Unreal Championship 2 Demo FAQ V0.4 - Made By Rovak
Inhoud
1. Ranged Weapons
1.1 Explosive
1.1.1 Rocket Launcher
1.1.2 RipJack
1.2 Energy
1.2.1 Sniper
1.2.2 Stinger
2. Melee
2.1 Attack
2.2 Defense
2.3 Rejecten
3. Characters
3.1 Anubis
3.2 Lauren
3.3 Szalor
4. Mutators
4.1 Wallcraw:
4.2 Melee Only
4.4 SpeedMatch
4.4 Camp Time
5. Tips
6. FAQ
7. Credits en andere zooi
------------------------
1. Ranged Weapons
------------------------
1.1 Explosive Weapons
1.1.1 Rocket Launcher
Damage: High
Cliplimit: 40 Rockets
De Rocket Launcher is de meest gebruikte Explosive Weapon op Live. Het heeft een vrij grote Splash Damage en vrij makkelijk in gebruik. Het kan geladen worden met 3 rockets door de Linker Trigger in te houden totdat ze alle 3 geladen zijn.
Het heeft ook een geheime 6 rockets functie, zogenaamde Drunken Rockets(ligt aan je timing): Je laadt eerst je rocket launcher met 3 rockets en net nadat ze worden afgeschoten druk op de Rechter Trigger.
Als je het goed doet dan zullen de rockets splitsen en er komen 4 tot 6 rockets uit.
1 probleem met de rockets is dat het makkelijk te reflecten zijn en ze zijn vrij traag. Het is dan ook het beste om op de voete van de vijand te richten en als je zijwaarts lopen er iets "voor" te richten.
Je moet zech maar voorspellen waar ze heen gaan en daar schieten zodat je ze raakt als ze daar aan komen.
1.1.2 RipJack
Damage: Niet opgeladen - Low, Opgeladen - High
Cliplimit: 40
De RipJack wordt bijna niet gebruikt maar toch is het en vrij goed wapen. Je kunt in tegen stelling tot de Rocket Launcher de kogel opladen en blijven inhouden zonder dat hij automatisch schiet.
De Ripjack schiet ook sneller maar is iets zwakker en als de kogel niet is opgeladen dan is er geen Splash Damage, ze stuiteren wel tegen de muren aan.
Als de kogel is opgeladen dan is het ongeveer een rocket kogel, ze stuiteren niet en ze hebben Splash Damge.
2. Energy Weapons
1.2.1 Sniper
Damage: High (Very High op Hoofd)
Clip: 30 Rounds
De Sniper is een zeer sterk wapen als je er goed mee om kunt gaan, het enige wat je er mee moet doen is headshots schieten en je bent onverslaanbaar.
1.2.2 Stinger
Damage: Low
Clip: 100
De Stinger is een zeer irritant wapen als je vijand melee heeft, de kogels gaan te snel om ze allemaal te rejecten en shield heeft ook weinig nut omdat het vrij snel op gaat.
Het is niet erg krachtig en ook niet echt aan te raden.
------------------------
2. Melee
------------------------
Melee is een nieuwe toevoeging aan het Unreal genre en is naar mijn mening de beste toevoeging ooit in de Unreal reeks.
2.1 Attack:
Met de standaard Melee Attack kun je een combo maken van 3 slagen mits goed getimed. Je slaat en net als je klaar bent met slaan druk nog een keer op Right Trigger en daarna nog een keer. Je maakt hierdoor een 3 hit combo en elke hit is krachtiger dan de vorige.
Als je iemand 4 keer slaat met een normal attack die een ranged weapon vasthoud (dus niet in melee mode zit) dan freeze je hem.
Gebruik niet teveel de Heavy Attack (B Knop) dit is een trage aanval en je staat gedurende 1 seconde stil na ja aanval, dit geeft de gelegenheid voor de vijand om je af te maken. Gebruik het alleen als afmakertje en als je zeker bent dat je hem zult raken.
2.2 Defense:
Als je in Melee mode bent dan heb je meerdere manier om te defenden. Ik zal beginnen met de shield.
