1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

V3 "nu al" tijd voor vernieuwing?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door McRed, 14 jun 2004.

  1. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Het is allemaal mooi en aardig en Jorrit ik kan zien dat je je best erop hebt gedaan maar volgens mij lopen er nogal wat XboxWorld gebruikers rond met een probleem, namelijk de Homepage.

    Jullie starte aan het begin van de V3 een poll genaamd: Wat vinden jullie van de V3? de resultaten liegen er echter niet om, het gaat gelijk op, zo waren de mogelijkheden:
    • Geweldig!
    • Goed!
    • Valt tegen
    • Beroerd
    Resultaten
    • Geweldig!
      16,00%
    • Goed!
      35,13%​
    • Valt tegen
      27,84%​
    • Beroerd
      21,02%​
    Misschien moeten jullie even daar over nadenken want maarliefst +/- 49% is het er niet mee eens dat het een genot is om op te surfen. Jullie mogen je zelf wel de grootste Xbox site noemen uit de Benelux maar als 50% van de gebruikers en dat komt neer op zo´n 5500 mensen (nee niet idereen heeft gestemd weet ik) het niet mooi vindt is er toch echt iets goed mis!

    Enkele reacties uit deze topic...
    En hierbij alleen nog maar over 2 pagina´s twee negatieve gepakt :{

    ...Zo stemde ik zelf op beroerd, ik zal dit even kort toelichten...:
    1. Het hangt allemaal maar een beetje...
    2. Onoverzichtelijk - Lay-out is niet erg passend
    3. Kleuren zijn niet passend bij het Xbox imago, het is een andere groen!
    4. Het is chaotisch en druk te noemen...
    5. De Pre-order banner hangt daar maar, beetje in een hoekje geschoven..
    6. Het is allemaal wel erg witjes, dit komt doordat er weinig opvulling is.
    7. Zoekopties zijn verslechterd
    8. Artiekelen onder - navigatie - is erg vervelend qua zoeken op oude datum, zo is het slechts mogelijk 8 van de weet ik hoeveel artiekelen te zien te krijgen.
    9. Thema´s, allemaal leuk en aardig maar het lijkt alsof elke game een ere plaatsje verdiend! Het moet meer iets bijzonders zijn!
    10. Afwerking thema´s, zoals op dit moment de Breakdown thema het Xbw groen overheerst zijn de knopjes als navigatie enz.. slecht afgewerkt! [​IMG] [​IMG]

    Positieve puntjes zijn wel het forum, en de groene balletjes die nog een beetje weergave geven van waar je klikt, maar vanwege mijn 5.0 internet exploder was dit zelfs eerst niet zichtbaar inmiddels is dit probleem verholpen |:- Het is fijn dat er dus toch aan wordt gewerktl... het is dan ook mijn vraag of er meer samenhang zou kunnen komen.

    Ik weet dat het misschien wat teveel gevraagd is maare mijn mening is nog steeds niet veranderd sterker nog ik lees nauwelijks meer artiekelen me startpagina was voorheen: www.xbw.nl nu is dat /forum kortom zouden jullie en dan met name Jorrit wat dingen kunnen veranderen? Ik weet niet of er meer gebruikers zijn die er zo over denken maar iets meer samenhang moet toch kunnen, het is nu geen geheel het sluit niet bij elkaar aan, het leest niet meer lekker...

    Graag reacties!
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Mmmm...ja, ik stemde eerst op 'valt tegen' maar inmiddels ben ik aan v3 gewend en heb ik de nieuwe features ontdekt etc. Nu vind ik XBW v3 top en gebruik de nieuwe functies van v3 (zoeken in thread etc.) vaak. Nu zou ik dus voor 'Geweldig' in de poll stemmen. _O_

    En je moet niet vergeten dat die poll in de tijd was dat v3 nog kinderziektes had die nu voor 99% zijn verholpen. Nee, ik vind dat XBW nu goed is. :cool:
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  3. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Was die poll niet gestart toen het forum nog 'ruw' was? Ontevreden mensen zal je altijd houden, het gaat maar door..
     
  4. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Jah die Poll die is vrij oud maar er wordt tot heden op gestemd! ;)
     
  5. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden...

