Ik zit bij tweakdsl en kan zeggen dat het op zic een goede provider is, je moet alleen niet teveel aan de helpdesk vragen want die zijn niet altijd even behulpzaam. Ik heb zelf tisdsl2 2-24 mbit, en haal op 1400 meter van de centrale daar nog 18,5 mbit mee. de verbinding is altijd goed en snel, daar heb ik nooit problemen mee.
Het zyxel modem mooet je inderdaad niet nemen, door een niet goed werkende nat implementatie blijft je NAT op strict bij xboxlive waardoor je bijna niet online kunt gamen. Ik ben hierover 3 maanden aan het discussieren geweest met zyxel, en na het laatste firmware van 2 weken geleden die nog brakker was dan alle vorige heb ik maar een draytek 2900vg gekocht, die werkt namelijk wel.
Dat Prodsl duurder is dan tisdsl16 komt onder andere door de overboekingfactor, ik geloof dat die bij adsl 1 op 20 is en bij adsl2 tot 1 op 40 ofzo (er is dus maar 16 mbit beschikbaar per 40 gebruikers, dit is normaal bij internet providers omdat nooit iedereen zijn volledige verbinding gebruikt, en in de praktijk merk ik hier niks van, ook in het spitsuuur kan ik downloaden met ruim 1800KB per seconde).
2de reden is dat Prodsl een BBned product is en tisdsl een tiscali product.
Laatst bewerkt: 9 jun 2006