Hallo, ik heb een kleine vraag. Sinds kort heb ik ontdekt dat er een tv-out poort op m'n laptop (van werk) zit. Nu dacht ik slim te zijn, door een tulp-stekker van een audio-kabeltje (aan beide kanten rood-witte stekkertjes) te gebruiken om de tv-out aan te sluiten op de composiete beeld-ingang van m'n TV. Dit gaat gelukkig goed en ik krijg het beeld (in kleur) op m'n TV te zien. Wat alleen een beetje vreemd is, is dat het gehele beeld naar linksboven is verschoven, waardoor je een gedeelte van de linkerkant en van de bovenkant niet ziet. Is hier iets aan te doen (door bijv. een ander kabeltje te kopen) of behoort dit gewoon bij de problemen bij het rechtstreeks aansluiten van een tv-out op je tv? Bij voorbaat dank.
]:- Sh!t... Zo dom ben ik... Resolutie veranderen... De oplossing is zo simpel!!!!!!!!! Goeie tip, ik probeer het direct zodra ik thuis ben... *fokfokfok* ]:- ]:- ]:- ]:-
M'n huidige resolutie is 1024X768... Naar 800X600 zou dus moeten helpen? Overigens, veranderd de beeldkwaliteit op het moment dat ik mijn audio-kabel vervang door een videokabeltje met tulp-stekkertjes, of blijft deze gewoon hetzelfde?
volgens mij zijn dat dezelfde soort stekkertjes en maakt dat niet zoveel uit, maar de beeldkwaliteit op een tv is altijd stukken minder vooral tekst is moeilijk te lezen op een tv.. maar spelletjes spelen en films kijken via een tv out gaat heel erg goed ..
Nou, ik heb het geprobeerd, maar helaas... Als ik de desktop-resolutie verander, blijft het beeld "verschoven". Ik heb nu echter Colin McRae 2 geinstalleerd en als ik die speel, is het beeld wel goed gepositioneerd (gelukkig). Als ik DivX-jes afspeel, heb ik gelukkig ook geen problemen. Het beeld is wel ietsjes naar linksboven verschoven, maar omdat DivX-jes altijd zwarte balken hebben, heb ik van het naar boven verschuiven geen last. En aan de linkerkant van het beeld mis ik niet zo heel veel, dus het is niet zo erg.. De beeldverschuiving stoort dus gelukkig niet zo. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
Ik zie zelf niet direct de relatie tussen refresh-rate en beeldpositie, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen. Echter, wat ik er voornamelijk mee wil doen (gamen en Divx-jes kijken), werkt nu gewoon goed. Ik ga er dus maar niet meer mee kl*ten. Kan m'n tijd beter steken in het XBoxen zelf of zoiets Maar bedankt voor de tip en moeite in ieder geval..
Ehm heeft er wel mee te maken.. heb er zelf ook wel ns last van.. vaak n vage combinatie van vreemde resolutie en vreemde refresh rate
Een echte "video" kabel ipv zo'n audiokabeltje zou beter beeld kunnen geven. Het is wel hetzelfde stekkertje, maar zo'n videokabel is meestal dikker en beter afgeschermd. Wanneer je nu ook tevereden bent zou ik het zo laten. Misschien kun je uitvinden welke tv-chip er op de videokaart van je laptop zit. Er is namelijk een programma dat TVTool heet om dit soort problemen te verhelpen. Dit programma werkt geloof ik niet met elke chip, maar je kunt het even proberen natuurlijk. Ik had steeds gigantische zwarte balken rondom mijn scherm als ik de tv-out van mijn asus geforce2MX gebruikte. Alleen met TV-tool of een soortgelijk programma kon ik dat wegkrijgen.
Hmmmm... Voel me nu net een huisvrouwtje: ik begrijp niks meer van computers Resolutie, refresh-rate: welke taal is dat joh Nee, geintje hoor... Heb alleen geen zin om alle mogelijke combinaties van refresh-rates en resoluties af te lopen *zucht* Nou ja, wie weet kijk ik er vanavond nog ff-tjes naar. Eerst echter naar Star Wars EP2, daarna m'n XBox probleempje fixen als er nog tijd over is en daarna pas het TV-out probleempje wegwerken... Maar dank voor de tip in ieder geval...
Eh, m.b.t. de cihp: ik kijk nu bij Display Properties Advanced Settings Adapter Chip-type: ATI RAGE Mobility P/M AGP 2X[A21/2] Ik kijk bij http://come.to/tvout --> Downloads, maar ik zie m'n chip daar niet bij staan... Zegt me ff NIETS! Ben niet thuis in de componenten-wereld...