1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitwisselingsprogramma's (highschool)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SoulFighter, 23 mei 2005.

  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik heb laatst gelezen over uitwisselings instellingen zoals Afs (www.afs.nl) en YFU (www.yfu.nl) en ik vond dit intressant, omdat je relatief goedkoop een jaar naar een andere land kunt waarvan je heel veel ervaring en dingen kunt leren en meemaken.

    Voor meer informatie verwijs ik je naar de bovenstaande sites.

    Maar ik vroeg me dus af of er hier op xbw mensen zijn die zoiets hebben gedaan of van plan zijn zoiets te doen.

    Groeten, SF
     
  2. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga als ik mn examen haal deze weken volgend jaar naar Amerika. Ik doe het niet met zo een uitwisselings programma maar kan door mn sport een scholarship krijgen wat het ook erg aantrekkelijk maakt. Mij lijkt het echt heel vet maar je weet het natuurlijk nooit van te voren. Het lijkt me sowieso een hele goeie ervaring en als je de kans hebt dan moet je die uiteraard pakken. Denk dat zo een programma daar wel een goeie optie voor is...
     
  3. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Nog steeds zit ik hier over naar te denken. Als ik ga, ga ik naar de States, €6000 is niet duur, maar wel veel geld. Ik kan het zelf nog lange niet betalen en mijn ouders vinden het sowiezo dikke bullshit en teveel geld, denk ik.

    Ergens in California of rond Lake Michigan lijken me geweldige locaties om een jaar te volgen.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben het zelf niet van plan. Maar op onze school zit een meisje van 16 via uitwisseling. Zij heet Juliana en komt uit Brazilië. Zij zit hier sinds november en blijft tot oktober. Zij zit in een gastgezin in een dorpje verderop bij vrienden van haar ouders. Ze volgt een appart lesprogramma maar kan kwa niveau het toch wel volgen.

    En een meisje in mijn klas gaat volgend jaar naar Universal World Colleges. Ik weet niet of dat wat voor je is, want je moet een zeer goede leerling zijn (zij werd een van de 10 leerlingen van de 150 aanmeldingen!). Dat is ook een soort van "uitwisselingsproject". Dat zijn leerlingen overal van de wereld die samen les volgen in een bepaalde scholen op de hele wereld. Verspreid van Amerika tot Italië en Zuid-Amerika tot Azië. Dat meisje in mijn klas gaat toevallig naar Hong Kong, waar ze alleen 's morgens school volgt en 's middags meehelpt met o.a. onderzoek bij koraalrifduiken. :eek:
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik ben afgestudeerd heb ik hier ook aangedacht.
    Ik wou toen voor een tijdje naar Latijns-Amerika, maar is helaas niet gelukt.

    Ik ben ook zeer benieuwd naar ervaringen van een aantal hier op Xbw misschien.
     
  6. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga het waarschijnlijk proberen,.

    maar ik ben idd ook benieuwd of er hier op het forum mensen zitten die ervaring hebben met zoiets.
     
  7. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool, welke sport? En ga je dan meedoen in de collegecompetities (of wtf het ook zijn)? Dat lijkt mij ook echt onwijs gaaf elke dag met je sport bezig op hoog niveau maar toch ook bezig met studie.
     
  8. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Een jongen die vorig jaar bij mij in de klas zat is na zijn eindexamen een jaar naar een highschool gegaan in Amerika.
    Mijzelf trekt het niet echt. Ik blijf liever in Europa.
    Hoewel ik ga proberen om in mijn 3e jaar op stage naar Australie te gaan. Maar dat heeft hier denk ik niet veel mee te maken.
     
  9. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel hoor, stages in het buitenland vallen ook min of meer onder uitwisselingen :)

    FF deze thread wat leven inblazen: kheb zo'n brochure van travel active ontvangen, staat veel intressante informatie in. Je kunt bijvoorbeeld ook naar zuid-afrika waarbij je ook een excursie door de savanne van afrika maakt._O_

    En wat ik tot mijn verbazing las is dat een jaar in het buitenland tot 3000 euro goedkoper is dan dat je in nederland naar school blijft gaan. (volgens het NIBUD)

    Ook een intressant nieuwtje voor ouders van dudes hier die zoiets willen doen; je hebt recht op dubbele kinderbijslag.
     
  10. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Als je voor je 18e naar het buitenland gaat ja. Als je 18 bent krijgen je ouders geen kinderbijslag meer.
     
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Me zus is een jaar naar Amerika geweest, omgeving Pittsburgh, een aantal jaren geleden. Ze heeft het er ontzettend naar haar zin gehad en als ik de keuze had, had ik het ook gedaan.

    Overigens is zo'n Amerikaans diploma ook wat waard, het is niet alleen vrij makkelijk te verkrijgen, me zus had alleen maar A's op haar raport. Het is ook nog eens waardevoller bij veel bedrijven en dergelijke dan bijvoorbeeld een Havo diploma. Ook al is die een stuk moeilijker te verkrijgen.
     
  12. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    @Benneke, dat klopt, maar als je 18+ bent en je gaat naar het buitenland kun je belasting aftrek krijgen via de regeling "buitegewone lastenaftrek" dit is echter wel afhankelijk van het inkomen van je ouders.

    @Xiroke, cool, ook handig om te weten :)
     

Deel Deze Pagina