1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veel games waarvoor je een goede tot zeer goede PC voor nodig hebt....

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door xboxbezitter, 10 aug 2004.

  1. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey guys,

    laatste was ik in de Macro en zat een beetje te kijken bij pc-games en dat soort zooi... en wat viel me op: veel spellen hebben nou wel heel veel nodig. Nou scheelt het nog dat ik zelf een bakbeest van een pc heb, die vrijwel elk spel vlekkenloos draait, maar voor iemand die een wat mindere pc heeft, is het vandaag de dag knap beroerd gesteld met de pc-games. Heb je een mindere pc, dan heb je jammer genoeg nooit de kwaliteit die je eigenlijk wel zou moeten hebben om het spel perfect te kunnen 'ervaren'.

    Neem spellen als Far Cry; toen ie uitkwam, konden de meeste computers het spel niet lekker laten lopen. Nou nog kunnen veel computers Far Cry (alles ingesteld op normal) nog nie eens normaal zonder te iets te schokken laten draaien. Nou zijn we weer wat maandjes verder, en zijn er vast wel weer spellen die nog meer nodig hebben. Zijn we dan steeds verplicht om onze pc om de zoveel maanden weer uit te breiden? Het kan toch niet zo zijn dat de standaard pc van nu veel spellen op normal of high niet lekker kan laten draaien (moest er nog eens bij komen dat er nog een very high bij een spel zit). Tuurlijk zijn er nog mensen die een bakbeest van een pc ter beschikking hebben (waaronder ik dus), maar het meerendeel heeft dat niet. Tuurlijk is het zo dat het steeds mooier moet worden, maar pas het dan een beetje aan aan een redelijke pc. Waar gaat het heen met de gameindustrie als we steeds maar weer in korte termijnen onze computers moeten uitbreiden?
     
  2. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Is altijd al een probleem geweest denk? Hoewel ontwikkelaars nu het mooiste ontwikkelen wat ze kunnen natuurlijk, dus heb je een zeer goede/recente pc nodig. Maar je kan toch ook de instellingen veranderen denk?

    Waar het heen gaat, console kopen! geen problemen daarmee. Ik (ouders) koop een PC om de 3/4 jaar, dus bij mij is het meestal al snel afgelopen met recente games.
     
  3. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ook idd dat het maar steeds sneller gaat met bijvoorbeeld videokaarten...
     
  4. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook wel zin in een goede 2-D game... tekenfilms/anime zijn toch ook nog leuk om naar te kijken?
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eigenlijk gaat dat trager, de games daar in tegen gaan sneller. Van daar het sneller gaat. Vroeger werdt eigenlijk nooit de echte kracht van een grafische kaart gebruikt terwijl nu de meeste op volle kracht liggen te draaien.
     
  6. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0

    2d ownage > back to retro for me!
     
  7. Noedel

    Noedel Belg

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ammuseer me nog altijd met half life + mods, en daar heb je geen zo'n killer pc voor nodig :cool:
     
  8. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0

    Het hoeft van mij niet eens retro te zijn... het lijkt me gewoon zo dat je met 2-D rete ingewikkelde games kan maken want je hoeft geen rekening te houden met engines enzo en je kan je richten op gameplay...
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Same here.

    Vooral de mod "Codename Gordon" (2D actie game) is leuk _O_.
     
  10. bilsplijter

    bilsplijter Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, ik heb hiero een "klein" PC'tje staan (Dus geen bakbeest die alles op high lust en nog om meer vraagt)
    En met dit PC'tje ken ik weinig afspelen, drm heb ik het meer op console's maar op de PC is het ook mooi spelen.
    Maar dan hek wel wat meer nodig.
    En zeker voor die spellen van nu en later die nog uitkomen, daar heb je echte PC monsters voor nodig :mad:
     
  11. Noedel

    Noedel Belg

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    2
    believe it or not maar vanaf ik m'n flashligt aansteek in codename gordon dan begint alles plots snakkerig te gaan 8)
     
  12. XeoN

    XeoN Guest

    Focked op man.
    Heb een amdtje; 1800+ en Geforce 4.
    En ja hoor, ik kan geen doom 3 draaien.
    Dan maar wachten op de Xbox versie.


    Btw, best wel kut pc , loopt vaak vast.
     
  13. FabianNL

    FabianNL Guest

    haha, ik ken het probleem. Ligt volgens mij alleen niet aan je PC hoor (denk ik bij mij iig aangezien bijv. Far Cry met alles op low nog goed draait (niet dat ik daar trots op ben hoor :) ))
     
  14. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb een pentium 4, 512 mb Ram , nvidia geforce 5200 fx ofzo.. niet al te best, maar hij werkt ;)
     
  15. Master Ch!ef

    Master Ch!ef Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    K heb net een nieuwe pc, en kan Far Cry maximaal draaien. Doom 3 al niet meer helemaal dus het gaat alweer de verkeerde kant op :mad:. Maar gelukkig bestaan er consoles :D, daar doet je game het tenminste altijd op :D.
     
  16. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet een super pc maar hij doet de meeste games makkelijk.
     
  17. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    zo net ff doom3 uitgespeeld :p
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    K heb een flut PC, hoog tijd voor een nieuwe. Maar meestal koop ik toch geen PC games, ik vind dat een console iets meer heeft.
     
  19. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    das idd klote met die computer ontwikkelingen en vooral die spelontwikkeling je zou zeggen dat et een keer ophoud maarja je weet nooit wat je daarna weer krijgt
    3d? Beeld met diepte...
     
  20. Seroth

    Seroth w00t!

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    'met diepte'? als in 'Stereoscopisch'? (net zoals met die 3d-brilletjes in de bios?) dat kun je nu al op je computer zetten hoor, werkt ook met normale games, die worden dan diep en 'echt' 3d. Best stoer op zich


    En weer on-topic; Het gaat inderdaad snel de laatste tijd, games worden steeds mooier etc. Maar het vervangen van verschillende PC onderdelen is altijd al aan de orde geweest. Of het nu RAM en Processoren waren voor nieuwe WINDOWS versies, of nieuwe video/geluidskaarten voor games/films/wat dan ook, het is al een tijd aan de gang en het zal zo blijven ook. Gelukkig gaan de 'beste' kaarten op dit moment (Geforce FX 'zoveel' en ATI Radeon X800 XT Platinum (beide 256MB natuurlijk)), als je ze nu zou kopen, wel een hele lange tijd mee. Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar die kaarten kunnen met gemak Doom 3, Far Cry, Splinter Cell 2 etc. op hoogste settings aan. Dus duurt wel ff voor de gaming industrie die weer kwa graphics voorbijstreeft denk ik zo...
     

Deel Deze Pagina