Vaste Oplichters Topic in de Xbazaar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Coolie, 11 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coolie

Coolie Zeer Zeker Onwetend

Leuk Bevonden:
    0
    Het idee is al van iemand uit de "We-zijn-bijna-allemaal-genaaid-door-X Gohan-thread" maar het leek me toch slim om het voorstel te maken bij suggestie forum.

Mijn idee is een vaste thread maken van oplichters in de xbazaar thread waarin al hun gegevens staan voor het geval ze gewoon hun naam veranderen. Je kan je klacht daar reporten en als er genoeg klachten van dezelfde persoon zijn moet hij op de "blacklist" (ofzo iets dergelijks) komen.

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

2. Gold Elite

Gold Elite Guest

Het is al een keer geprobeerd maar ze zijn ermee gestopt omdat het geen waterdicht systeem is.

3. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wel een goed idee, maar dan kan je gewoon mensen aangeven omdat je ze niet mag. En als je ergens een discussie hebt en jij moet in je eentje je standpunt verdedigen tegen 8 anderen, is het voor die 8 nogal makkelijk om even je gegevens daar neer te zetten :confused:

4. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    XBW is niet verantwoordelijk.

5. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nee, maar het idee is wel goed om oplichters op te schrijven

/edit: je sig is echt geweldig _O_

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    is al een keer gebeurt en er is misbruik van gemaakt ... zoek maar even op blacklist

7. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    @Coolio : Voordat je die deal met Olifunf maakte waarschuwde ik je nog. Hij licht mensen op met geld...

8. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben voor het idee als er een goed systeem komt! Dat er meerde mensen zijn die iemand 'aangeven'! Want alle goede dealers komen voor elkaar op. VGD (Vereniging Goede Dealers) als iemand daar lid van is dan heb je verzekerd een goede deal:+

9. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dit een klein effect heeft als zeg maar 3 of 5 mensen rapporteren op 1 persoon dat je dan die persoon erop kan zetten.
    Maar dan moeten ze ook duidelijk zetten wat hij/zij heeft geflikt.

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    en daar istie weer...om de zoveel tijd wordt deze vraag gepost en elke keer blijkt dat het niet kan..de reden is eigenlijk vrij simpel.
    Een oplichter kan heel makkelijk een nieuwe account aanmaken, kijk maar naar X-gohan, royalpiet enz. Allemaal dezelfde persoon, zijn adres mag je niet openbaar posten vanwege privacy redenen, ook al heeft hij je opgelicht en het is niet de verantwoordelijkheid van het XBW forum, maar van je zelf.
    Ook loop je het risico om op een "zwarte lijst" te komen terwijl het de fout is van de post. Wat ook wel eens is gebeurt, is dat de envelop opengescheurt aankomt (gelukkig niet bij mij).
    Het enige wat je kunt doen is niet te makkelijk mensen vertrouwen en ze controleren. Als iemand nieuw op het forum is of nog geen deals heeft gemaakt zal ik nooit als eerste of tegelijkertijd een game opsturen. Als iemand al wel heeft geruild stuur ik de mensen waarmee hij heeft geruild een pm om het even na te vragen of alles goed is gegaan.
    Zelfs dan kan het nog fout gaan door tpg of iets dergelijks, maar ik heb nu behoorlijk veel deals gedaan en het is tot nu nog steeds goed gegaan.

Laatst bewerkt: 11 jun 2005
  11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Kijk ook hier maar.

Maar het is inderdaad jammer dat dit soort dingen niet werken. Het is triest dat mensen deze goede mogelijkheid om te kopen/verkopen/ruilen soms misbruiken.
    Ik dealde ook niet voordat ik in elk geval een beetje info had over de persoon met wie ik een deal maakte (zoals tel.nr. ofzo). Heel vaak kun je zelf een slechte deal voorkomen. Zie ook de post van Hordo.

Het kan alsnog fout gaan door de TPG, dus er blijft altijd een risico. Maar dit is een risico die bijde partijen nemen denk ik dan maar.

Er vanuit gaande dat een 'blacklist' er niet zal komen zou ik zeggen: Deal alleen met mensen die nooit een slechte deal hebben gehad, of vraag eerst om de nodige informatie..

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is al heel vaak voorgesteld. Even zoeken in dit sub-forum en je vind wel een thread met daarin een reden waarom het niet werkt.
    Deze kan daarom dus ook op slot.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina