Inderdaad Adolf hitler was heel links.............
Hij speelde helemaal niet in op het verlangen naar een oud Duitsland en herstel van oude normen en waarden. En nee, de middenstand was niet zijn belangrijkste doelgroep. Ook gebruikte hij niet de onderbuikgevoelens ten opzichte van joden om iemand de schuld te geven. En inderdaad, dat arbeiders in de naam NSDAP was compleet oprecht.
Heb jij wel op school gezeten ? Zo ja, heb je alleen maar geslapen of heb je alleen de basisschool afgemaakt ?
Ik sprak van Hitlerverheerlijking omdat de genoemde groepering daar zonder schroom aan doet. Als jij gaat roepen dat Adolf Hitler een linkse rakker was dan denk ik dat je toch maar even moet checken wat links en rechts is.
Goed, ik overdrijf nu een beetje (ik las dat je opschreef soms). Rechtser dan Aolf vind je ze niet zo snel. Vraag is ook waar leg je een grens, wat is rechts en wat is extreem rechts ? Ik denk nu even terug aan rosemullers reactie op Pim fortuijn en zijn destijds wel heel rechtse praatjes over allochtonen en dergelijke. Twee maanden later was Pim Fortuijn ineens bijgedraaid. En toen kon er demoniserende mensch gedemoniseerd worden terwijl de gedemoniseerde zichzelf eigenlijk gedemoniseerd had teneinde anderen te demoniseren................
Blox: Ben ik wel met je eens, maar ik geloof dat het juist de bedoeling is dat zij comentaar geeft. Ik vind het een programma van niks, maar als Katherine de hoofdrol speelt denk ik dat we het niet moeten vergelijking met goede documentaires.
Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2003