USB modem <> UTP modem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RumbleBumble, 21 jul 2003.

1. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies wat het verschil is. Maar bij de aansluiting van @home kun je kiezen tussen USB en laat ik het maar even noemen 'normaal'. Waar kan ik het beste voor kiezen? Voor de prijs hoef ik het niet te laten, de aansluiting is tijdelijk gratis. Alvast bedankt :)

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    UTP is de afkorting voor Unshielded Twisted Pair, dit is de bekabeling die loopt van b.v. je modem naar je netwerkkaart.
    USB is een poort op je computer.
    Je hebt bij de UTP een ander stekkertje aan 't einde zitten als bij de USB (verwacht ik :eek:) Ik zou de UTP pakken omdat daarbij een stekkertje zit wat in elke netwerkkaart past :)

3. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Voor een USB modem heb je geen netwerkkaart nodig behalve als je op xboxlive wil(ICS).

4. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, zo ver was ik inmiddels ook. Maar wat is nou beter?

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hier is een Modems thread over ... een UTP modem is beter als je meerdere pc's (xbox'en/ps2 of gc) wilt connecten .. een usb is goed als je maar 1 pc wilt gebruiken en geen xbox live wilt spelen .. deze heeft namelijk een UTP kabel nodig!

6. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oké bedankt voor jullie hulp! Het is ook niet voor mezelf, ik ben zelf al geinstalleerd bij @home, het is voor een vriend van me. Ik ga dan denk ik toch maar voor de UTP :)

7. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    toen ik @home nam moest ik ook kiezen, en ik had ook gekozen voor UTP, je moet dan wel een PCI-netwerkkaartje in je PC steken maar dan is het ( in de toekomst ) makkelijker om meerdere pc's aan te sluiten :)

8. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat usb minder handig is hoor gewoon je kan alleen nieuwe pc erop aansluiten (meestal)

9. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52

Euhm :+

UTP is momenteel het meestgebruikte. Werkt zoals het hoort, gewoon goed dus.
    Je kan makelijk netwerken hiermee maken. Netwerkkaarten kosten toch niks (voor 8 euro heb je een kaartje)..

10. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    ja precies en bij @home krijg je zo'n kaartje gratis bij het pakket dus... :)

11. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, de keus is aan mijn vriend, ik heb hem ook het UTP setje aangeraden. Alsnog bedankt voor jullie hulp!

Deel Deze Pagina