Dat gamen slecht is voor de gezondheid wordt al jaren geroepen, maar dat het in sommige gevallen ook zo is, heeft een matroos van de U.S. Navy, Robert Howard, een tijdje geleden bewezen.
De man heeft afgelopen maandag in de rechtszaal toegegeven dat hij bovenop zijn zoontje van een maand oud, is gaan zitten om ervoor te zorgen dat deze stil zou zijn. Het kind maakte volgens de vader namelijk nogal wat lawaai, en de man kon zich daardoor niet meer zo goed concentreren op zijn Pokémon spelletje dat hij aan het spelen was op zijn GameBoy. Het jongetje kon het gewicht van zijn vader helaas niet dragen, en overleed aan de gevolgen van verdrukking.
De man gaf tijdens de rechtzaak ook toe dat hij in de dagen ervoor zijn zoontje een aantal malen had gewurgd, totdat deze het bewustzijn verloor.
Toen aan hem gevraagd werd wat zijn motieven waren voor deze gruweldaden, beweerde de man nooit kwade bedoelingen te hebben gehad: "Hij maakte teveel lawaai en dat was te rumoerig, Ik had mijn volledige concentratie nodig om het spel uit te kunnen spelen."
En dan maken sommige mensen zich nog steeds zorgen om het effect van games op kinderen...
...Het moet niet gekker worden.
EDIT: Ja, ik heb dit ff verzonnen Bron -> http://www.gamez.nl/content/nieuws.phtml?id=8487
Laatst bewerkt: 23 sep 2004