Ben ik niet met je eens. Ik heb de draad van mijn blauwe Logitech MX510 in een ruime lus liggen en ik voel totaal geen weerstand van de draad meer. Een draadloze muis is veel zwaarder vanwege de accu wat voor snelle bewegingen (gamen) niet prettig is. Vooral in games zoals Unreal Tournament zul je merken dat een snelle muis (en met hoge resolutie) in je voordeel werkt. Een ietwat trage draadloze muis kan je toch een aantal kills en vooral headshots doen missen.
Ik had eerst een Logitech iFeel Mouseman, dat is er zo een met Force Feedback. Nu heb ik de MX 510 sinds een paar weken en ik ben er erg tevreden mee. De besturing is prettiger en er zitten handige extra knoppen op. Hij ligt erg lekker in de hand door zijn asymmetrische vorm, alleen is dat dus niet handig als je hem met links gebruikt. De holografische paintjob ziet er erg mooi uit, en elke muis is dus anders.
Ik zou deze muis absoluut aanraden als game muis!
Wil je echt het allernieuwste, neem dan de Logitech MX1000 Lasermuis, hoewel hij draadloos is, heeft hij toch een hoge resolutie en doorvoer. Het gewicht weet ik niet. Het is overigens geen specifieke game-muis.
Van die boomslang is een hele serie geweest waarbij de knoppen steeds bleven hangen. Verder vond ik ze erg lelijk. Die nieuwe heb ik nog niet gezien.
Laatst bewerkt: 25 sep 2004