vandaag m'n xbox psu gesoldeert :D

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Freaky G, 2 apr 2005.

1. Freaky G

Freaky G Blackanees

Leuk Bevonden:
    0
    ik had, net als veel anderen, het probleem dat m'n xbox bijna kortsluiting maakt elke keer als ik aan het stroomsnoer zit. Met het nieuwe stroomsnoer viel hij gelukkig elke keer uit voordat het ernstig werd, totdat hij het een paar dagen geleden begaf :mad:

Ik heb toen een article op internet gevonden over de voedingsproblemen, en dat dat blijkbaar verholpen kon worden door 2 bepaalde punten op de voeding te solderen. Ik maakte m'n boxje open, en ja hoor precies dezelfde punten als op de foto's in het artikel waren helemaal opgebrand. Ik deed er 2 grote klodders soldeer op en nu doet hij het weer perfect :D :D :D. Ik raad dit iedereen aan die een beetje kan solderen en ook dit probleem heeft.

Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    chil toch dat i het weer doet

3. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    zou handig zijn als je zegt waar je het artikel vandaan hebt, misschien hebben anderen er dan ook iets aan ?

4. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je die nieuwe of die oude snoer voor de xbox?:confused: microsfot zouw egt slegt sijn als het bij die nieuwe is!!!!

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Zo moeilijk is het niet, gewoon de 2 puntjes waar de connector op zit goed solderen. Niet echt een artikel voor nodig.

/edit:

Voor:

Na;

Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  6. Antonio Montana

Antonio Montana Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dat denk ik ook maar doen, vertrouw mijn voeding niet echt :+

8. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Alleen doen als je een oude foxlink voeding hebt, anders zit je dalijk de verkeerde punten te solderen.

9. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Snel posten voor er een slotje op komt.
    Leuke tip trouwens

/Mod Erg nuttige post, dit topic gaat niet over modden.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2005
  10. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ja handig maar, ik ga gewoon terug naar de winkel er mee

11. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga echt niet met een soldeerbout in mn xbox zitten klooien hoor. Dan maar de kans van 1 op de 100.000 dat er iets mis kan gaan..

12. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    hij had het er over dat zijn xbox er helemaal mee ophield, hij was dus overleden, dus als hij dan toch verrot is dan kan je dat net zo goed even proberen en bij hem werkte dat dus, scheelt je toch weer een nieuwe xbox kopen.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Precies. En als er iets mis gaat kan je altijd MS opbellen om een nieuw snoertje te vragen. Ik ga niet onnodig risico nemen om de kans van 1 op 100.000 te verkleinen. Waarom zou je als je een nieuw kabeltje hebt gekregen nog eens iets beter maken, het kabeltje is er toch gewoon voor om brand oid tegen te gaan? Ik laat het iig zoals het is:).

14. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Zolang je zorgt dat er niet teveel druk op die connector staat kan er niks gebeuren.

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Als je een oude Foxlink voeding hebt (V1.0,soms V1.1) heb je zeker geen garantie meer. Die dingen zijn meer dan 2 jaar oud.

Waarom wordt er trouwens zo weinig naar elkaar geluisterd? Lees eerst stukjes van andere mensen eens voordat je je conclusies trekt. Ze zouden er zomaar meer verstand van kunnen hebben als jijzelf.

16. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan zou ik er ook met een soldeerbuit in gaan zitten als die al 2 jaar of ouder is. |:-

Deel Deze Pagina