijnt weer speciale instellingen te hebben en nu zie ik alle zenders heel duidelijk maar hij kan ze niet vast krijgen kan het er aan liggen dat ik 1coax kabel naar boven heb gemaakt en die zonder versterker naar 2 heb gesplist dat het singaal dan te zwak is. Weet iemand misschien of het hier aan kan ligen
     
  8. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    nee dit kan niet...

    als je signaal te zwak zou zijn zou je geen helder beeld hebben enkel ruis, bovendien kan het signaal bijna niet zo zwak zijn dat de kanalen niet meer worden gevonden (dan moet je hem echt wel 100 keer splitsen ;))

    maar goed even denken wat het probleem dan kan zijn...

    Edit:

    kun je in ieder geval even plaatjes maken en die hier posten (van de speciale instellingen, kanalen, programma dat je gebruikt...)
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2005

Deel Deze Pagina