Van plan een Laptop aan te schaffen,maar welke?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door BigKabuto, 11 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik wil van mijn huidige pc af, en overgaan op een laptop. Ik game amper op mijn PC, daar heb ik een Xbox360 en PS2 voor. Opzich weet ik voldoende van PC's af,maar als het op laptops aankomt....ik heb geen idee. Mijn broer heeft een Acer Aspire 5602WLMI en raad mij dus ook aan echt voor een Acer te gaan.

Mij is ook aangeraden sowieso voor dual-core te gaan en ook minimaal 1024MB geheugen, het liefst 512+512. De grafische kaart hoeft dus niet perse super te zijn, kijk...als het een wat oudere game als Brothers in arms leuk kan draaien, ben ik al blij. Mij gaat het vooral om MSN,Internet en applicaties.
    Mij zijn merken als Packard Bell sterk afgeraden en HP ook. De keuze in de shops hier zijn vooral Acer,Toshiba,Fujitsu Siemens,Asus. Mijn budget ligt toch wel in de 700-750 euro. Of het nou AMD of Intel is....maakt mij vrij weinig uit...tenzij er echt een groot verschil is. Ik wil gewoon goed kunnen internetten, apps gebruiken en HD filmpjes kunnen draaien . Maar vooral moet het niet minder zijn dan de PC die ik nu heb...naar mijn mening kan dat nooit , want ik heb niet eens dual-core in mijn pc zitten :).

De pc die ik heb nu is

AMD Athlon XP 2400+
    1GB ram
    Win Xp
    Geforce 7600 gs

De keuze bij de betere computerwinkels hier in groningen voor laptops zijn --->

Acer Aspire 5102WLMi

749 euro

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00455636

Acer TravelMate 5513WLMi

704 euro

http://www.funprice.nl/shop.gss?pag...t&method=gotoArtikelAction&arg0=Artikel::4371

Fujitsu Siemens Amilo Pa 1510

700 euro

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00457454

Er zijn zoveel laptops, word er gek van. Maar ik houd het gewoon simpel...
    Het moet dus

Dual core zijn (het vervangt mijn huidige pc, dus voor de toekomst lijkt mij dit erg belangrijk, ik koop natuurlijk een laptop voor een lange tijd)

1024MB ram(2x 512)
    VGA port (zodat ik em ook op beamer kan aansluiten)
    degelijke grafische kaart(die als het even kan games nog leuk kan draaien, oudere games,that is)

100-120 GB HDD.

Ik denk dat ik absoluut geen slechte koop zou doen wanneer ik bijvoorbeeld voor een Acer Aspire 5102WLMi zou gaan...die is dus 750 euro...maar dan kom ik ook bij die andere twee, die gelijk een stuk goedkoper zijn...
    De Fujitsu Siemens en Acer travelmate, allebei bijna 50 euro goedkoper...dan zou je kunnen zeggen..ach het is maar 50 euro..maar je kan ook zeggen "die 50 euro zou ook mooi zijn voor een jaar extra garantie, nou ja...plus nog een keer 50 :) )

Ik hoor het graag, want ik ben er echt nog niet uit, en hulp/advies is ALTIJD welkom.

Laatst bewerkt: 11 mei 2007
  2. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal leuke laptops. MAARRRR, ik zou toch echt voor voor minimaal 2048mb ram gaan (of in ieder geval ruimte hebben voor zo'n upgrade). Vista-technisch zeg maar.... Voor de rest, alvast veel plezier met je toekomstige aankoop.

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Maar het geheugen is toch uit te breiden? Dan kan ik later altijd nog een keer wat extra bijkopen.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Laptopgeheugen is wel schrikbarend duur! Let daar wel op, het is niet zo goedkoop als PC-geheugen.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
  6. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet wat jij allemaal wilt gaan doen met je laptop, maar ik zou vooral op de kwaliteit van de behuizing letten. Ik heb zelf een Fujitsu Siemens (de amilo pi1536), maar die behuizing ziet er na een jaar niet echt toppie meer uit. En dat betaalt zich wel terug (de meerprijs voor een goed merk), omdat je er dan langer mee kunt doen.

Specs zijn leuk, maar ik zou voor kwaliteit gaan (HP business notebooks, Lenovo, Apple, etc.).

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me duidelijk. De discussie kan daar worden voortgezet.

~Closed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina