1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Nja, ik vond het wel meevallen. En dan bedoel ik oa ook het huren van een auto, de benzine, dat soort zaken is prima te doen.
     
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    [​IMG]

    .. is het geworden.

    Zin in!! Autootje huren en in ruime drie weken het land door. Mix tussen paar luxere hotels, maar vooral ook prachtige authentieke plekken zoals Pezulu Tree House Lodge (zie onderstaand plaatje), twee accommodaties binnen Kruger Park en nog accomodaties bij Hluhluwe NP, Addo Elephant Park NP, Mountain Zebra NP, Golden Gate NP, Tsitsikamma NP bij Stormsrivier en natuurlijk kaapstad.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
    RemcoM, Tim en L.A. vinden dit leuk.
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Gaaf hoor! Ziet er tof uit.
    Weet niet of alles al vast ligt maar wat je evt nog op die route kunt doen:
    Hermanus kom je langs is verder niet zoveel speciaals maar je kunt daar wel walvissen spotten.
    Oudshoorn vond ik zelf wel leuk en als ik het goed heb was daar ook een cheetah farm.
    Verder doe je er idd goed aan om na port elisabeth naar boven te gaan.. wel is lesotho ook wel heel erg mooi als je tijd hebt om er even door te reizen.
    Verder lijkt je reis erg op reis die ik destijds gemaakt heb.

    Zuid Afrika is nog steeds mooiste land waar ik ben geweest. Goedkoop erg indrukwekkend en enorm divers en prachtig landschap. Enjoy!
     
  4. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Is Zuid Afrika gevaarlijk voor een toerist? Of valt dat mee
     
  5. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Valt reuze mee hoor. Je moet natuurlijk wel je gezonde verstand gebruiken maar dat is overal.
    Enige wat mij sterk afgeraden werd is Johannesburg..dus dat heb ik overgeslagen.
    Verder op geen moment bedreigd gevoeld; ook in kleine dorpjes geweest waar je echt de enige blanke bent en steeds wordt aangekeken.
    Zeker als je niet alleen bent is een individuele reis heel goed te doen.

    Vond zelf bepaalde plekken in zuid Amerika 'spannender'.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  7. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben aan t zoeken voor een stedentripje voor maart
    Voor 2 nachtjes waarschijnlijk, ga met een close vrienidn.. iemand leuke tips :) ?
     
  8. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Een close vriendin.... Leg dat eens uit? Moet het ertoe leiden dat het na dat weekendje ook daadwerkelijk je vriendin is?
     
    Reckuuza en Matrix vinden dit leuk.
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    haha miss een beetje wel ;)
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  10. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Als het nog niet je vriendin is, zou ik nu lekker naar Antwerpen, Brugge, Gent of in Duitsland naar Keulen, Berlijn gaan oid. In Nederland is dan Maastricht wel een leuke stad. Mocht je toch verder weg willen, dan zijn Parijs, Praag, Barcelona etc wel leuke steden, maar voor 2 nachten vind ik die steden net te ver
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Vooral je gezonde verstand gebruiken wordt mij inderdaad veel aangeraden. Johannesburg land ik alleen qua vliegtuig en pak dan meteen de taxi naar Pretoria, daar zit m'n vriendin. Dan één dag Pretoria in m'n eentje en daarna vertrekken we. Liever dagje Pretoria in m'n eentje dan dagje Johannesburg :+
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Nice! Heb je alles al geboekt? Ik ben zelf een keer 25 dagen in ZA geweest en alles op de bonnefooi gedaan met een huurauto. Ik heb niks met autorijden maar cruisen door ZA is zo ontzettend gaaf.

    Zelf ben ik wel in Lesotho geweest en daar op bezoek geweest bij het volk wat daar in de bergen leeft.

    Hoggsback mountain is overigens ook echt een aanrader. Enige twee steden die ik heb gezien: pretoria en kaapstad (en ofc geland in j-burg).

    Leren surfen in Coffeebay was ook te gek....die hele vakantie was te gek. Ik vond het zelf nooit onveilig voelen, maar elke blanke Zuid Afrikaan die je tegenkomt kent wel een horrorstory mbt gruwelijke misdaden tegen blanken.

    Vraag: zijn er hier mensen die naar Laos en Cambodja zijn geweest? Ik ben op zoek naar een grove planning qua rondreis (25 dagen). Ook omdat je niet rechtstreeks kan vliegen op beide landen.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Alles staat al geboekt, ja. Aangezien we nog allebei best jong zijn en houden van zekerheid/controle, hebben we maar gekozen voor een volledig geboekte vakantie bij een kennis die werkt voor een reisbureau. Samen gekeken naar wat wij willen en daar een mooie reis omheen gebouwd. De dingen die jij noemt zijn inderdaad ook naar voren gekomen, maar in 21 dagen moet je echt keuzes maken.

