[XOne] Uitleg gebruik kabel voor Live

Discussie in 'Games' gestart door Sen, 1 mei 2003.

1. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik ben nu echt serieus aan het denken over de aanschaf van Xbox live. Helaas snap ik nog niet precies hoe het werkt, ik ben nogal een leek op het gebied van computers(ben niet voor niets een console gamer). Ik heb kabel internet op de PC, maar die kabel loopt achter de kast langs en eindigd ver van mijn Xbox. Hoe zorg ik nou dat mijn Xbox toch gewoon online kan? Kan ik mijn kabel opdelen ofzo? Zo ja hoe? Ik neem aan dat meer mensen het zelfde probleem hebben.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je vraag is me niet helemaal duidelijk ... maar misschien help ik je zo al een beetje op weg
    -------------------------------------------
    3. Xbox live Connectie
    Hoe ga ik live met mijn xbox?

• Directe Connectie
    Kies voor een directe verbinding als:
    o Je de makkelijkste weg verkiest om on-line te gaan
    o Je jouw breedband verbinding voor xbox live niet wilt delen met een computer

• Router/Hub/Switch connectie
    Kies een Router/Hub/Switch verbinding als:
    o Je jouw breedband verbinding voor xbox live wilt delen met een computer
    o Jouw kabel of DSL modem een ethernet verbinding ondersteund
    o Je met xbox live wilt kunnen spelen als je computer aan of uit staat

NB deze setup werkt ook voor system link via gamespy of xbconnect

• Windows ICS connectie (dubbele netwerk kaart/USB modem)
    Kies een Windows ICS verbinding (dubbele netwerkkaart/USB modem) als:
    o Je jouw breedband verbinding voor xbox live wilt delen met een computer
    o Jouw computer een USB (niet ethernet) of een interne Kabel/DSL modem heef t
    o Je het niet erg vindt dat jouw computer aanstaat als je met jouw xbox live gaat spelen

NB deze setup werkt ook voor system link via gamespy of xbconnect

Directe Connectie

De directe connectie is de gemakkelijkste manier om xbox live te instaleren

1. Schakel je Xbox en je kabel/DSL modem uit.(zie instructie uitschakelen kabel modem)
    2. Sluit de ethernet kabels aan op de xbox en de kabel modem (zie instructie kabel modem
    om te controleren welke kabel je moet gebruiken)
    3. Schakel je kabel/DSL modem aan, vervolgens zet je jouw xbox aan (zonder disk)
    4. Kies vervolgens Xbox Live via de Dashboard of plaats een xbox live spel in jouw xbox

Als je via de Dashboard het xbox live welkom scherm word vertoond ben je on-line!

Router/Hub/Switch connectie

Een Router/Hub/Switch verbinding is meestal de beste manier om jouw breedband verbinding met een computer te delen.

1. Schakel je Xbox , PC en je kabel/DSL modem uit.(zie instructie uitschakelen kabel modem)
    2. Sluit de ethernet kabels aan op de router en de kabel modem (zie instructie kabel modem
    3. Sluit de ethernet kabels aan op de router, de pc en de xbox
    4. Schakel je kabel/DSL modem aan, vervolgens zet je jouw pc aan
    5. Controleer of je met je pc een verbinding hebt op het internet
    6. Zet jouw xbox aan (zonder disk)
    7. Kies vervolgens Xbox Live via de Dashboard of plaats een xbox live spel in jouw xbox

Als je via de Dashboard het xbox live welkom scherm word vertoond ben je on-line!

Windows ICS connectie (dubbele netwerk kaart of een USB modem + 1 netwerk kaart)

Een Windows ICS (Internet connection sharing) word aangeraden als je een dubbele netwerkkaart hebt of als jouw kabel/DSL modem gebruik maakt van een USB kabel. Jouw computer moet dan wel aan staan als je met xbox live wilt gaan spelen.

