1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Warschau, Budapest, Lissabon en Gdansk spreken mij ook heel erg aan en staan op mijn lijstje maar daar ben ik nog nooit geweest.
    Of je kunt verrassing reis doen?
    Via bijvoorbeeld https://srprs.me/.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Krakau! Lekker eten bij Pod Wawelem. Praag is ook een mooie stad.
     
    Matrix, RemcoM en Saaslijer vinden dit leuk.
  3. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Ben van die steden zelf in Boedapest en Lissabon geweest, kan ik je beiden blind aanraden!
    We hebben wel gekeken naar een reis via srprs.me, maar vond het nog wel vrij prijzig in vergelijking met wanneer ik zelf een leuk reisje ga boeken.

    Ik heb m'n vriendin de opdracht gegeven om een shortlist te maken met op papier leuke steden. Onder andere Krakau, Warschau, Stockholm, Wenen, Porto, Bilbao, Ljubljana, Vilnius en Bratislava. Leuke steden, maar maakt het kiezen niet makkelijker :+
     
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ohja natuurlijk :).
    Was even uit mn hoofd maar Krakau lijkt me ook geweldig.


    Misschien gewoon een randomnizer pakken of een dobbelsteen gooien ofzo en kijken waar je op uitkomt? Zijn allemaal toffe steden. Wenen en Stockholm zijn wel flink duur trouwens, vooral Stockholm. Helemaal vergeleken met de oost-europese steden. Maar zeker ook het bezoeken waard.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Zagreb is erg tof, geweldig eten voor weinig geld en nog een mooie stad om te zien ook! Dubrovnik is ook een aanrader, maar is wat lastiger aan te reizen.
     
    Saaslijer en Matrix vinden dit leuk.
  6. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Dubrovnik staat voor de zomer met vrienden gepland, onder voorbehoud van ticketprijzen etc. Zagreb en Split lijken mij ook tof, maar wil niet 2 x in een jaar naar hetzelfde land.
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Split viel mij erg tegen, heel erg toeristisch. Nou was ik ook nog maar net hersteld van een voedselvergiftiging toen we daar waren dus we zijn ook niet uitgebreid de stad in geweest daar. Ljubljana is trouwens ook een leuke stad! Wel klein, maar genoeg te doen, ontdekken en lekker eten:)
     
  8. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Culinaire levensgenieters? Dan moet je wellicht Oost Europa (sowieso de opmerkingen dat het eten er goedkoop is...) even laten voor wat het is en een ticket naar Bilbao aanschaffen om vanaf daar met de bus naar San Sebastian te gaan. De culinaire hoofdstad van Europa. Period. Zonder enige twijfel. Aan een schitterende baai gelegen. Fraaie binnenstad en heerlijk eten.
    Sla je spaarvarken eens kapot en ga bij El Kano eten. Of sluit een 2e hypotheek af en ga uit je dak bij Martin Berasategui. ;-) Culinair gezien de top van de top. Mijn 2 centen.
     
    Saaslijer, RemcoM en White Hawk vinden dit leuk.
  9. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Dit soort dingen lees ik graag. Laat ik nou een financieel meevallertje hebben gehad, dus beide restaurants moeten dan wel gaan lukken. Ikzelf zou ook graag naar Bilbao gaan, alleen m'n vriendin is daar nog niet zo van overtuigd. Maar ik heb haar dit nu gestuurd, ben benieuwd naar haar reactie. :D
     
  10. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Bilbao heb ik slechts heel kort bezocht afgelopen zomer, maar dat is ook een heerlijke stad. Staat ook op mijn lijstje.

    Restaurants daar die op mijn lijstje staan: Azurmendi (3 sterren) en Nerua (1 ster).
    Maar ook de pintxos bars bieden genoed voor de fijnproever. Je bent in ieder geval per direct genezen van La Cubanita en soortgelijke baggertenten. ;-)

    Bedenk wel dat je bij zaken van het kaliber Azurmendi en Nerua moet aftikken (menuprijzen staan op de site) en moet reserveren.

    En het weer kan wisselvallig zijn. Voor de rest een prachtige regio plus steden.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  11. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    La Cubanita ben ik allang van genezen. Komen daar nog mensen dan?

    Thanks voor de uiteenzetting anyway. Vriendinlief heeft net aangegeven toch het liefst een keer naar het Oostblok te gaan, omdat ze daar nog nooit is geweest. Het gaat dus iets worden uit Krakau, Gdansk, Wenen, Ljubljana etc.

    Voor de nazomer staat Spanje wel al op onze lijst. Of de regio Bilbao, of (mijn voorkeur) de regio Andalusië.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Trouwens, Karlovy Vary in Tsjechië zou ik ook overwegen.
    Heel mooi stadje omringd door mooie natuur met een aantal warm water bronnen en verder genoeg te doen.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Tips voor eilanden of relaxte places. Wil in mei een weekje volledig off the radar gaan zonder social media, phone or anything. Wil met alleen mijzelf en mijn camera weg gaan. Mix tussen natuur, clean stranden en vooral rust. Hou van lopen, klimmen qua bergen en dus voornamelijk met nothing gewoon op adventure gaan. Zat te checken qua Canarische Eilanden, al zal dat op sommige plekken wel toeristisch zijn or anything?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Als je voor de Canarische Eilanden gaat zou ik eens La Palma checken. Stuk minder toeristisch dan Tenerife of Grand Canaria. Eiland is eigenlijk een grote berg en is staat bekend als wandel-eiland. Uitgaansleven moet je er niet verwachten
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik kijk ook altijd naar eilanden en zonbestemmingen in mei. Maar grote nadeel is dat de zeetemperatuur dan vaak nog te koud is om echt te kunnen zwemmen.

    Temperatuur is dan wel al lekker dus als je alleen gaat hiken en natuur in gaat staat alles eigenlijk open. Zelf niet geweest nog maar Sardinie schijnt ook wel mooi te zijn qua natuur.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  16. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik ga in mei 3 weken naar Jamaica, inspiratie?
     
  17. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Veel blowen
     
    Jorrie, Tyrant, Reckuuza en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zwemmen en chillen bij watervallen. Op het strand eten, Bob's zijn huis checken. Genieten van muziek en rum.

    Oh en veel daggeren..... ;-)
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dit.

    [​IMG]
     
    Reckuuza en Fiasco vinden dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.006
    Leuk Bevonden:
    9.569
    [yt]

    Blijven toch lekkere vakanties.
     

Deel Deze Pagina