    Zelf zitten wij nergens in steden. We beginnen in Pretoria (omdat mijn vriendin daar co-schappen loopt), maar vertrekken daar meteen als de resi begint. Dan via hutjes, authentieke huisjes en een paar hotelletjes naar Kaapstad voor de laatste 3 dagen.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik was zelf iets van 25 toen ik ging. Voor een volgende keer: reizen zonder die zekerheid is de helft van het avontuur (vind ik dan) ;). In (relatief) veilige landen kan er bijzonder weinig mis gaan, zo lang je het maar niet erg vindt als er wat gebeurt. Je hebt een mobiel, in dit geval een auto en hopelijk iets van een financiële buffer. In ZA twee momenten gehad dat het even niet lekker liep. 1x een lekke band gehad op een plek waar geen recht stuk te vinden was en ik had nog nooit een band verwisseld (tip: oefen dat even van tevoren) en 1x volledig de weg kwijt geraakt in Sani Pass waar je richting Lesotho gaat (grensovergang op 1500m hoogte)

    tekst bij het plaatje:

    This road tests the skill, and courage, of any driver. It's definitely not for anyone suffering from vertigo or a fear of landslides.

    [​IMG]

    Ow ja we wilden ook de laatste avond op stap in Kaapstad en dan de dag erna brak het vliegtuig instappen. Bij het inpakken kwamen we er achter dat we ons een dag hadden vergist. Het vliegtuig bleek die dag zelf al te gaan 1,5 uur later. Vliegtuig heeft een kwartier op ons gewacht :+

    Robben Island moet je ook echt gezien hebben trouwens.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Sani Pass is fucking bizar ja! Wij hebben die met een tour gedaan vanuit de Drakensbergen richting Lesotho, in zo'n busje met een overmoedige chauffeur.. Vergeet je niet snel meer ;)

    Verder is Zuid-Afrika volkomen awesome, mooiste land dat ik ooit heb gezien. Wat een natuur daar, echt bizar. In de rit tussen Pretoria en het Kruger Park kom je zo'n beetje door 3 verschillende klimaten lijkt het, zo ontzettend mooi. Vergeet op die route het plaatsje Sabie niet. Klein dorpje, ideale uitvalsbasis voor tripjes naar de Potholes en Blyde River Canyon. Vlakbij zit ook een elephant sanctuary (Hazyview), ook een echte aanrader. Duur, maar geen tourist trap met slecht verzorgde dieren gelukkig. Awesome om zo dichtbij zo'n majestueus beest te komen...

    Kruger Park is denk ik reistechnisch mijn absolute hoogtepunt. Ever. Alleen op weg van de ingang naar ons kamp (Pretoriuskop) al 3 van de big 5 gespot :) Doe ook zeker een nachtsafari, die gidsen spotten een kameleon op 200 meter afstand! Zo hebben wij ook de cheetahs gezien.

    Krijg je de kans, pak dan inderdaad ook Lesotho mee. Zorg dan dat je wat schriften, pennen of potloden meeneemt voor het schooltje daar. Kleine moeite, maar wordt enorm gewaardeerd. Daarna even lekker zelfgebrouwen bier drinken daar, hehe.. Bleeegghhh :)

    Verder qua veiligheid inderdaad je gezonde verstand gebruiken en je ook niet gek laten maken. Wij hebben ons toen vanaf Johannesburg AirPort laten ophalen door ons hotel in Pretoria, vanaf daar zelf verder gereden naar Sabie, Kruger Park, Swaziland, Hluhluwe, Eshowe en Drakensbergen. Vooral genieten daar, ik heb inmiddels een aantal landen mogen zien maar qua flora en fauna kan er niks aan ZA tippen. In de verste verten niet. Ik wil weer terug....
     
    Kevf en Siemenn vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Fuck it. Oude kennis van mij zit nu in Hong Kong, vliegt over een paar dagen door naar Australië voor een heel jaar. Pfff, nice, mooi die verschillende torens op de achtergrond van zijn eerste foto.

    Hij staat er zelf ook op, dus mag hem niet posten en knippen fucked de foto op.

    Zoals mensen wel weten ben ik heel onervaren in het plannen van mijn eigen reis, dus neem dit de komende weken stap voor stap door.

    Misschien een bus vakantie, wat ik eerder naar Londen heb gedaan. Dat beviel toen ook goed.

    Ardennen met de bus lijkt me dan wel tof, maar alleen als het Airborne museum erbij inbegrepen zit.

    Heeft iemand nog leuke ideeën voor bus vakanties, met uitstapjes en excursies? Liefst ziet ik niet 24 of 25 uur in een bus, max 10-12 met stops is voor mij prima. Ik ben gek op all inclusive.
     
  17. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Citytrip naar Edinburgh in maart. :cool:
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Cool! Hoe, waar, hoeveel? Wij willen ook! :)
     
  19. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Travelbird had een leuke actie.
    Weet niet of het precies dezelfde is, maar wel een soortgelijke aanbieding.
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Toppie, tnx!
     

Deel Deze Pagina