1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] The Sopranos

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door goodfella, 19 jan 2006.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Beste tv rol die ik kan bedenken in ieder geval. Geweldige acteur en ik heb nooit gesnapt dat hij na de Sopranos niet in veel meer bekende films zat

    Ga vanavond denk ik ook maar even een Sopranos of twee kijken
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste seizoen binnen een week er door heen geknald. Helemaal in het wereldje van de Soprano's in North Jersey opgegaan. Briljant hoe dit soort op het oog criminele, ver-van-je-bed personages emotionele diepte wordt gegeven (de gesprekken met de psychiater zijn daarvoor een goeie tool) op een manier dat je het gelooft. De personages zijn stuk voor stuk echt.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Jep. Samen met Breaking Bad mn favo serie
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Die aflevering waar Tony en Meadow colleges gaan bekijken blijft is een van de beste afleveringen ooit gemaakt (van welke serie dan ook)

    Ben bezig met een rewatch en nu ergens in S04. Blijft imo de beste serie ooit _O_
     
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Jaa, konings serie. Alleen nog het laatste seizoen kijken, maar wel een aantal hoogtepunten gezien hoor. Vooral seizoen 3, maar ook het einde van seizoen 5!
     
  6. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste seizoen in een week :p. Ik ben vorige week donderdag begonnen en heb net de laatste aflevering van seizoen 5 gekeken. Geniale serie dit. Helaas moet ik nu nog even wachten op de download van seizoen 6.

    En mijn favoriete scene tot nu toe (spoiler vrij):
    [yt]qG_K-gtqV3E[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2013
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Echt een geweldige serie. Zal zeker wel een jaar of langer zijn dat ik het aan het kijken was, maar nooit heb afgekeken. Ik zat ergens in het begin van S3 geloof ik. Ben er onlangs weer mee overnieuw gegaan en ga het absoluut helemaal uitkijken nu. Heerlijk die humor ook.
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik ga het ook missen, na de zomer gevulde Sopranos tijd. Heerlijke serie. Binnenkort maar weer eens een paar toffe afleveringen terug kijken.
     
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    De serie blijft toch verbazen. Net gewoon de helft van de aflevering naar een vage droom van Tony Soprano zitten kijken. 20 minuten ook echt. 8) Dit terwijl de New York - New Jersey mob war op het punt van losbarsten stond.
     
  10. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Beste serie ooit voor mij. Heb hem inmiddels al 3x helemaal gezien. De sfeer, de achterliggende gedachtes, het gevecht voor macht en geld.

    Bij de meeste celebs die overlijden heb ik geen gevoel. Alleen bij 'Tony' deed het mij wel wat. Alsof het een soort wrede manier was die eigenlijk de serie volledig afsloot. Doodzonde, want het is zo'n geweldige acteur.
     
  11. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh man, heftige laatste afleveringen zeg van seizoen 5!
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Zit zelf tegen de laatste vier episodes van S2 aan en dan ben ik weer waar ik gebleven was. Maar wat speelt die James Galdofini toch goed zeg, geweldig hoe boos hij ook kan worden, man ik lig elke keer weer dubbel om die man.


    Deze is nice gedaan

    [yt]9n36yUAPcCU[/yt]

    Welke episode was het ook alweer waar volgens mij Tony begint over hoe non-mafia ook criminelen kunnen zijn? In het bedrijfsleven en politici enzo? Ik kan er effe niet op komen.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2013
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk weer eens verder gegaan. Gelukkig maar, net aflevering 2 van seizoen 6 gekeken (
    die aflevering waarin geswitched wordt tussen Tony's comateuze droom en de realiteit
    ). Fantastische aflevering.
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Vandaag toevallig ook weer een aflevering gekeken. S03E01, bazen aflevering als de Feds zijn huis gaan buggen.

    Bazen muziek. Top serie.
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha oh ja met Sting toch. I'll be watching you.
     
  16. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Yes!

    [yt]cRFrZqTveaI[/yt]

    _O_

    Bada Bing has left the sausage factory!
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Denk dat ik begin volgend jaar maar weer alles ga kijken....

    Wat een bazenserie is dit. Mis toch de vele avonden waarin mijn vriendin of ik toch wat pasta gingen maken om vervolgens een paar afleveringen te gaan kijken met heerlijke, lekker rode wijn ;-)

    The good life so to speak ;-)
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ep 12 was siiiick van S5. Ik ga de finale kijken nu. En dan volgende week beginnen met S6.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Laatste twee episodes gezien.

    De laatste scene, Tony, AJ en Carmela in het restaurant en je ziet duidelijk dat er mensen zijn die kwaad in de zin hebben. David Chase laat het gewoon aan onze eigen interpretatie over?

    Bij de user reviews op tv.com zie ik veel mensen het met alle zekerheid zeggen. De ene dude gaat naar het toilet om een gun te halen (waarom had hij niet gewoon een gun bij zich, vraag ik me dan af?) en de hele familie wordt gewoon afgeslacht. Alleen zien we dat niet. Het zou me absoluut niet verbazen......maar ja aan de andere kant...Tony had al vrede met die handlanger van Phil Leotardo, dus wie zou hem nou persé willen doden? Toch blijft het best kut...we zullen het nooit zeker weten .

    Wat denken jullie?
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2014
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.757
    Dood.
    Deze uitleg vind je ook wel vaak terug op internet: Elke keer als die voordeur opengaat met dat belletje (toch? tijdje geleden alweer) kijk je vanuit 'zijn' oogpunt. Tringeling, dan komt z'n dochter binnen, tringeling een ander, tringeling enz. Elke keer zie je wat hij ziet. Laatste keer is het gewoon zwart, waarmee ik er maar vanuit ga dat hij dood is. Ik kan ook wel leven met dat einde.
     

Deel Deze Pagina