1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS V8SC - V8 Supercars Cup | #2

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 23 nov 2017.

  1. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Dit zijn de qualificatie tijden:
    Ik had redelijk hard gepushed en elke boch nam ik perfect. Ook had ik gister een lekkere race pace.
    [​IMG]
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    @Jimmy , maar ik val je niet aan hoor en ik ken je racekwaliteiten toch en ik zeg dus zeker niet dat het aan jou ligt. Ik reageerde op jou stelling on/offline m.b.t. Wiethok en som daardoor de in mijn ogen 3 mogelijkheden op waardoor jij minder grip hebt .....ik denk inderdaad ook punt 3, maar waar ik dan benieuwd naar ben waardoor het komt ook opdat je een volledige reset deed. Loyall heeft er ook iedere keer last van dat er niet mee te rijden valt en is daarom afgehaakt. Heeft die weather bug te maken met het joinen van de lobby als nr x? of heeft het met de verbinding te maken. Of rij jij juist met de weersinvloeden zoals bedoelt door SMS en de rest niet?....... strange....
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  3. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Lijkt wel een "hostile takeover" van het V8SC topic door het EU Megane virus :D
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Wel typisch dat alle problemen zijn ontstaan na het instellen van meerdere weather slots. Had gisteren ook een public lobby waar het fout ging, opeens was de baan zeiknat terwijl ik nog geen druppel regen had gezien.

    Is het misschien een idee om gewoon vast te houden aan een enkel weather slot? Weet niet hoe het bij jullie zit maar dit soort discussies haalt bij mij een beetje de lol eraf.

    De dynamische omstandigheden brengen een extra tactisch element met zich mee, wat natuurlijk erg gaaf is. Echter, zo lang het niet werkt haalt het alleen de strijd uit wetstrijd. Pun intended.
     
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Eigenlijk alleen maar eens, hoe jammer ik het ook vind. Als de omstandigheden zo verschillend zijn haalt dat een hoop lol weg.
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De problemen die @Jimmy J. gisteren ervaarde bij de Meganes, waren die niet met een fixed weatherslot?
     
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ja volgens mij wel
     
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Daar gaat mijn betoog :lol:

    Heb wel het idee dan PC2 er alleen maar bugs bij krijgt.
     
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    ja was alle heats en quali 100% fixed weather.
     
    Beltoni en B Tender vinden dit leuk.
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mijn V8 supercar car was op willow Springs totaal niet vooruit te branden terwijl ik daarvoor probleemloos met de besten mee kon komen. Zou dat hier ook mee te maken hebben? :p

    En met niet meekomen doel ik op strak achteraan rijdend... ;(
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Morgen is de één-na-laatste race met de V8SC op Longbeach. Voor deze race gelden de volgende lobbysettings:

    We rijden met Fixed weather slots in race 1 en 2. En omdat Longbeach altijd zonnig is, hoef je geen regen te verwachten.

    In game datum: 1 Juli 2018
    Weer Race 1: Clear
    Weer Race 2: Clear
    Tijd Race 1: 14.00 uur
    Tijd Race 2: 22.00 uur
    Penalty's: ON

    Timetable:
    19:45 - Lobby open
    20:00 - Start Practise (10min)
    20:10 - Start Kwalificatie (15 min)
    20:15 - Start Race 1
    - Staande start
    - +- 30 minuten
    20:55 - Einde Race
    - 5 min pauze -
    21:00 - Start Kwalificatie (5 min)
    21:05 - Start race 2
    - Staande start
    - +- 40 minuten
    21:45 - Einde Race 2.

    Tips:
    Zorg dat je TCS op een knop aanwijst waarmee je hem aan of uit kunt zetten. De baan is glad en zeker met versleten banden ga je hier echt veel aan hebben.

    De baan is om 22.00uur heel mooi verlicht. Dus maak je geen zorgen over zicht en dergelijke.

    Spin je. Roep het even!
    De baan is smal en de bochten zijn onoverzichtelijk. En niemand wil een pile-up.

    Safetycar:
    Ik wil graag, omdat dit een stratencircuit is en we met schade rijden, bij elke serieuze situatie een safetycar oproepen.

    Enkel bij crashes tussen 2 of meer personen in 1 situatie en hij mag door iedereen aangevraagd worden.

    Dus volgt er na de start een pile-up in bocht 1, Vraag om een safetycar en vermeld gelijk hoeveel er betrokken zijn.

    We hebben er niets aan als mensen vroegtijdig de race verlaten.

    De leider vangt het veld op in de eerste versnelling en er mag alleen gestart worden op start/finish als ik de goedkeuring geef nadat het hele veld weer bij elkaar is.

