Ik zou graag mijn pc willen upgraden maar ik heb een paar vragen betreffende nieuwe hardware. Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen. Dit zijn mijn specs. Moederbord: Asus P5KC(32 Bit) Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz Intern Geheugen: 4096 MB RAM OCZ Ddr2 Videokaart: ATI Radeon HD 4870 1Gb OS: Windows 7 64 Bit Koelsysteem: WaterChill Ik heb eergisteren hetzelfde intern geheugen gekocht voor mijn pc. Eveneens ddr2 geheugen. Maar met het toekomstbeeld in het vizier, is het slim geweest om opnieuw ddr2 geheugen (nu 8gb in totaal) aan te schaffen in plaats van 2x 2gb ddr3 geheugen. Ondersteunen de nieuwere moederbord's nog steeds ddr2 geheugen want ik deze zou ik ook graag willen upgraden. Mogelijk nieuwe processor: AMD Phenon II x4(3,2 Ghz Quadcore) Mogelijk nieuw moederbord: Gigabyte GA-790FXTA-UD5 (Tweakers BBG Maart 2010) Gaat mijn Asus p5kc moederbord wel goed samen met een AMD processor aangezien ik het nog niet tegengekomen ben op het internet? Alvast bedankt.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om zo'n antieke processor te combineren met die videokaart en ram? Als je een nieuwe processor er in wilt gaan zetten raad ik je wel een nieuw moederbord aan. Gigabyte of Asus zijn de merken om naar te kijken, je moet er ook niet op bezuinigen. Dus ~80-100 euro minimaal voor het moederbord, en kijk ook of er een nieuwe chipset op zit. Ook moet je socket type 1366 hebben voor de nieuwe intel cpu's. Voor de processor zou ik toch echt voor Intel gaan. Hun processors scoren nog steeds beter dan AMD. Kijk dan voor een i7.
Maar dan loop je al snel tegen zon 400 Euro aan voor een i7 3,2 Ghz. http://tweakers.net/pricewatch/253297/intel-core-i7-930.html Deze zou dan als enige een beetje schappelijk zijn.(of de i7 920 van 2,67) 2,8Ghz 1366 socket. Maar kan die op tegen een AMD van 3,2 Ghz? Daarnaast had ik nog een vraag, Of ik de 96 euro die ik nu aan nieuw ddr2(2x 2gb) geheugen(nu in totaal 8gb) besteed heb, beter aan ddr3 geheugen had kunnen besteden(In totaal dan 4gb)?
Wat voor een moederbord kan ik het beste daarbij nemen? Want daar heb ik allerminst verstand van. 1 die ddr2 EN ddr3 geheugen ondersteunt met een nieuwe chipset? Mag die 1156 socket zijn of moet het 1366 zijn?
Neem hier eens een kijkje, en stel daar tevens ook meteen je vraag. http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=132178