    Wat ik er verder nog aan toe wil voegen:
    Als je alle keuzes een puntenwaarde toekent (Geweldig - 4, Beroerd - 1, met als gemiddelde 2,5) kom je zelfs op een negatieve score uit, namelijk 2,46. Wat ik vooral mis is samenhang, en een duidelijk navigatie-systeem.

    edit:
    ...en ook Xmaster: jullie hebben het allebij over het forum. Het forum is niet door/voor XBW gescript, en daar gaat deze thread ook niet over.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  6. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Daarnaast heb ik ook nog klachten over het reviewsysteem maar dat laten we maar even buiten beschouwing! :p
     
  7. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    edit...... }:]
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  8. Phrenesis

    Phrenesis Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had toen op 'Goed' gestemd... maar nu zou ik op "Geweldig' stemmen... misschien is het een idee om diezelfde poll opnieuw te doen?
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  9. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Natuurlijk kan je nooit iedereen tevreden stellen, maar als de helft van alle stemmers negatief is doe je gewoon iets fout, of heb je in ieder geval iets te verbeteren.

    Verder is xbw in feite gewoon een bedrijf, en we zijn niet allemaal de beste vrienden van Jorrit ofzo. De enige manier om de site (en zijn scriptwerk) naar een hoger niveau te brengen is door opbouwende kritiek te geven, en dat is heel iets anders dan gezeur.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  10. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Eckie ik had het niet beter kunnen verwoorden ;)
     
  11. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Euhm, volgens mij is de game search er wel op vooruit gegaan: http://archief.xboxworld.nl/game/ (onderaan)

    En het zoeken op auteur is eruit gehaald omdat het volgens mij niet gebruikt werd.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  12. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Met het hele nieuwe systeem en alle functies is niks mis. Oke misschien dat de cijfers bij de reviews weg zijn wat ik persoonlijk toch een minpuntje vind.
    Het gaat om de lay-out...
    Ik vind het gewoon hinderlijk dat alles maar op een plekje hangt en het werkt gewoon niet zo lekker als v2!
     
  13. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Kijk al die kritiek hoeft van mij niet te worden aangepast, das gewoon een verduidelijking van zaken maar die slechte lay-out stoort mij erg en anderen, ik neem aan dat niemand daar bezwaar tegen heeft het kan beter worden dan het is, zo´n grote site die niet voldoet aan de eisen van de gebruiker is toch een groot minpuntje

    @ Jorrit Jah de zoekresultaten zijn erg onduidelijk, daarnaast minder functies, vervelend ook bij games en artiekelen is erg verouderd! |:-
     
  14. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Hooo, eisen van de gebruiker? Mss 25 gebruikers op een hele hoop gebruikers. Ik vind de site beter dan V2. Kvind de layout in iedergeval beter, lijkt minder stijf. De screenshotviewer is in iedergeval een bangelijke verbeteringen.
    Ik ben wel tegen overdreven Special weken. Hou het gewoon Groen :cool:

    En pjotr zijn reactie is gewoon uitermate zwak, 1) Bestaat resolutie 600x600 wel of is het 600x800 2) wie zit er nu nog op zo'n onhandige resolutie?
    Daarmoet voor mij geen rekening gehouden worden. En elke bug of aanpassing waar er een grote meerderheid voor is wordt gewijzigd!
    Topwerk van Jorrit!
     
  15. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    ehm, we hebben het over 50 %
     
  16. <:.oRoBBeRTo.:>

    <:.oRoBBeRTo.:> .

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    1
    Onterrecht is het gezeur over de functies. De site zit geweldig in elkaar en als je het denkt beter te kunnen ga je maar solliciteren. Over de layout ben ik het wel met je eens. Het hangt inderdaad los en teveel wit. Kijk eens naar gamespot, daar zie je aan de layout dat een een proffesionele site is. Probeer het gewoon eens!
     
  17. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    ik heb het juist over de lay-out dat vraag ik toch wel goed lezen, die andere dingen gaan over mijn mening waarom k slecht vindt, en ik weet ook wel dat veel werk is dus vraag ik mag alles wat meer samenhangen!
     
  18. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Sluit ik me volledig bij aan.
     
  19. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik kan wel vertellen dat wij de kritiek op de layout serieus nemen. Waar we de code echter geleidelijk kunnen veranderen, zoals het toevoegen van functies of het fixen van bugs, vereist het aanpassen van de layout veel meer tijd, en is het niet geleidelijk in te voeren. Bedenk ook dat hoe meer tijd we besteden aan het maken van een layout, hoe minder tijd we kunnen besteden aan het opzoeken van nieuws en het maken van reviews
     
  20. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Daar heb je gelijk in maar is het niet net zo belangrijk dat nieuws, artiekelen, reviews en previews met plezier worden gelezen! :eek:
     

Deel Deze Pagina