Ik dacht ik ga eens bij de videotheek ff langs om een game te huren, want ik moet weer een nieuw spel hebben en wat is nou een betere manier van een spel beoordelen als zelf spelen. Dus ik zie daar UFC:tapout staan en leek me best wel aardig eigenlijk. Dus vol verwachting gehuurd, leg m in de box en wachten af. Eerst indruk: Erg lekkere graphics redelijk vloeiende animaties oftewel, erg ok. Dan komen de tegenslagen.....
Eerst tegenvaller: Het bloed zijn een paar ronde spettertjes.
Tweede: De vechters raken niet gewond. Er komt dus wel bloed vanaf, maar we zien geen blauwe ogen of opengeslagen monden of nog erger.
Derde: ELKE keer is je tegenstander binnen de eerste ronde knock-out of hij moet per ongeluk een tapout-move doen.
Dit alles was nog niet zo'n ramp dachten we. Gewoon de settings wat aanpassen en dan moet hij wel goed te doen zijn. Bloodsettings op max en de difficulty maar op pro gezet (ja gewoon jezelf te hoog inschatten) zodat je wel iets van tegenstand mag verwachten. Nog steeds elke ronde winnen met een KO of een tapout. Dit is bij de arcade mode en zelfs bij de UFC mode.
Het gevolg hiervan is dus dat we 57 rondes achter elkaar hebben gewonnen en toen maar gewoon de handdoek in de ring hebben gegooid omdat het gewoon te saai en RSI-verwekkend is.
Het geweldige aan de game is trouwens wel dat Ice-T erin zit ! En dat je om een bepaald aantal gevechten een nieuwe fighter krijgt houdt de lol er ook wel in om door te gaan met de gevechten. Maar na 37 rondes heb je ze allemaal wel gehad en begin je weer met dezelfde vechters van voor af aan. Ze worden ook helemaal geen steek beter, ERG jammer.
Multiplayer mode heb ik eigenlijk nog niet kunnen testen omdat ik mn rewardpack nog niet heb en geen behoefte heb aan 3 controllers straks. Maar die leek me wel leuk eigenlijk.
Ik had eigenlijk best veel van deze game verwacht. Zeker als je de free/cagefights op tv ziet. Al met al ben ik blij deze game niet meteen te hebben gekocht.
Graphics: 8/10 (soms dan zitten mensen weleens door elkaar heen en animaties die niet helemaal correct zijn)
Sound: 6/10 (de klappen zijn wel goed, maar het publiek is gewoonweg slecht)
Gameplay: 7/10 (je leert de controls wel erg snel, het speelt redelijk snel)
Houdbaarheid: 3/10 (in het begin is het niet zo leuk omdat de controls nogal verwarrend zijn [zeker zonder boekje], maar dan wordt het wel een stukje leuker daarna als je de moves kent, maar het wordt op een gegeven moment gewoon te makkelijk en is het niet meer leuk)
Owjah, als je toch aan het posten bent, zeg dan ook meteen wat je van de "review" denkt. Met een beetje positieve reacties was ik ik het van plan om dit met enkele regelmaat te gaan doen.
Laatst bewerkt: 25 mei 2002