    Ben je gecrasht en ga je gelijk naar de pit, geef het aan want daar gaan we niet op wachten. Kun je doorrijden na de crash, dan wachten we op je.

    (Je mag natuurlijk wel pitten als we nog in de wachtfase zitten voor de herstart, maar dan wachten we niet op je en moet je achteraan sluiten)
     
    Beltoni en DutchOwnage vinden dit leuk.
  12. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Race 1 ging wel lekker. Niet veel gevochten en een keer tegen de muur gereden. Gelukkig niet mijn radiator kapot dus hoefde niet te pitten. Tender kwam vervolgens wel dichtbij maar had daarna volgen mij nog een ongeluk met iemand dus die kon mij niet meer inhalen.


    Race 2 begon goed met de snelste tijd. Vervolgens gebeurd er dit:



    Niet veel schaden opgelopen maar was wel mijn eerste plek al gelijk kwijt wat ik erg jammer vond.

    Na de safety car weer gestart maar helaas bij het uitkomen 5 bocht slipte asjemenou en daardoor hadden we contact. Geen probleem dus na het pitten samen weer verder gereden. Bleek ik dat ik op Wet tyres reed. Toen maar de auto retired en nog wel in de lobby gebleven om vervolgens nog wat foto’s te maken.

    Is gewoon een summary van mijn race. Geen verwijten of iets.
     
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Qua racen een saai avondje, maar de baan hield het spannend!

    Kreeg tijdens de Q steeds beter de flow te pakken en in mijn laatste rondje kwam alles samen :) Vertrokken vanaf pole kon ik op het begin van de race niet echt relaxen omdat @GoldPwnageNL naar mijn mening te dicht op me zat. TOen hij wegviel kon ik banden sparen en proberen geen muren te raken... gelukt :D

    Hele beroerde Q voor race 2 (een na laatste), maar daardoor wel lekker uit de melee gebleven in de openingsfase. Lag volgens mij 2de bij de 1ste SC. Die race ging uiteindelijk niet zo vlekkeloos als de eerste en na wat tikjes met de muur kon ik @ColdzeroNL niet meer bijhouden, maar toch nog netjes 2de geworden.

    Ik kijk onwijs uit naar Bathurst. Ook al rijd je daar in je eentje, de auto uit de muur houden en toch hard gaan in de mountain-section zal een uitdaging op zichzelf zijn.
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De baan was super. De gevechten waren gewoon niet aanwezig.
    Erg jammer, maar deze baan vind ik wel een blijvertje.
     
  15. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Ik zit de laatste tijd té veel in Forza jongens. Beetje verslavend op het ogenblik. Is niet handig als je daarna direct naar PC switcht. Als je dan ook nog een DQ krijgt als je de pit inrijdt was ik er wel even klaar mee. Die 2 sec. off the pace met de top had ik vrede mee, ben niet anders gewend, maar ik had best met Asjemenou en Hills willen vechten. Voor Bathurst zal ik gaan oefenen en een paar uur van te voren geen Forza spelen, beloofd.
     
    Jimmy J., hillss en Kimi NL vinden dit leuk.
  16. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Erg mooi circuit in de avond!

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2018
    Kimi NL en ColdzeroNL vinden dit leuk.
  17. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Vette plaatjes. Heb nu ook al zin in bathurst
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Tussenstand: (zonder schrapresultaten)
    [​IMG][

    Briefing Bathurst - Endurance:

    In game datum: 1 Juli 2018
    Weer Race 1: Clear (1 Weatherslot)
    Tijd Race 1: 15.00 uur
    Penalty's: ON
    Time Progression: On (2x)
    Duur: 105 minuten (1 uur en 3 kwartier)
    Punten: Dubbele punten

    Timetable:
    19:45 - Lobby open
    20:00 - Start Practise (10min)
    20:10 - Start Kwalificatie (15 min)
    20:25 - Start Race 1 - Staande start

    Overig:
    1.
    Voor de Endurance gaan we ook weer gebruik maken van de Safetycar functie.
    - Bij een incident tussen 2 auto's in 1 situatie is deze oproepbaar (geef het even aan)
    2. De Resetknop is toegestaan om te gebruiken, maar alleen op de berg en wanneer je de weg blokkeert.
    3. Maak een pitsetup aan, want je moet gaan pitten. (misschien zelfs 2x)
     
    Jimmy J. en ColdzeroNL vinden dit leuk.
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Heb er nu al zin in. Geen idee hoe ik die 1,5 uur door moet komen maar zal wel interessant worden.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Na die 1,5 uur moet je nog 15 minuten :p

    Ik hoop op een gave wedstrijd. Moet even het brandstofverbruik in de gaten houden in combinatie met banden. Misschien moeten we zelfs 2x stoppen :D
     

Deel Deze Pagina