Uitgaande mailserver

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 16 nov 2006.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Op mijn laptop gebruik ik een mailprogramma, waarop mijn email van mijn provider-account wordt binnen gehaald. Inkomende server werkt hierbij gewoon, want mails komen binnen.
    Uitgaande server (smtp.wanadoo.nl) werkt echter niet. Dit is behoorlijk storend, want zo kan ik op school niet reageren op email, of ik moet het via hotmail/studentmail gaan doen.
    Heb een andere uitgaande server geprobeerd, maar die pakt ie ook niet.
    Zou toch mogelijk moeten zijn om op een of andere manier ook gewoon buiten de verbinding met je ISP gebruik te kunnen maken van je mail.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Uitgaande mail is afhankelijk van je provider idd, en kan alleen worden gebruikt op je igen ISP. Ik ken het probleem, ik moet switchen van uitgaande server als ik op m'n studentenkamer of bij m'n ouders zit. Gelukkig is dat met Thunderbird vrij makkelijk.

Als je provider Imap ondersteunt, is dat misschien een optie... dan heb je een uitgaande Imap-server die je overal kunt benaderen. Weet alleen niet of Wanadoo dat ondersteunt.

3. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zal eens even kijken of ik er wat over kan vinden bij Wanadoo.
    Heb uitgaande server van mijn host gebruikt (mail.vincentg.nl), maar die paktie ie ook niet.

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de mailserver of van je school gebruiken, of check mbv www.ripe.net bij welke range eigenaar je publieke ip adres hoort en stel vervolgens daar de smtp server van in. Wat natuurlijk ook aan de hand kan zijn (wat mij redelijk logisch lijkt) is dat poort 25 geblocked is binnen het schoolnetwerk (van binnen naar buiten).

5. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Je kunt zelf een SMTP server draaien (zit standaard in windows xp pro) maar je hebt de kans dat je provider poort 25 blokkeert. Je kunt ook op internet een SMTP server gaan draaien op een niet-standaard poort, maar daar moet je dan wel de mogelijkheid en vaardigheid voor hebben :)

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Draai MacOSX en weet niet of school poort 25 blokkeert.

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    toevallig het programma Mail?

Deel Deze Pagina