neej helemaal niet.. iedereen heeft zijn eigen favoriete console.. beetje zielig om de andere console(s) af te zeiken.. ik voorspel een slotje..
Je hebt mischien gelijk dat de Gamecube niet alleen voor vechtspellen is ontwikkelt. (Het is natuurlijk geen NeoGeo maar goed daar zijn haast alleen maar vecht spellen voor. (En SHooters, een paar platformers nou dat was het ook wel zo'n beetje. Goed systeem hoor een van mijn favorieten fantastische titles als je ervan houdt (LASTBLADE!! WOOHOOOO!! Lock me up with it and trow away the key). Maar de Xbox or de PS 2 is daar ook niet voor ontwikkelt. Het is al langer een probleem dat er niet echt een goeie arcade stick voor consoles te koop is. (De dreamcast had tot nu toe de beste, maar with one fatal flaw. De Assen waren goed maar de mal waar de poke in draait was vierkant net als met de andere console arcade sticks. Dit terwijl in de Arcade ze meestal rond zijn, dit is handiger voor special moves.). Mijn mening is dat geen enkele console echt lekker zoals in de Arcade speelt. De Dreamcast kwam nog het dichste bij, de NeoGeo het allerdichst (zelfs de later joypads met de mini stick (die ook op de pocket zit) speelt gigantisch goed.). Maar als je arcade gevoel wilt, zul je toch van je stoel moeten komen en naar een arcade gaan en een halve euro of meer in een gleuf moeten gooien.
Goed... maar niet zo goed als Last Blade ^_^. Sorry is persoonlijk denk ik. Ik houd van de SNK hack en slash zoals Lastblade en Samurai Showdown. Maar na SS 3 was het verhaal een beetje weg, en Lastblade heeft zooo'n melodramatisch verhaal dat vind ik gewoon fantastisch. Hehe dat slechte engels enzo, echt goed. en als je Lastblade 2 uitspeelt :"May your future be filled with happynes". dat beat toch de hell uit :"Thank you for playing".
voor de cube zijn er 2.. waarvan er eentje oerdegelijk schijnt te zijn.. de ander is bucht.. .. @X heer: Lamerd.. wat lul je nou man..je komt hier, roept dat de cube kut is, zonder ook maar enig argument te noemen.. vervolgens ga je er gewoon zonder reden vanuit dat de vechtspellen op de cube kut zijn.. hoeveel heb je er al gespeeld? 0.. mischien wel 1? nounou.. indrukwekkend.. met zo'n grote beat'm up ervaring kan je er wel over oordelen..
Die van de Dreamcast is waarschijnlijk toch beter (ja als we toch aan het pochen zijn ). Maar er zijn altijd wel kleine dingetjes mis. Die in arcades zijn echt gewoon built to last. En dat kan je moeilijk voor een aantrekkelijke prijs namaken. Verder zit je met het gewicht, een Arcade stick moet nogal wat gewicht hebben zodat je er niet mee aan de "loop" kan gaan tijdens een special move die nogal intensief is. Je weet wel >:"JA JA OK JAA!!! JJAAA!! Neeeeeeee?" en je lanceert je arcade stick door de ruit vanaf je schoot. Nee maar ik blijf erbij je kan het arcade gevoel nooit echt in je huiskamer simuleren. Net zoals met mensen die helemaal gek zijn van langspeel platen, die vinden DVD's en CD's ook niks.
hmm.. wachff.. het stond in NGC met een foto'tje.. ik zoek het ff voor je op.. (damn.. de NGC waar het instond heb ik net aan iemand uitgeleend om de Mario sunshine walkthrough.. nouja.. het was iig een heel degelijk ding om te zien.. 2 player, houten basis, alle knopjes, erg stevige uitziende sticks en knoppen.. ze waren er erg over te spreken wat niet snel gebeurd met 3rd party hardware..)
Dat moet ik toch even rechtzetten. De Xbox Controller S vind ik heel goed. De gewone controller ook nog zelfs. Maar de Cube controller ligt toch wel het lekkerst in de hand hoor. En dat zullen veel magazines bevestigen. Al is de Cube controller wel iets minder geschikt vind ik voor vechtspellen en racespellen, het zal er geen ramp voor zijn.
Dat ben ik niet met je eens Meneer eric. Ik vind de grote Xbox controller beter dan de GameCube controller. (Hem een cube gehad namelijk maar heb hem terug gebracht. Ik vond het echt niks (Kan mischien nog komen hoor maar tot die tijd speel ik Xbox ^_^ .))
dende0611: uw goesting in Gamecube komt misschien nog met Metroid Prime en Zelda maybe? Controllers zijn nu ook wel een kwestie van smaak natuurlijk en het hangt ook af van de game of een controller al dan niet geschikt is. Ik vind bv. voor racegames de Xbox controller het meest geschikt (grote controller of s) en voor vechtspellen vind ik de Dual Shock 2 het meest geschikt. Terwijl voor platformgames en adventures de Gamecube duidelijk het meest geschikt is
Nah ^_^ . Is leuk Metroid Prime maar 1. Ik ben geen classic metroid fan. 2. Ik vond hem niet echt fantastisch. (Persoonlijk dan. Ik kan me voorstellen dat hij voor de metroid fans echt het einde is.). Zelda ben ik ook niet echt een die hard fan van, nee dan heb ik liever skies of arcadia 2. Maar dat duurt ook nog wel ff. (Legends Is niet de dreamcast legende Nothing can touch that .) Xbox controller lijkt een beetje veel op een DC controller he. En ja na men hele leven Sega gespeeld te hebben zijn mijn handen misvormd naar Sega formaat aka Sega'itus ook . Nee ik heb gewoon wat groffere handen want ondanks alle meningen van de meester review sites, die bijvoorbeeld de DC controller afkraakten en de PSX en PS 2 controller prezen, vond ik het juist andersom. PSX controller vond ik gewoon te klein. Plus Ik houdt juist van minder knoppen, net als SNK COnsole controllers (met 4 knoppen), is het dan een kunst om het spel simpel te houden. De Dreamcast had dit ook een beetje.
Jongens wat zijn we hier weer triest bezig! Met het afzeiken van andere consoles. Iedereen die andere consoles afzeikt of afkraakt in volgens mij niet tevreden met zijn xbox en zeikt daarom andere consoles af.
ik denk dat ze met de gamecube controller hebben gebprobeerd, met een redelijk groot aantal functies, een overzichtelijke en makkelijk te bedienen controller te maken.. bij de xbox, en nog minder bij de ps2, haal ik dit er niet echt uit..
Ik haal het er juist wel uit. Ik vind de gamecube controller juist minder. Het is net of je maar 1 knop mag gebruiken.
dat is dacht ik ook precies de bedoeling geweest: een grote knop centraal stellen waar de belangrijkste functie mee bediend wordt: bji mario bv springen, bij res evil schieten. dat niet iedereen er blij mee is is vers 2. wat betreft vechtspellen: mk5 en sc2 zijn de kandidaten voor een goed vechtspel op de cube. qua ligging in de hand vind ikde cube controller trouwens wel het meest relaxed.
Ik weet dat maar ik bedoelde het meer negatief. Ik vind het niet lekker spelen dat de andere knoppen die ik ook veel gebruik kleiner zijn. Maar dat is persoonlijk denk ik.