Twee vraagjes over Safari browser.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door BigKabuto, 23 mrt 2008.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik gebruik Windows Vista.

Ik gebruik nu op aanraden van mijn vader Safari en ik vind het echt megavlot, de paginas laden veel sneller in dan IE, die is echt aan de trage kant nu.

Kortom, ik wil graag bij Safari blijven als het even kan, maar dan hoop ik wel dat je 2 dingen kunt doen die ook in Opera,Firefox en IE kunnen.

Namelijk :

1-Windows media player videos bekijken(streamen)

2-En tabbed browsing, dus pagina in pagina, zoals Opera altijd al kon , en IE sinds een tijdje ook.

Wanneer ik naar Gametrailers.com ga en ik klik een video aan krijg ik deze error

Als ik naar die pagina ga , dan vind ik vervolgens niet wat ikmoet hebben.

Het idiote is wanneer ik naar http://www.gametrailers.com/ ga en dan een video aanklik krijg ik wel de reclame boodschap in videovorm te zien,maar daarna krijg ik die error.

Laatst bewerkt: 23 mrt 2008
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Weet niet of wmv playback werkt in Safari op Windows. Bij Gametrailers kun je ook voor Flash en QuickTime formaat kiezen. Maar is toch wel prettig als WMV ook gewoon ondersteund wordt. Wellicht dat er een plugin voor is.

Tabbed browser is al een hele tijd mogelijk in Safari. Standaard zie je niet je tabbar, kan je instellen op altijd tonen, net als in Firefox. Weet alleen de sneltoetsen niet uit mijn hoofd om nieuwe tabs te openen. Had zelf toendertijd op OSX een tool, Shaft, waarmee je meer opties had om in te stellen en het echt een prima browser werd. Standaard vind ik Safari nog niet ideaal, maar IE en FF ook niet.

3. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Oooooh..ik dacht dat dat flash icoontje bedoeld was als je de video wilde downloaden, dus ik kan ook gewoon streamen via flash zie ik. Vet. Er zijn geen nadelen aan verder, het streamt net zo snel? Ik kan met geen mogelijkheid een plugin vinden. Ik heb het nu ook op meerdere forums gevraagd dus even afwachten.

Nou ik weet niet of het aan IE lag,maar denk het wel...maar de laatste tijd ergerde ik me kapot eraan als ik net lekker bezig was, was het een artikel voor onze gamesite schrijven of gewoon puur browsen...kreeg ik ineens een fout bericht dat er iets was gebeurd, onbekends en daardoor IE volledig ging sluiten. niks dat je er nog tegen kon doen ook. Dus hoop dat Safari wellicht daar verandering in gaat brengen.

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nieuw tabblad = control + t :)

Die filmpjes werken bij mij idd ook niet, erg irritant...

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar gelukkig werken QT en Flash perfect. Althans..Gametrailers.com

Verder zover ik weet stream ikniet echt op andere sites filmpjes. Ja Gamersyde.com nog endie werkt wel. Neem aan dat Youtube gewoon ook wel werkt dan.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Even wat anders ,

Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update

Apple is afgelopen week tot groot ongenoegen van Mozilla-baas John Lilly begonnen zijn Safari-browser aan Windows-gebruikers te slijten via een software-update voor Itunes.

Nooit zo te spreken geweest over safari , maar sinds de aankoop van een touch afgelopen Donderdag heb ik het licht gezien.

http://www.apple.com/nl/safari/download/plugins.html

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet wat mensen allemaal tegen de verschillende browsers hebben. Persoonlijk heb ik geen directe voorkeur maar vind aan Internet Explorer niks verkeerds. Typt dit bericht nu via m'n Mac en dus Safari, het werkt. Daar gaat het om.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    In IE had ik de laatste tijd veel te vaak zomaar een error waardoor alles ineens afsloot, alles van IE , dus stel ik was iets belangrijks aan het doen...boem weg.

Deel Deze Pagina