[XOne] TweakDSL

Discussie in 'Games' gestart door XiroKe, 24 sep 2003.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Zit nu bij Chello, en zoals de meeste mensen wel hebben weten is het niet de fijnste provider. Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe provider en ben bij TweakDSL uitgekomen.

Alles lijkt goed te zijn, maar ik vind de prijzen nogal vreemd.

Ik wil graag;
    SurfDSL - DL/UL 1024/512 - ppm 44,95

En het eerste half jaar kost het 24,50

De upload is het viervoudige dan van mijn Chello verbinding nu, en de DL is ook een stukje hoger. Hoe kan het dan dat de prijs nagenoeg hetzelfde is?

Misschien weten jullie iets meer van deze provider of hebben jullie ervaring ermee?

2. Phrenetic

Phrenetic Gamer.nl Fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Demon kost dit abonnement maar 39 euro per maand, met gratis aansluiten en gratis modem.

Ze maken beide gebruik van het BBNed ADSL netwerk (net als een aantal andere providers, zoals Cistron)

3. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat je hier zegt klopt gedeeltelijk. de upload is idd sneller maar de download is langzamer want dat is bij chello 1500 kbit/sec

4. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Fantastisch. :cool: Bedankt!

Weet iemand ook nog toevallig de opzeg termijn van Chello? :)

5. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht 3 maand maar weet ik niet zeker

6. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb gezocht met Google, blijkt maar èèn maandje te zijn. Maar je moet zeg maar wel de hele maand afmaken. Dus als ik nu zou opzeggen zou ik eind oktober ervan af zijn.

7. xforz

xforz Guest

Ik zou ook nog ff op tiscali.nl kijken: 3096 down 512 up voor 49 euro/mnd :)

8. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ja, maar ik wil het een beetje goedkoop houden. Of iig goedkoper dan bij Chello. :)

9. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga misschien overstappen naar TweakDSL ADSL2. Heb nu ADSL1 met Speedtouch Home (Pro).
    Nu vroeg ik me af of iemand van jullie misschien TweakDSL heeft icm XboxLive en of dat zonder problemen stabiel en snel werkt?

Dat wil zeggen of de ADSL2 modems die je via hun kun bestellen (in de TweakDSL configuratie) zonder problemen werken met XboxLive.
    Standaard krijg je de Copperjet 816 (Allied Data Technologies) en tegen bijbetaling kun je de Copperjet 1616 (Allied Data Technologies), de Zyxel 2602HW of de Speedtouch 716 aanschaffen. Metname de Zyxel 2602HW zou niet werken met XboxLive. Van de andere modems weet ik het niet.

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook al een tijdje intresse in TweakDSL. Ik hoop verder dat het me lukt het me vader aan te smeren. Verder snap ik niks van die prijzen.
    Waarom kosten ProDSL en TweakDSL T16WO allebei €49. ProDSL is toch veel langzamer? Zie ik nou gewoon iets verkeerd ofzo?

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    /Mod Off-Topic Reacties verwijderd ..

Ik heb liever dat iemand de zoekfunktie gebruikt en een oude topic omhoog kicked dan dat er vele nieuwe onderwerpen worden gestart met dezelfde vraag

12. milenko79

milenko79 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit bij tweakdsl en kan zeggen dat het op zic een goede provider is, je moet alleen niet teveel aan de helpdesk vragen want die zijn niet altijd even behulpzaam. Ik heb zelf tisdsl2 2-24 mbit, en haal op 1400 meter van de centrale daar nog 18,5 mbit mee. de verbinding is altijd goed en snel, daar heb ik nooit problemen mee.

Het zyxel modem mooet je inderdaad niet nemen, door een niet goed werkende nat implementatie blijft je NAT op strict bij xboxlive waardoor je bijna niet online kunt gamen. Ik ben hierover 3 maanden aan het discussieren geweest met zyxel, en na het laatste firmware van 2 weken geleden die nog brakker was dan alle vorige heb ik maar een draytek 2900vg gekocht, die werkt namelijk wel.

Dat Prodsl duurder is dan tisdsl16 komt onder andere door de overboekingfactor, ik geloof dat die bij adsl 1 op 20 is en bij adsl2 tot 1 op 40 ofzo (er is dus maar 16 mbit beschikbaar per 40 gebruikers, dit is normaal bij internet providers omdat nooit iedereen zijn volledige verbinding gebruikt, en in de praktijk merk ik hier niks van, ook in het spitsuuur kan ik downloaden met ruim 1800KB per seconde).

2de reden is dat Prodsl een BBned product is en tisdsl een tiscali product.

Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  13. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    Die Draytek 2900VG is inderdaad een mooie totaaloplossing (4 ethernet poorten (10/100), WLAN (54Mbps), VoIP met 2x telefoon en een USB printerserver en zo te zien uitstekende VPN ondersteuning!). Enige nadeel is wellicht de prijs: 200 - 250 euro. Ik vroeg me nog wel af of de 2800VG niet nieuwer is? Zie op de Draytek site de 2900VG namelijk niet staan onder ADSL2/2+. Ik zag verder dat de 2800VG Max. 24 Mbps down- en 1 Mbps upstream aankan (hoe zit dat bij de 2900VG?) en ook een snellere Wireless verbinding kan maken (108Mbps). Verder zijn ze volgens mij gelijk. Ik zou overigens de BBNed variant van TweakDSL gaan nemen.

14. milenko79

milenko79 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Sorry, ik heb inderdaad de 2800vg, de 2900vg is alleen een router (geen modem). de 2700 serie is het nieuwste geloof ik, maar daar heb ik me niet echt in verdiept.

Ik heb hiervoor prodsl gehad via bbned, en dat werkte altijd goed, maar toch ben ik meer tevreden over het tiscali/babyxl netwerk. Ik heb daar werkelijk nog nooit last gehad van hoge ping, storingen of servicewindows (behalve 2 weken geleden toen de stroom in sara eraf knalde maar dat reken ik hun niet aan, want heel surfnet lag toen ook op zijn gat :) ).

15. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan op m'n nieuwe adres helaas alleen kiezen tussen KPN ADSL (Mxstream) of BBNed. Die 2700vg is trouwens ook best een leuk dingetje. Hij is wel wat uitgekleed tenopzichte van de 2800vg. Mist o.a. de snelle Wifi, de USB-printer server en er zijn maar 2 VPN verbindingen mogelijk. Wel heeft hij PSTN loopthrough (wat dat ook mag zijn?). Denk dat die 2800vg nog niet zo gek gaat zijn :)

16. milenko79

milenko79 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben in elk geval erg tevreden over de 2800vg, en heb zelfs ene collega (die nu adsl2 heeft maar nog een draytek 2600) overgehaald het modem ook te kopen. Al was dit natuurlijk niet moeilijk omdat hij al een 2600 had (draytek zijn de enige modems waarmee ik een uptime van een jaar haal, alle andere merken krijg ik gecrashed met mijn gebruik, maar de draytek werkt altijd dapper door).

Deel Deze Pagina