1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet / Nieuwsgroepen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 1 sep 2009.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Waar kom je niet uit?

    Sab heeft een best uitgebreide wiki

    http://sabnzbd.org/

    Ik gebruik wel altijd een betaalde server vanwege de retentie. Gratis servers hebben meestal maar 30 dagen retentie (dus de posts blijven maar 30 dagen staan) en betaalservers wel tot 1200 dagen retentie.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik neem eerst wel ff een proefabo bij Eweka voor 24 uur..
    Alleen hoe weet ik dat hij dan niet doorloopt automatisch? :p
    Of stopt hij gewoon na 24h?
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Voor zover ik weet word je account na 24 uur gewoon ge-deactiveerd.

    Hij blijft wel bestaan dus je kan dan altijd later weer nieuwe toegang kopen op dezelfde account maar je hoeft niet bang te zijn dat ze automatisch geld van je af gaan schrijven ofzo

    Je kan btw ook gratis proefabonnementje nemen op een betaalserver, er is er altijd wel 1 die een proefabbo heeft lopen voor een paar dagen of beperkt aantal GB
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2012
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ok nice, heb nu iig een server om wat dingen te testen :)
    Nu lekker de hele avond kloten.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    >> http://sickbeard.com/ <<

    mooiste tool die er is

    indexeert series op basis van de info op thetvdb.com en haalt alles op wat je moet hebben. (hij download niet zelf, maar stuurt de .NZB naar Sab en pakt de download als hij klaar is weer op) En indien gewenst hernoemt en verplaats hij t ook nog even voor je en stuurt hij .nfo bestanden naar XBMC

    Als je Sab eenmaal draaiende hebt meteen door met Sickbeard en je wilt niks anders meer
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja dat programmaatje is de reden dat ik wat meer wilde weten over nieuwsgroepen :D.
    Beetje in verdiepen dus.

    Anyway, ik heb iig een .NZB gevonden en hij staat nu te downloaden... Alleen maar 1 tegelijk? (Heb 4 aflevering van Awake maar hij download er maar 1).
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat kun je zelf bepalen met de

    Only Get Articles for Top of Queue
    Enable for less memory usage. Disable to prevent slow jobs from blocking the queue

    setting in config > switches

    maar ik laat hem altijd maar 1 ding tegelijk doen maar dan wel met alle threads tegelijk (dus bijv 10 threads die samen 1 ep downloaden, deze verifieren en uitpakken en dan pas door gaan met de volgende)

    Zo haal je wel je max snelheid maar werkt hij gewoon netjes de queue van boven naar beneden af in plaats van maar een beetje van alles tegelijk binnen te halen
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Oja dat had ik aangevinkt (stond in handleiding).
    Top man!

    Helaas is Sickbeard nog beetje lastig in te stellen aangezien ik al m'n series op een externe HDD heb staan bij m'n mediaspeler.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Beste wat je dan kan doen is.


    - Show toevoegen aan Sickbeard
    - als initiele status voor alle eps 'Ignored' kiezen
    - Eps die je nog mist daarna als alle info opgehaald is op 'Wanted' zetten

    Dan haalt hij alleen de eps op die je nog mist.

    Maar het is inderdaad wel veel mooier als Sickbeard bij je bestaande verzameling kan. Dan kan hij gewoon kijken wat je al hebt en de rest binnenhalen (en je bestaande collectie even ordenen en een unifirme naamconventie geven )
     
  10. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Hoe werkt dat XBMC? :+

    Heb op één tv een AC Ryan staan maar voor een andere tv zou dat XBMC dus wel handig zijn?
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou zeggen probeer het eens uit op de Laptop of PC en kijk of je het wat vind.

    Ik ben er helemaal weg van, meerdere scrapers, heel customizable, heeel erg veel opties en addons en heel veel andere applicaties (zoals Sickbeard) die er op afgestemd zijn

    Ik gebruik op mn mediaspeler deze skin, ziet er wat slicker uit dan de standaard Confluence skin

    http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=89151
     
  12. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ziet er zeker mooi uit! Laatste vraagje voor ik je (voorlopig :+) met rust laat: als ik het op een macbook of pc installeer naar wat stream ik de media dan? Gaat dat dan naar de Xbox 360 of PS3 toe?
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee, nu verwar je het met TVsersity of een andere Mediasserver.

    XBMC is de overtreffende trap van Boxee en Plex en dat soort programma's

    Het is dus niet alleen bedoeld om een database aan te leggen en info bij te houden maar het is juist ook je speler. Dus XBMC installeer je het liefst op een apparaat wat aan je TV hangt (Mediaspeler of HTPC)

    Imho is de iedeale setup een NAS wat snel genoeg is om Sab en Sickbeard te draaien waar je al je media op laat binnen komen en dan een mediaspeler die krachtig genoeg is om XBMC te draaien die als je interface dient.

    edit:// Of je verward het met de Windows Media center plugin voor de 360?
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2012
  14. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Thanks, ik begrijp het nu een beetje. Voorlopig hou ik het wel even op de Play on hd mini 2 van AC Ryan. :9
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Heb ik zelf al gedaan met Total Commander jonguh! :p

    Eigenlijk moet ik maar eens aan de NAS.
     
  16. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, kan iemand me even helpen? Met mijn internetverbinding. Downloaden met torrents etc is altijd rond de ±170 kb/s geweest. 4 weken geleden kon ik downloaden met 800 kb/s. En 2 weken terug is het weer naar de ±170 kb/s gegaan... Maar nu downloadde ik vanmiddag een direct-download bestand, en dat ging met 2mb/s. Toen ik dat zag probeerde ik het met torrents: 170kb/s... En even een proef abbo op een nieuwsgroep. Ook 170kb/s. Maar als ik datzelfde direct download bestand download, dan is het weer 2 mb/s. Allemaal van spotplanet af. Andere direct downloads gaan ook langzaam. Hier wat foto's voor verdere informatie. Allemaal dezelfde mac.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    op welke port zit Sab, is die geforward en wie is je ISP?

    Die 'direct download' was een http (port 80) download?


    edit:// Hmm wacht even , speedtest komt ook niet boven de 1.5mbit uit?
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2012
  18. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Sab zit op 8080. ISP = KPN.

    Hmm.. Ik weet niet op wat voor poort die direct download zat.. Kan je dat ergens zien? :)
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je speedtest komt ook niet boven de 1.5mbit, dat klopt sowieso al niet. Is dit wireless?

    Die direct download is https:// dus waarschijlijk port 443

    bied je usenetprovider ook de optie voor SSL op port 443? Zo ja probeer die eens dan.

    Ik zou bijna denken dat het gewoon aan het altijd onbetrouwbare KPN ligt omdat die speedtest ook zo laag is maar je kan het altijd even proberen
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2012
  20. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wireless, maar met de kabel is het hetzelfde. Moet ik dat bij SAB instellen? Dat het via port 443 gaat? Hmm. Ik heb Ewaka, weet dat niet precies.

    Wonen een beetje in het buitengebied, KPN is de enigste provider hier. Maar ik snap het niet, want 2mb/s is relatief hoog..

    Dankjewel voor je hulp trouwens :)
     

Deel Deze Pagina