Je schild is eigelijk je beste defense en je activeert hem door allebei de triggers in te drukken. Je shield is ook handig tegen de Stinger, het houd alle kogels tegen maar je shield houd het maar voor even dus wees snel bij je vijand.
Nog een tip is, stel je vijand heeft DoubleDamage (UDamage) en hij is beetje dom en maakt gebruik van zijn rocket, zet dan je shield aan en ren als een gek op hem af. ALs het lukt dan zal hij tegen het het schild schieten maar door de splash damage dood hij zichzelf en vormt dus ook geen bedreiging meer.
2.3 Rejecten:
Er zijn 3 soorten Rejects, namelijk, een te vroege, een te late, en een perfecte reject. Ik bedoel hiermee ofdat je vroeg of laat reject als de kogel bij je in de buurt komt. Je kunt ook horen welke reject dat je doet. Ik zal hier wat meer informatie over geven.
Vroege Reject:
Je hoort een korte doffe waas.
Als je te vroeg reject dan wordt de kogel in een rechte lijn terug gekaatst.
Perfecte Reject:
Je hoort een korte ping, en je ziet ook een schokgolf voor je.
Als je iemand lockt en je hebt een Perfecte Reject, dus niet te laat en niet te vroeg, dan wordt de kogel doelzoekend, hij gaat 2x zo snel en en dan weerkaats je hem dus ook terug naar de eigenaar.
Late Reject:
Je hoort een lange doffe waas.
Als je te laat Reject dan wordt de kogel willekeurig een kant opgeslagen en heeft daarom ook weinig nut.
------------------------
3. Characters
------------------------
3.1 Anubis:
Coupe de Grace Move: X, Y, Omhoog, A, Rechter Trigger
Anubis is mijn favoriete character en ook de beste All-Round Character. Hij heeft goede Adrenaline Moves en is ook vrij snel.
3.2 Lauren:
Coupe de Grace Move: X, Y, Links, Rechts, Rechter Trigger
Nog geen info.
3.3 Szalor:
Coupe de Grace Move: X, Y, Beide Triggers ingedrukt houden, Omlaag, Omhoog.
Dit is de brute SkaarjWarrior, hij is vrij traag maar als hij in Melee Mode is dan is hij bijna onverslaanbaar.
------------------------
4. Mutators
------------------------
4.1 Wallcraw:
Met deze mutator kun je oneindig tegen muren op blijven springen, gewoon tegen muur aanlopen en op springen blijven drukken.
4.2 Melee Only:
Naam zegt het al, melee weapons only.
4.4 SpeedMatch:
Iedereen heeft Speed Adrenaline.
4.4 Camp Time:
Iedereen heeft een soort van tijdbom, de tijd tikt en de enige manier om secondes op de klok te krijgen is om mensen te killen, anders ontplof je en neem je iedereen mee in de buurt.
Ideaal voor die irritante campers dus.
------------------------
5. Tips
------------------------
Als je UDamage hebt ga dan in Melee mode en gebruik Speed Adrenaline. Je kunt nu iedereen supermakkelijk met de Heavy Attack in 1 keer afmaken omdat ze nou 9 van de 10 keer toch raak zijn.
------------------------
6. FAQ
------------------------
Q: Waarom is mijn vizier soms groot en soms klein?
A: Hoe verder de afstand is waarop je richt, hoe kleiner je vizier is.
Q: Hoe doe ik een Coupe de Grace (Afmakertje, Fatality)
A: Je moet eerst gelockt zijn op diegene die je wil afmaken (Rechter pookje indrukken), daarna moet je hem freezen (Gewoon je Race (Plasma) weapon opladen met LinkerTrigger, en dan loslaten als je vizier een gesloten "cirkel" is) En dan naar je Melee Weapon switchen (B knop) en dan doe je de Knoppencombinatie die bij de character info staat (Zie 3. Characters).
------------------------
7. Credits en andere zooi
------------------------
Deze faq is gemaakt door Rovak en mag op geen enkele manier gekopieert worden of op andere websites geplaatst worden zonder mijn toestemmng.
Dit is de eerste versie en er moet nog veel aan gedaan worden.
Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2005