Windows ICS connectie maakt gebruik van Windows internetdelen. Deze kan je vinden onder je control panel van Windows XP, ME, 2000 en 98 SE

1. Schakel je Xbox, PC en je kabel/DSL modem uit.(zie instructie uitschakelen kabel modem)
    2. Sluit de ethernet kabels aan op de PC en de kabel/DSL modem (zie instructie kabel modem
    3. Sluit de ethernet kabel aan op de netwerk kaart van de PC en sluit deze aan op je xbox (cross cable)
    4. Schakel je kabel/DSL modem aan, vervolgens zet je jouw pc aan
    5. Configureer Windows internetdelen , Controleer of je met je pc een verbinding hebt op het internet. (Voor meer informatie zie windows documentatie)
    6. Zet jouw xbox aan (zonder disk)
    7. Kies vervolgens Xbox Live via de Dashboard of plaats een xbox live spel in jouw xbox

Problemen met het aanmaken van een account (door jouw Firewall)?

UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

Mocht je nog problemen hebben verander dan de MTU (Maximum Transmission Unit) setting van jouw router. Op de administrative pagina van jouw router (of andere admin tool) verander de MTU naar 1465 of groter.

3. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    Ehhm, ik moet dus een hele constructie gaan maken met een router of hub?
    Klinkt wel ingewikkeld. Is zo'n ding duur? Is het niet erg moeilijk te installeren als je het nooit gedaan hebt?

4. Rego

Rego Reg0wnage!!

Leuk Bevonden:
    0
    Kgeloof dat je er zon 50 euro voor kwijt bent (Correct me if I'm wrong). Wij hebben een ADSL modem + 4-poorts router en die was 175. Die alleen een modem was was 100 euro. Dus zou je kunnen zeggen dat het router gedeelte 75 euro heeft gekost maar kweet niet of je dat met zekerheid kan zeggen.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm ... de makkelijkste connectie is de directe connectie ... kabeltjeuit de pc halen en in je xbox stoppen

de op een na makkelijkste is de router connectie ... router instoppen (evt hubje er tussen) .. en klaar (is wel de duurste oplossing) + extra normale UTP voor je xbox

een gulden tussen weg is de connectie delen (internet delen) een tweede netwerk kaartje kopen ... + extra crossed UTP voor je xbox

Kijk ook even in de centrale index (dat is een goede plek om je zoektocht te beginnen)

Kijk dan gelijk even of jouw provider er bij staat, zodat je daar de vraag ook kan stellen ... zij hebben immers dezelfde problemen gehad ;)

6. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Fardo, ik wil ff inspringen op jou post.
    Ik wil het namelijk ook gewoon zo gaan doen kabel eruit (uit mijn pc) en kabel in mijn xbox. Maar mijn vraag is dan: Ik share twee pc's via die verbinding, ligt die tweede pc er dan niet gelijk uit dat ik het telkens opnieuw moet gaanb installeren als ik de kabel weer in mijn pc stop??

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja de tweede pc ligt er uit (je kan dan niet internetten op de 2 pc) maar als je de kabe er weer instopt kan je weer gewoon verder internetten ... hij (de computer) denkt dan dat je de connectie hebt verloren ... of dat comp 1 uit staat.

dus je hoeft verder niets te wijzigen

8. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    OK thanx das mooi, hoef ik niet zo te kloten tenminste..

9. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    Mmmm, ik denk dat ik dan het beste kan gaan slepen met de TV, dat is misschien nog beter dan nog meer dingen moeten kopen...
    Dan zet ik de TV bij de PC neer op een gammel tefeltje en game daar als ik LIve moet ofzo....

Ik vond het met de Dreamcast toch makkelijker eerlijkgezegt...

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoe was het met de dreamcast dan? Hetzelfde toch?

11. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    Nee, daar moest je met de telefoonlijn/de bijgeleverde kabel gewoon naar een telefoonaansluiting toe. Heel even installeren met de Dreamkey, maar binnen een paar minuten was je online...

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat was inderdaad makkelijker ... maar betekend ook dat je minder mogelijkheden had (lag) ... er gaat straks een wereld voor je open ;) ... Wat je ook kan doen is een UTP verloopstukje halen + extra kabel ... dan deze kabel gebruiken voor je xbox .. dan hoef je niet met je tv te slepen ;)

Deel Deze Pagina