1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Historie en cultuur zijn 2 verschillende dingen.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Neee.. er is ontzettend veel in NY te zien.

    New York is een wereldstad.. maar óf je vindt het ge-wel-dig.. of je hebt er weinig mee. Er is bijna geen grijs gebied. Persoonlijk vind ik NY ontzettend gaaf.
    En er is genoeg cultuur in alle wijkjes. Unieke stad en eigenlijk de enige echte 'melting pot'.

    Barcelona ben ik nog niet geweest, maar ik hoor eigenlijk van iedereen dat Madrid veel leuker en spaanser is. Dus dat trekt mij weer niet zo,
     
  3. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5

    Wat maakt madrid dan zoveel leuker?
    en inNY zijn het dan vooral gebouwen die je gaat ziet en winkelen?
    of is er veel meer te doen/zien?

    ben zelf niet zon schopper....

    heb nog geen budget aan mn vakantie geknoopt ,heb iets spevciaals te vieren dus het mag ook wel iets speciaals zijn..
    Maar net een ruime 1000 euro is denk ik t


    http://ticketspy.nl/deals/grote-azi...49-jakarta-e582-singapore-e553-shanghai-e519/


    of honkong trekt me ook wel erg, weet niet of dat een aanrader is?
    en wat zou dat incl hotel kosten? eind aug/begin september
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    €1000 is niet onmogelijk maar wel lastig om 5-7 dagen NY te doen. Of is dat alleen voor vlucht+hotel?
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Pfff, waar naartoe, waar naartoe. Sinds vandaag vakantie, voor drie weken.

    We willen eigenlijk gewoon simpel met de tent naar zeeland of texel oid. Maar het weer wordt nou niet echt je-van-het de komende week. Last minutes zijn er zo belachelijk veel, met name naar Turkije. Maar dat trekt me echt totaal niet...
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Hong Kong, Barcelona en New York, wel lekker verschillend. Het is ook wat je zoekt, nog nooit in NY geweest maar ik zou daar juist denk ik wel dagen lang gewoon rond kunnen struinen door de straten, niet eens de hotspots opzoeken.

    Barcelona is fijn voor een paar dagen met een lekker zonnetje, genoeg te beleven, lekker eten en opzich ook genoeg om te bekijken. Zelf twee keer kort geweest maar zeker zelf nog eens terug.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Klopt, mijn vader en ik hebben bij D-Reizen een keer geïnformeerd, tijdens het gesprek dat we ook onze vakantie naar Rome boekten. De goedkoopste die ze hier in Sneek hadden zat al op 1100 euro P.P. en dan had je nog nauwelijks eten ook daar. Ze vertelden ons ook dat NYers weinig tot niet aan een echt ontbijt doen, maar dat kan ik niet zelf bevestigen. 1100 euro werd ons gewoon veel te duur, want het was allemaal zonder verzekeringen etc.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Dan moet je ook geen reisbureaus gebruiken. 8)
    True, het zal wel lastig worden, vooral qua hotels is NY gewoon verschrikkelijk duur.
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Was destijds idd alleen al +/- €1000 kwijt voor de 4 overnachtingen :+ Al kan het uiteraard wel een stuk goedkoper het is maar net wat je wil en waar je wil zitten.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wij hebben niet of nauwelijks ervaring met het boeken van internationale reizen op eigen gelegenheid. Dan is het toch logisch dat je via een reisbureau boekt of niet??? ;)
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Of je nu een vakantiehuisje op Ameland boekt of een hotel in NY maakt via het internet niet veel uit :+
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Over een uurtje richting Schiphol voor ruim een week naar Macedonië (FYROM)
    Schijnt wat betreft natuur heel mooi te zijn. En supercheap :+

    [​IMG]


    Heb er wel zin an, eerste vakantie in 6 maanden.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Hosteltje voor twee weken in Istanbul geboekt begin september. Vliegticket viel ook erg mee, wel Sabiha Gökçen, maar met de bus ben je er zo. Ziet er geniaal uit, wel kamer met zes personen, maar dat moet je ook maar eens in je leven doen hahaha. Lijkt me echt een geweldige stad, zoveel om te bekijken. Niet eens zo heel ver van stadion van Besiktas, misschien eens checken. _O_
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    2 weken Istanbul? Is dat niet een beetje lang?
     
  15. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253


    Berlijn is erg dope. Zowel overdag als s avonds. Leuke tijd daar beleefd en heb er zin in om de stad weer te bezoeken.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Met wie ga je Fii? gewoon alleen?
    Vind Berlijn ook niet zo.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zelfs dan hoor. Er is gewoon geen sfeer te bekennen.
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nogmaals ik spreek niet uit ervaring wat dat betreft maar van horen zeggen begrijp ik dat Madrid veel 'spaanser' is en veel mensen dat een veel leukere stad vinden.

    Wat NY betreft hoef je echt niet te shoppen.. heb ik toen ook maar een middagje gedaan. NY is vooral grote stad.. gewoon zoals je in films/series ziet. Vrijheidsbeeld, central park, empire state building etc ga je dan natuurlijk zien. Maar ook veel wijkjes als Soho, Chinatown.. Maarja het moet je ook wel aanspreken zo'n grote stad. Sommige mensen hebben er echt niks mee. En anderen worden verliefd op de stad.

    Maargoed ik heb zomaar het idee dat je er nog niet zo'n voorstelling van NY hebt.. en het is wel een duurdere reis dan Spanje. Daar kun je ook niet fout in gaan. Voor het budget dat je noemde zou ik dan eerder wat dichter bij huis zoeken en dan gewoon een dikke vakantie houden. Alle steden die je noemt zijn vet. Kijk wat filmpjes..of sites.. kies er een en ga gewoon lekker. ;)
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515


    Mag ik naar Hong Kong?
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Meer dan 10x geweest, blijf toch een favoriete bestemming
     

Deel Deze Pagina