1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] True Detective

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 5 jan 2014.

  1. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Veel klopt gewoon aan de serie ja.

    Moet het met Hybrid eens zijn, finale was 'wel oke' maar had hem ook epischer verwacht. Op naar seizoen 2.
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet einde.

    Het enige wat ik een beetje cheap vond is hoe ze hem hebben getraceerd. Ten eerste dat met die groene oren en dan ook nog die oma die nog precies weet dat de man die haar huis heeft geschilderd littekens had. Het was nogal een 'stretch' en het lijkt er zo op dat ze nogal wat mazzel hebben gehad in hun zoektocht.

    Vond vooral de laatste scenes geweldig en emotioneel. Het voelde als het einde van een volwaardige serie terwijl het maar 8 afleveringen heeft geteld.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    :'-(

    Dat einde.

    Geweldige finale van een fantastische serie. Hier ga ik nog vaak aan denken en de blu-ray ga ik ook zeker aanschaffen.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
  5. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    woooouuwww ik kan dit echt niet geloven.... het is gewoon voorbij... Nooit meer Rust of Marty....
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Heerlijk toch, meer van dit pls. 1 geweldig seizoen en door naar een ander verhaal
     
  7. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik wil nu geen andere serie meer kijken...

    Wanneer begint S2?
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  9. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Prachtige serie was het!

    Poosje geleden er achter gekomen dat de maker gebruik heeft gemaakt van The King in Yellow. Een verzameling macabere verhalen met heel veel symboliek. Is genoeg op deze serie van los te laten en te speculeren waar ik me niet helemaal in ga gooien. Maar dit stukje vond ik wel interessant, zeker met het oog op
    wat de scarred baddie tegen Rust zei toen hij hem op z'n mes had: iets met take off your mask.

    Dit komt uit The King in Yellow:

    The short story "The Mask" is introduced by an excerpt from Act 1, Scene 2d:

    Camilla: You, sir, should unmask.
    Stranger: Indeed?
    Cassilda: Indeed it's time. We have all laid aside disguise but you.
    Stranger: I wear no mask.
    Camilla: (Terrified, aside to Cassilda.) No mask? No mask!

    i.c.m. die hallucinatie die Rust had, het donker inkijkend net voor dat gevecht, vond ik het een bepaalde lading hebben.

    Gaaf hoor allemaal :)
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014
  10. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Dat heb ik nou ook, je word helemaal in het verhaal gezogen en ook het acteerwerk is van topniveau! Ik ga ze zeker missen, vind het stiekem toch jammer dat deze cast niet nog een seizen in gaat :eek:
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Geweldig seizoen was dit. Finale was gewoon goed en wat dat betreft is de keuze van 8 afleveringen heel goed. Gewaagd, maar zeer goed gedaan. Kan niet wachten op seizoen 2
     
  12. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Bruut
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Geen idee wat ik van het einde moet vinden.
    Aan de ene kant een beetje een anti-climax maar aan de andere kant ook wel een logisch en realistisch einde. Het had ook snel te gezocht kunnen zijn als ze er veel meer van hadden willen maken. Al vind ik dat het absolute eind (het gesprek buiten bij het ziekenhuis) wel erg afbreuk doet aan het geweldige karakter van Rust. Maargoed, het blijft Amerika hè.

    De serie an sich was in ieder geval geweldig en de gesprekken zoals in de auto en
    van die 'don't ever change' gecombineerd met een middelvinger quotes ga ik ontzettend missen
    :D
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Jezus Christus die tieten in episode 2.
    Het wordt beter en beter.
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Qua tieten niet.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Kut.
    Maar die tieten.
    Daaaumn.
    Hee maar jongens, whatsup met dat de serie com-pleet de hemel in wordt geschreven? Ik ben nu bij ep3 en vind er echt nog geen bal aan. :emo: Wat is dit voor overrated shit? Ik zie tot nu toe gewoon een standaard verhaal, tot aan het saaie aan toe. Serieus wtf? Helemaal in het verhaal gezogen? Welk verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2014
  17. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170

    Kijk jij wel naar de juiste serie? D=
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik snap het gewoonweg echt niet.
    het enige wat ik zie zijn 2 detectives die shit over elkaar lullen tegen andere detectives, en zie ik ze van hot naar her rondboeken in hun autootje en beetje hoeren te ondervragen. That's it. Wat is er met dat meeslepend verhaal dan? Hoezo is het acteerwerk van die dude zo awesome? Hij acteert wel aardig ja, maar toch niet zo oh zo awesome? Tot nu toe vind ik het imo zo'n typische overrated 'intelligente' HBO serie die door iedereen de hemel in wordt geprezen en als je dat niet doet hoor je er niet bij.
    Ik zie het echt niet hoor, wat maakt deze serie zo goed? Er zit geen snelheid in, er zit niks meeslepends in. Dat hoeft ook niet, maar het moet imo wel boeiend blijven. Kan aan mij liggen hoor (en het is moeilijk te geloven, maar mijn smaak reikt ook wel verder dan een gemiddelde Transformerfilm, duh), maar ik zie het tot nu toe niet. Het lijkt me sterk dat de overige 5 eps opeens mega insane awesome worden. Ik lees nu ook pas allemaal de eerdere posts, awesome pilot, serie, etc. lopen jullie te trollen ofzo :+ de intro is wel ziekelijk baas. Ik geef het nog een kans, hopelijk wordt het nog wat.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2014
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Episode 7...

    De scene dat Marty die videotape ziet, zijn reactie erop was echt goed gedaan. Te ziek voor woorden. Hopelijk krijgen ze al die zieke geesten uit die video te pakken...niet alleen The Yellow King. Uitstekende episode weer en ik ben wederom heel blij dat Rust gewoon ok is. Erg tof om de samenwerking tussen de twee ook weer te zien.

    Kortom...Rust had al eerder gesproken met The Yellow King...toen hij daar ook aan het grasmaaien was...damn zeg. Hij zegt op het eind...where my whole family is. Is hij ook gewoon een Ledoux dan of verder niks te maken met die idioot? (qua familie zijn dan....)



    Simpel:

    - Top acteerwerk van beide Woody en Matthew. Soms is Matthew echt de bom, vooral tijdens die testimony scenes. Maar ook wanneer hij als ronduit extreem depri detective samenwerkt met Marty, speelt hij verdomd goed. Ik ken Matthew uit een paar films, afgezien van A time to Kill en zijn scene in The Wolf of Wall Street vond ik hem nooit echt een extreem boeinde acteur. Hier bewijst hij iets.

    - SFEER!

    - Spannend.
    - Dialogen. Die gesprekken tussen Rust en Marty zijn echt geweldig. Er zijn genoeg series waar je een duo hebt en die samenwerken, maar daar is het allemaal redelijk standaard en niet zo boeiend. In TD zijn ze dat juist wel, ijzersterk zelfs.

    - Goede opbouw. Begint langzaam en wordt steeds boeiender en spannender en verslavender.

    Ik ga de show echt missen, maar ga het tegelijkertijd waarderen dat het niet de kans krijgt om fillers te krijgen en dus gewoonweg zwakke episodes. Ben wel bang dat S2 veel minder gaat worden...net zo'n sterk duo als dit? Doubt it.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2014
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap je wel, en ik denk ook dat deze serie niet voor iedereen is. Als de sfeer je niet ligt dan hoef je het voor het verhaal niet te doen want dat is best wel standaard. Ik heb in ieder geval 8 uur lang genoten van het acteerwerk en de dialogen :)
     

Deel Deze Pagina