1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Even een citaat van een flink oude post, maar snorkelen bij Azure Window is inderdaad erg tof om te doen. Hebben ons hier zeker 4 uur weten te vermaken! Heb hier ook mijn vriendin ten huwelijk gevraagd tijdens het snorkelen, was een mooie locatie:)
     
    L.A. vindt dit leuk.
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Hopsa! December en januari met mijn vriendin naar zuid Amerika. Waarschijnlijk Colombia, Ecuador en Peru (maybe Bolivia).

    Wie heeft er tips? Wat mag ik niet missen?!

    Iets specifieker: waar is het mooi om kerst en NYE te vieren?
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Vorig jaar was ik met kerst in Buenos Aires en op de kerstdagen zelf was de stad uitgestorven. Zuid Amerika is toch iets christelijker dan wij hier zijn en dat moet je niet vergeten!

    Ik heb ook begrepen dat oud-en-nieuw tradities heftig verschillen tussen landen. Dus daar zou ik mij wel in verdiepen.
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    De allermooiste oud-en nieuw viering is natuurlijk in Rio op de copacabana!
    Kerst heb ik toen ook in Brazilië gevierd bij mensen thuis en dat was heel gezellig; maar bedenk dat kerst vooral in huiselijke sfeer wordt gevierd. Veel restaurants en dingen zullen dicht zijn.

    Daarnaast is volgens mij vuurwerk in landen als Colombia verboden. Zelf overigens nog niet in die landen geweest maar staan wel op het lijstje. Wat ipv vuurwerk dan traditie is is om 'viejos' ; een pop die op een persoon lijkt; te verbranden om kwade energie uit het afgelopen jaar te verbranden.. best leuk maar niet spectaculair. Hou er dus rekening mee dat het vrij kalmpjes kan zijn. Verder zou ik even researchen op internet.

    Qua wat je niet mag missen.. tja ik zou zelf erg graag naar machu picchu gaan. En áls je nog naar Bolivia gaat moet je natuurlijk naar salar de uyuni gaan.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, oud-en-nieuw in Uruguay was super saai, terwijl mijn maat in Rio de tijd van zijn leven had.

    Overigens ben ik zelf op zoek naar een reisje en ik denk er nu over naar Seoul te gaan voor oud-en-nieuw.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  6. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Thanks voor de tips! Machu piccu staat idd op de lijst. Bolivia sla ik denk ik over, die zandduinen heb ik al te veel op Facebook voorbij zien komen :)

    Oud en nieuw moet ik idd nog ff goed uitzoeken. Rio ligt helaas niet om de hoek hèhè. Ergens op n tropisch eilandje lijkt me ook wel mooi
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hele avond bezig geweest met vluchten zoeken en zodra ik wilde boeken, kreeg ik via een pop-up te weten dat de vlucht 300 euro duurder werd. :mad: Andere gekozen, ook al +300euro! Verdomme. Klote airlines. Zelfs de incognito browser werkte niet, dus het was geen cookies-truukje.
     
  8. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ja hier ook al gedonder met vluchten zoeken. Blijft een drama ondanks al die vergelijkingssites
     
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Altijd via skyscanner en nooit problemen

    OT deze zomer naar thailand geweest 3 weken, volgende vakanait eword Vietnam en eventueel nog een zuidelijk deel thailand
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is uiteindelijk Sri Lanka geworden! Iemand ervaringen daar?
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Laatste keer dat ik daar zat, was ik 9 jaar oud. Dus nee, sorry. ;-)
     
    Matrix vindt dit leuk.
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Iemand hier ervaring met Cruises naar Noorwegen of gecombineerde reizen naar Ijsland en New York?
     
  13. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Ik woon zelf in Colombia dus als je tips voor Colombia wilt moet je het maar laten weten en dan stuur ik je een PM. Ik zag dat iemand zei dat vuurwerk illegaal is in Colombia maar dat is niet waar. En ook al zijn er dingen hier illegaal, dat betekent niet dat het dan ook niet gedaan wordt :p .

    Maar stuur me een PM met alle vragen die je hebt en ik zal, waar ik kan, proberen te helpen!
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat kan vakanties regelen soms toch vermoeiend zijn. Vorig jaar dacht ik spontaan door Zuid-Amerika te kunnen reizen totdat in Uruguay me werd verteld dat alle bussen het land uit al waren volgeboekt. 8) Dit jaar blijkt dat de iconische trein door Sri Lanka ook al bijna de hele tijd al volgeboekt zit. Gelukkig kom ik daar nu achter.

    Heeft iemand ervaring met backpacken door landen waar het huren van een driver gezien wordt als de enige mode of transportation? Ik zou zoiets nou graag vooraf willen regelen ipv ter plekke.
     
  15. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    In januari naar Thailand voor 3,5 week. Iemand daar al een tripje gedaan? Wat zijn de must-do's?
     
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik ga in augustus 2016 drie weken naar Zuid-Afrika, op bezoek bij mijn vriendin die er dan 3 maanden stage op heeft zitten. Tien dagen Johannesburg en tien dagen Kaapstad. Wie heeft ervaringen, must-sees of juist afraders? :)
     
  17. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ga volgende week een paar dagen naar Hamburg, iemand tips?
     
  18. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Fietsje huren, reeperbahn, golden pudel
     
  19. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Iemand al eens in Bilbao geweest?
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik zou je eigenlijk aanraden om een auto te huren rond te trekken door het land. Kaapstad is leuk (kaap de goede hoop is natuurlijk leuk, en uitzicht van de Tafelberg is erg mooi) maar 10 dagen is erg veel. Ik was er 4 dagen en had toen alles wel zo'n beetje gezien. Echt IN johannesburg ben ik niet geweest, wel vlakbij om een safaritochten door krügerpark te maken (absolute aanrader!!!..vergeet je nooit meer). Dat was ook een dag of 3/4

    Als je verder Afrika wil zien moet je eigenlijk gewoon door het binnenland trekken. Dan zie je hoe prachtig het landschap is. Maar goed misschien is dat lastig als je naar vriendin gaat.
     
    Siemenn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina